Header Ads

ads header

Flash News

Zoom Dikemaskini Dengan Kata Laluan Dan Bilik Menanti Maya Diaktifkan Secara Lalai


Satu aplikasi yang kami yakin ramai tidak tahu akan kewujudannya sebulan lalu adalah Zoom. Kini kerana perintah kawalan pergerakan menjadikan ia aplikasi yang paling kerap digunakan untuk tujuan mesyuarat dan pembelajaran atas talian. Zoom versi 5.0 telah dikeluarkan dengan beberapa ciri yang mengetatkan lagi tahap keselamatan pengguna.
Kata laluan kini diaktifkan secara lalai untuk kesemua mesyuarat atas talian yang dilakukan. Dengan ini masalah zoombombing di mana insan yang tidak dijemput mencerobohi bilik mesyuarat maya diselesaikan. Pentadbir boleh melaporkan pengguna kepada Zoom sekiranya kesalahan dilakukan. Bagi pengguna akaun pendidikan pula, hanya pentadbir dibenarkan berkongsi skrin kepada kesemua peserta.

Bilik menunggu maya juga diaktifkan secara lalai kepada semua pengguna. Mereka hanya boleh memasuki perbualan apabila dibenarkan oleh pentadbir bilik mesyuarat.

Pengguna akaun perniagaan turut diberikan pilihan ke mana isyarat akan diarahkan bagi tujuan keselamatan. Antara isu yang muncul ialah isyarat video diarahkan ke China sebelum ini.

Sumber Rujukan: Zoom

Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan