Header Ads

ads header

Flash News

Agak-agak siapa kena games? Muhyiddin atau Mahathir


Bekas Pengerusi Bersatu Mahathir Mohamad berkata Perdana Menteri Muhyiddin Yassin akan berdepan "masalah yang sangat besar".

Jelas Mahathir, ini kerana, beliau akan berusaha untuk membuktikan "ketidaksahihan" kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan Muhyiddin sebagai perdana menteri.

Mahathir berkata demikian ketika mengulas sokongan ahli parlimen terhadap presiden Bersatu itu berdasarkan susunan kerusi sidang Dewan Rakyat pada 18 Mei lalu.

"Itu adalah majoriti paling tipis pernah dimiliki oleh kerajaan di Malaysia.

"(Muhyiddin) akan berdepan masalah yang sangat besar. Kerana apa pun peluang yang ada untuk kita membuktikan bahawa tidak sah baginya untuk menjadi perdana menteri, kita akan melakukannya," katanya dalam wawancara dalam talian bersama Reuters.

Mahathir sentiasa fikir dia aje boleh buat kepada orang lain. Orang lain tak boleh buat kepada dia. Itu kepala otak dia.

Dalam masa 2 bulan lagi sebelum sidang parlimen betul apa Muhyiddin boleh buat ialah menguasai BERSATU secara perlembagaan mengikut undang-undang. Apabila Muhyiddin dapat menguasai dia pinda perlembagaan untuk memberikan kuasa penuh kepada Presiden parti.

Selepas itu dia membersihkan BERSATU daripada saki baki pengaruh Mahathir.

Katakalah Mahathir hebat sangat BERSATU tak dapat dikuasai kerana masalah teknikal berkenaan dengan jawatan Pengerusi.

Mahyiddin ada pilihan kedua menubuhkan satu lagi parti bersama dengan Azmin Ali bagi mengimbangi kedudukan dalam PN dengan UMNO dan PAS.

Sebenarnya dalam apa situasi kedudukan Muhyiddin adalah lebih baik kerana Muhyiddin adalah PM sekarang. Kalau diibarat permainan bola antara Muhyiddin dan Mahathir. Sekarang Mahathir bermain dengan permain hanya 8 orang dan itu 2-3 orang sudah cedera, Peluang untuk memang sangat tipis hanya ada tepikan semangat aje!

MR :  Ada lagi pilihan ketiga mungkin penulis tertinggal, ambil masa kerana yang berumur mungkin akan pergi, bila dia pergi anak buahnya semua terus ke kaki Muhyiddin minta belas ihsan.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Wrga emas yang kemaruk kuasa hingga lubang kubur.DAP senyum manjang

    BalasPadam
  2. Kesian tengok DSMM last last jadi macam ni dia, macam pinggan ayan terpelanting, bila dah kena lantai bisingnya bukan main lama lama sendu jugak akhirnya dan tercampak entah kemana. Yang kena game DSAI dan penyokong penyokong PKR yang ditipu banyak kali oleh DSMM. OK lah DSMM dapat tundukkan TSMY persoalannya siapa yang jadi PM. Tentu le Mukhriz gigit jari lagi DSAI.

    BalasPadam
  3. Kasihan Atuk Kerala kerana sibuk mengejar dunia seperti kuasa politik di waktu dunia berkata "pergi" dan kubur berkata "Mari" kepada beliau.

    Fir'aun juga mahu hidup selama-lamanya untuk mengekalkan kuasa pemerintahannya tetapi malang bagi beliau yang menentang Allah dan RasulNya kerana beliau tidak sempat bertaubat padampada Allah dan beliau lemas di laut dan beliau menjadi bahan pameran kepada manusia hari ini.

    BalasPadam
  4. Telah menjadi tugas syaitan liberal dan iblis kafir harbi berusaha untuk menghalang pemimpin yang baik seperti TG Hj Hadi dan Mahyuddin dari melakukan kebaikan untuk rakyat dan negara.

    BalasPadam
  5. Yang kena games ialah parti kafir Harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberalnya yang telah menghina Islam dan umat Islam! Pakatan kafir harbi-munafik liberal tumbang baham tanah. Musuh Islam merancang, Allah juga merancang dan rancangan Allah adalah yang terbaik.

    Inilah balasan Allah untuk musuh Islam. Allah telah menghina musuh Islam di dunia lagi sebelum di akhirat.

    Tepuk .......

    BalasPadam