Header Ads

Header ADS

Ustaz Ebit Lew Menangis Berlinangan Air Mata Dedah Diųgut 'Orang Besar'



Hanya tangisan dan pengharapan kepada Allah. Itulah antara luahan hati ustaz Ebit Lew mengenai segala dugaan yang ditempuhinya, apabila usaha murninya membantu golongan daif dipertikaikan.


Imam Syafi’i berkata: “Carilah pemimpin yang banyak panah-panah FITNAH menuju kepadanya, IKUTILAH mereka yang banyak di FITNAH, Karena sesungguhnya mereka sedang berjuang di JALAN yang BENAR.”



MR :  Siapa di Kedah orang berkuasa?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


10 ulasan:

  1. Jeng ..jeng ..jennngggg....!!

    BalasPadam
  2. Amar Makruf Nahi Mungkar ( melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran) adalah prinsip asas agama Islam.

    Firman Allah SWT dalam Surah al-Maidah ayat 2:

    Maksudnya: “Dan hendaklah kamu tolong-menolong untuk membuat kebajikan dan bertakwa, dan janganlah kamu tolong-menolong pada melakukan dosa (maksiat) dan pencerobohan. Dan bertakwalah kepada Allah, kerana sesungguhnya Allah amat berat azab seksa-Nya (bagi sesiapa yang melanggar perintah-Nya).”

    Maka puak yang tolong menolong menentang usaha umat Islam melakukan kebaikan adalah puak syaitan pimpinan iblis laknatullah.

    BalasPadam
  3. Semoga Allah merahmati Ebit dan kita semua

    BalasPadam
  4. Soalan yg diajukan di dasar artikel itu juga telah membuka pintu fitnah....

    BalasPadam
  5. Tun M kepanasan kerana dia selalu hina org miskin.

    BalasPadam
  6. Saya lagi laaa. Orang kata macam-macam. Siap kutuk-kutuk macam-macam.
    Biasalah tu.
    Allah kata semua benda dalam dunia ni laknat. Yang tak laknat hanyalah amalan kebaikan.
    So, just do it for Allah. Peace.

    BalasPadam
  7. Dan satu lagi, itu sebab agama ini perlukan politik!
    Sebab nak menghadapi segala mangkuk hayun kaum kafir, Munafik dan jahil murakab, kita perlukan kuasa utk menghentam mereka.
    Nak buat usaha bukan politik seperti Tabligh, MSM, Jim, ABIM, NGI, ha silakanlah, tapi bila kena maki hamun, siapa lagi yang dapat bela kamu kalau tak golongan politik macam kami dalam PAS ni.

    Jadi bila ada orang jahil yg mengatakan bahawa Islam ini bukan politik, Islam ni hanya bagi charity sahaja dan buat baik sahaja, tak payah cegah mungkar, kita kata kat mereka kau boleh berambus!

    Islam ini semua.
    Ustad Ebit kamu kena tahu. Kalau tiada politik memang kamu akan kena buli.
    Itu sebab kita ada PAS.
    PAS ini penghalang bagi pembuli. Pembuli ni ada datang daripada DAP, siapa tak kenal Ronnie Liu lahanat tu, kuat buli tau. Satu lagi kaki buli Khalid Samad, si lahanat tu pun kuat buli.

    Itulah kalau nak selamat nak support memang kena ikut PAS.
    Orang kafir gerun kat PAS kerana PAS ada kuasa politik.
    Orang kafir tak takut Ustad Ebit. Orang Munafik tak takut Ustad Ebit. Tapi mereka takut Tuan Guru Haji Hadi. Itu sebab mereka gunakan Md
    Sabu utk serang Tuan Guru. Orang kafir nak berdepan dgn Tuan Guru mana berani. Tengok apa jadi kpd Clare Redcastle Brown, baru baru ni dia masuk Ward psychiatry kerana tekanan perasaan. Pi mampus dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow. Tp hj hadi pun kaki fitnah. Kata anwar ibrahim terlibat dgn freemanson. Skali bro anwar ibrahim lain daaa. Kan dh jadi fitnah. MB ganu pun sama. Rakyat marhaen dok rumah masa pkp. Dia pegi kluar sambut birhday pulak. Apa mcm? Pemimpim mcm ni ka yg kita nak ikut.

      Padam
  8. Kalau sebut je nama org yg dimaksudkan, itu akan lebih berani, bertanggungjawab, tepat maksud dan kekang fitnah.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.