Header Ads

Header ADS

Menteri Kewangan, Tengku Zafrul dapat pengiktirafan Bank Dunia


Menurut Dr. Richard, Malaysia mempunyai kelebihan berbanding negara lain dalam mengharungi impak negatif penularan COVID-19 yang mencetuskan kejutan ekonomi global.

Beliau berkata, Malaysia mempunyai struktur ekonomi yang pelbagai, rekod pengurusan ekonomi makro yang mantap, pasaran modal domestik yang mendalam, institusi kewangan yang utuh dan pengalaman lalu dalam menangani krisis.

Beliau berkata, seperti kebanyakan negara, Malaysia juga berdepan prospek penguncupan ekonomi, dan sebagai tindakan balas, kerajaan membuat pelarasan tepat pada masanya terhadap dasar fiskal dan monetari.

“Suntikan langsung fiskal adalah RM35 bilion (kira-kira 2.3 peratus daripada KDNK) dan keutamaan lebih ke arah pemindahan langsung (bantuan) kepada rakyat,” katanya.

Dr. Richard juga memuji Menteri Kewangan Tengku Zafrul kerana membuat tindakan yang sangat bijak dalam mendepani kesan ekonomi Covid-19.






Rakyat Malaysia perlu bersyukur kerana kita mempunyai Menteri Kewangan yang dihormati di seluruh dunia kerana kehebatan beliau dalam bidang ekonomi.

#sumber

MR :  Tahniah..


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


13 ulasan:

  1. Ha ha ha Arif Muluk jadi bodoh badigol bila dengar cerita ni. Hoi Arif kau pergi minum air kencing Lim Guan Eng lah lagi bagus.Geng Liberal Retard semua sudah hancur. Duit dari Israel dah habis, sbb nak guna lawan China.

    BalasPadam
  2. Satu pengurusan yg tepat dgn org yg berpegalaman dlm bidang pengurusan kewangan . Itu yg kita mahu kan ini bagi membantu malaysia ke arah menuju lebih maju.Harap ini terus membantu malaysia keluar dari kepompong kesusahan ketika ini Saya harap tidak ada ketirisan dlm pengursan kewangan ini. SEMOGA BERJAYA..

    BalasPadam
  3. Sepatutnya semua harga barang turun sbb harga minyak dunia turun pada paras terendah...

    BalasPadam
  4. APaaa?Tg.Zafrul Menteri kewangan terbaik? Tolonglah jangan sebarkan nanti ramai yang tak boleh tido.Nanti PH membisu sjuta bahasa.Nanti LGE menteri kewayangan PH kemaluan. Tolonglah ye, baru 2 bulan jadi menteri kewangan,sudah di ikhtiraf antarabangsa.APAAA ni?

    BalasPadam
  5. Time harga minyak naik, banyak barang keperluan lain ikut naik harga. Bila harga minyak jatuh merudum jauh sekarang ni, kenapa pulak harga barang keperluan tak ikut turun sekali?

    BalasPadam
  6. Kalau boleh lepas ni tak mahu dengar lagi la salah titik perpuluhan la.. salah kerajaan lama la.. hutang 1 trilion la.. bagai...

    BalasPadam
  7. Ahlamdulillah tahniah diatas sumbangan Tengku Zafrul yg baru dua(2)bulan memegang jawatan menteri kawangan sudah dapat menyumbangkan kepada rakyat m.sia.

    BalasPadam
  8. Pilihan tepat.tahniah buat TSMY bijak menarajui negara dengan melantik wira wira negara yang bertauliah.baru dua bulan PN memerintah dah dapat anugerah bertaraf dunia.Tahniah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Post asal dari blog https://muza1993.blogspot.com/2020/04/menteri-kewangan-tengku-zafrul-dapat_14.html

      Padam
  9. Post asal dari blog https://muza1993.blogspot.com/2020/04/menteri-kewangan-tengku-zafrul-dapat_14.html
    Letak kredit bro

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami baharu semak artikel yang dihantar dan kami dapati drp laman tuan. Kami dah letak kredit dan kami masukkan laman tuan dalam link terpilih kami. Terima kasih

      Padam
    2. Blog www.muza1993.blogspot.com telah berpindah ke www.malaysiapolitik.com
      Minta tukar link tersebut ke Malaysia Politik

      Padam
  10. hahahaha bank dunia ke blog ni punya pengiktirafan? tak jumpa kat tempat lain pun berita ni. eh inikan pencapaian takkan kt blog ni je ada berita ni? kihkihkih

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.