Header Ads

ads header

Flash News

Lebih 35,000 kematian Covid-19 di AS, lebih 700,000 kes


WASHINGTON: Kematian akibat Covid-19 di AS meningkat 35,400 pada Jumaat, naik lebih 2,000 untuk hari ke-4 berturut-turut, menurut Reuters, ketika beberapa negeri mengumumkan jadual untuk menarik balik sekatan bagi menangani pandemik itu.

Jumlah kematian di California meningkat 1,000 pada Jumaat, negeri ke-8 yang mencapai lonjakan itu yang pertama di Pantai Barat, menurut laporan Reuters.

Kes yang disahkan Covid-19 di AS melebihi 700,000, meningkat 30,884 dengan beberapa negeri belum melaporkannya lagi.

Jumlah kes baru yang dilaporkan meningkat dalam 3 hari terakhir, dengan 31,425 kes dilaporkan pada Khamis. Peningkatan rekod sebanyak 35,715 kes baru dilaporkan pada 10 April.

Jangkitan dan kematian disebarkan secara tidak sekata di seluruh negara, dengan tempat yang lebih padat seperti New York menyumbang hampir separuh jumlah kematian di AS.

Perintah duduk di rumah di 42 negeri untuk memerangi Covid-19 menyebabkan perniagaan ditutup, mengganggu kehidupan dan ekonomi merosot dan beberapa penunjuk perasaan mulai turun ke jalan untuk mendesak gabenor memikirkan kembali larangan tersebut.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan