Header Ads

Header ADS

5 Dipecat Daripada Bersatu termasuk Mahathir


Pengerusi Bersatu yang dipertikaikan, Dr Mahathir Mohamad, Timbalan Presidennya, Mukhriz Mahathir dan tiga yang lain hari ini dipecat daripada parti itu.

Berdasarkan surat yang yang beredar, kelima-lima mereka dipecat atas alasan duduk di bangku pembangkang semasa persidangan Dewan Rakyat pada 18 Mei lalu.

Surat berkenaan ditandatangani oleh setiausaha kerja Bersatu, Muhammad Suhaimi Yahya.

Tiga pemimpin lain yang sehaluan dengan Mahathir iaitu Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, serta anggota Majlis Tertinggi Bersatu Maszlee Malik dan Amiruddin Hamzah turut dipecat.

Mahathir merupakan pengerusi Bersatu, manakala Mukhriz merupakan timbalan presiden parti itu.


MR :  Permulaan yang baik


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


32 ulasan:

  1. Mereka boleh tubuh parti baru..parti lima tersohor..

    BalasPadam
    Balasan
    1. XPERLU yang bagus join DAPIG..SEBAGAI PRESIDEN PERTAMA DAPIG..PAnKHIANAT sudah tentu bukan Amanah..manakala PKR pun sudah jadi PARTI khianat Reformasi rakyat.

      Padam
    2. Masing-masing boleh jadi ahli DAPigs.

      Padam
  2. Selamat... Syukur sangat2...

    BalasPadam
  3. Ashik nak jatuhkan pemimpin aje akhirnya sudah jatuh di TIMPA tangga
    Suatu permulaan ternaik....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Siang malam asyik meratib "kerajaan pintu belakang", padahal yang jadi PM tu parti dia sendiri. Apa ke jadah ? Lebih baik kena tendang terus barua-barua DAPigs ni.

      Padam
  4. Syukur kpd tuhan yg maha agung.. kerana najib akn di bebaskn drpd pertuduhan 1MDB..

    BalasPadam
  5. Dalam semak ada duri
    Ayam kuning buat sarang
    Orang tamak selalu rugi macam anjing dengan bayang bayang
    Tulah dia 5 tokoh terhormat
    Akhirnya jatuh di timpa tangga bertalu talu
    Dap nak ke tolong kau.....
    Cuba tanya cuba tanya
    Dap guna kau saja.... bila kau susah
    Selamt tinggal

    BalasPadam
  6. Tak ada nya Najib bebas. Muhyiddin and the team InsyaAllah buat kerja dengan jujur. Aku sokong PN, tapi jangan lah angkat balik taik2 UMNO dan Najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib salah sbb fitnah. Ko tak baca ke artikel RPK. Dia fitnah najib. Bosskur terbaik..

      Padam
    2. Makan taik fitnah...lagi besau dosa nk kira..

      Padam
    3. RBA 9:59 ternakan DA-Pigs sedang melaga-lagakan Bersatu dengan UMNO untuk melemahkan PN tetapi kita semua sudah tahu RBA suka kencing rakyat.

      Padam
    4. Najib bukan macam apek guan eng....bukan gila kuasa..tak perlu pun dia..nak apa apa jawatan walaupun dia boleh buat macam guan eng...yg takut bayang bayang sendiri..minta bantuan si tomi tomato.....bangun lah saudara..sampai bila nak jadi..pak kaduk kapiak....

      Padam
    5. Najib salah sebab fitnah? Just follow the court proceedings. RPK bukan peguam. Aku sama macam bro di atas. Sokong PN, anti Najib. Hangpa nak bawa naik Najib, hangpa jangan lupa majoriti pengundi atas pagar macam kami.

      Padam
    6. Najib tak Gila kuasa bro, Dia cuma nak bersihkan namanya dengan pelbagai fitnah, tolong guna otak Dan akal berpandukan fakta Dan Bukan auta.
      Kita jangan jadi saksi palsu takutlah kamu pada lidah kamu sendiri ,masuk neraka.

      Padam
    7. Awas musang DA-Pigs berbulu ayam @ RBA menggunakan politik persepsi berpura-pura menjadi pengundi atas pagar untuk menghina mahkamah dengan membuat keputusan konon Najib bersalah sedangkan hakim belum membuat sebarang keputusan dan perbicaraan masih berjalan lagi.

      Maka kita tidak terkejut melihat RBA dan parti kafir Harbi DA-Pigs dan khadam liberal mereka menyokong pertubuhan pengganas komunis PKM yang tidak menghormati undang-undang dan mahkamah.

      Padam
    8. Pengundi2 yang duduk atas pagar tu semua sakit jiwa dan sakit telur.

      Padam
    9. Tak payah nak sembang tentang najib musibat...aku penyokong PN tetapi aku musuh najib...lebih teruk dari apek go eng...harap najib terima balasannya...

      Padam
  7. Alhamdulillah parti Melayu telah selamat dari ancaman musang DA-Pigs berbulu ayam.

    BalasPadam
  8. Cukup2laa berpolitik Tun.....Ingat2 lah Akhirat pulak..Umur dah hampir seabad....Jgn biarkan diri dihina dan dikeji

    BalasPadam
  9. Bila Kerajaan dah stabil dan situasi COVID-19 makin terkawal..Atoq tetiba muncul kembali nak meminta hak-hak kononya kerana rakyat. Masa Rakyat tengah susah Atoq duk sibuk pikir kan anjakan ekonomi untuk Kroni-Kroni dia aje..Time Susah Atoq dan kuncunya buat Hal..bila dah semua agak terkawal..datang nak menjahanamkan apa yang rakyat dapat sekarang ke? Nak ambil balik semua bantuan kepada rakyat dan bagi kepada kroni-kroni Puaka Madey ke..

    Kalau rakyat Malaysia masih tak faham lagi dan Mahu bersekongkol dengan PUAKA2 MADEY tak tahu nak kata macam mana.. ALLAH dah tarik Nikmat semasa PH memerintah..ALLAH bagi balik NIKMAT selepas PH jatuh..ni nak Mintak ALLAH tarik Balik NIKMAT yang di beri semula ke? PIKIR-PIKIR dan RENUNG-RENUNGKAN LAH. Esok Orang lain Yang bersama KRONI-KRONI MADEY dapat NIKMAT..rakyat Malaysia dan Orang Melayu Islam Malaysia dapat siksa AZAB dari MADEY DAN SEKUTUNYA.

    BalasPadam
  10. Syukura alhamdulillah Aamin2

    BalasPadam
  11. Balasan
    1. Atok...2 kali perdana menteri kes pecat2 ni sering kita dengar pasai atok ni dari umno dipecat...dalam kerajaan letak jWatan DHMM Agong nasehat tak dengar...lepas letak nk balik..sekarang parti yg dia tubuh pon pecat atok...apa mala petaka yg atok buat...semua org tau.. ya...alloh...berilah hidayah kat atok2 yg macam....kalau kenduri dikampong...cakap atok ni org dah tak dengar dah...semua dia nk suroh dengar cakap dia...anak2 akan cakap atok dok la diam2...tengok apa yg depa nk buat...jgn kacau depa...biak depa masak nanti semua boleh makan...tok rehat2 jagan ganggu....itulah bahasa nasehat ank2 bila atok dah tua...itu lebih baik dari..kelaku yg atok ni...maseh tk nampak AKU SUDAH TUAAAAAA........

      Padam
  12. Masa pecat orang tak fikirkan undang2,sendiri yang kena pecat pandai pula meroyan,sudah sudahlah persiapkanlah diri dengan amalan2 untuk menghadap ilahi,kurangkan keduniaan ini

    BalasPadam
  13. Pakatan kafir harbi-munafik liberal tidak mempunyai maruah diri kerana mereka merasa bangga berjaya kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu seperti menghapuskan tol , Lynas dan hutang PTPTN dll.

    BalasPadam
  14. Parti kencing reforbasi pujaan si arif muluk pecat ahli hanya kerana berjumpa Azmin... Atuk dan konco konconya pula bersekongkol dengan blok pembangkang serupa perangai menebuk dinding kapal kerana tak setuju dengan nahkhoda.Jika tak dihalang maka satu kapal serta isinya akan rosak dan tengelam. Azmin lebih jantan dan bermaruah dari geng atuk kerana dia tinggalkan kapal bila tidak sehaluan dengan nahkhoda yang tamak kuasa, lalu dia menumpang kapal lain.

    BalasPadam
  15. Najib,Tun n Anwar tutup buku la...

    BalasPadam
  16. Mahathit akan mati kering daaa.Sapa nak layan warga emas tu.Melayu bergasak sesama Melayu.DAP RELEK JER.Khadam PAN pun amik peranan panas2kan sikit.Jika dapat berkuasa nanti DAP juga akan kutip laba.Melayu yang jadi khadam sekadar dapat kuah jer.paling lebihpun makan rasuah macam orang kanan 3 pemimpin PAN tu

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.