Header Ads

Header ADS

Apa yang engkau merepek ni Kadir?


Perlu difahami tidak ada apa yang salahn kerana Mahyuddin dilantik menjadi PM oleh perlembagaan negara dan perlembangaan membenarkan dengan syarat-syarat dan undang-undang yang termaktub. Kalau tak betul cabaran melalui undang-undang.

Kenapa A. Kadir bodoh nak faham perkara ini.

Ini satu lagi A. Kadir bodoh nak faham
persidangan satu hari parlimen pada 18 Mei adalah sebagai formaliti semata-mata bagi mengelakkan parlimen daripada bubar, sekaligus bermakna pihak kerajaan tidak ingin parlimen bubar atau tidak bersedia hadapi pilihan raya atas sebab-sebab tertentu.

Kadir bodoh nak faham Tugas Speaker yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan, manakala kuasa-kuasa yang ada pada Speaker terkandung terutamanya dalam Peraturan-Peraturan Majlis Mesyuarat (Standing Orders of the Dewan Rakyat) yang lebih tertumpu kepada kuasa-kuasa Speaker ketika dewan bersidang.

Kadir hanya tahu Mahathir ada kuasa pengerusi BERSATU dan Muhyiddin tak berhak nak panggil mesyuarat. Pengampu yang bergayut didahan Mahathir ini hanya tahu kuasa Pengerusi BERSATU bodoh nak faham kuasa SPEAKER.

Dulu fitnah Agong dengan perbalajaan wang Raja England, nasih baik Atok campur tangan. Jadi jelas yang KADIR MEROYAN kerana akar tunjangnya sudah reput dan dia tak ada tempat nak bergayut.

Baca berita Malaysiakini di bawah yang berkaitan dengan ulasan di atas.

-------
Kadir: PN tak ubah seperti BN, dengan PAS sebagai pembantu

Wartawan veteran A Kadir Jasin berkata kerajaan Perikatan Nasional (PN) tak ubah seperti pemerintahan BN yang telah ditumbangkan dua tahun lalu.

Dalam catatan di blognya hari ini, Kadir, yang juga merupakan ahli Majlis Tertinggi Bersatu dan merupakan penyokong kuat Dr Mahathir Mohamad, membidas Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berhubung persidangan satu hari parlimen pada 18 Mei.

"Kerajaan PN tak ubah pemerintahan BN yang kleptokrat dengan PAS gembira memainkan peranan sebagai pembantu kepada kononnya pemerintahan Melayu-Muslim, sementara parti perdana menteri sendiri, Bersatu, berpecah dari dalam.

"Sementara itu, pentadbiran di semua peringkat dipolitikkan dengan kerajaan negari yang dipilih secara demokratik digantikan oleh perampas PN, serta pengerusi dan ahli lembaga yang profesional di GLC dipecat untuk memberi ruang kepada pelantikan politik PN," kata Kadir.

Bekas Ketua Pengarang Kumpulan The New Straits Times Press itu juga menyifatkan persidangan parlimen 18 Mei ini sekadar memenuhi syarat untuk parlimen bersidang dalam tempoh yang ditetapkan.

"Isnin ini, pada 18 Mei 2020, akan dicatatkan dalam sejarah demokrasi Malaysia sebagai hari yang mengaibkan," katanya.

"Tanpa alasan lain selain untuk menjaga diri sendiri, Dewan Rakyat akan bersidang selama satu hari dan satu-satunya perkara dalam agenda adalah titah Agong.

"Selepas Titah Diraja, yang mungkin berlangsung selama setengah jam hingga 45 minit, persidangan akan ditangguhkan. Kenyataan akhbar 13 Mei oleh Speaker, Mohamad Ariff Md Yusof, dengan jelas menyatakan bahawa -" Tiada sidang selepas Titah Diraja," tambah Kadir.

Artikel 55 dalam Perlembagaan Persekutuan menetapkan bahawa persidangan (Dewan Rakyat) mesti dilakukan dalam waktu enam bulan dari tarikh sidang parlimen terakhir. Parlimen kali terakhir bersidang pada bulan Disember tahun lalu.

"Tidak ada alasan lain untuk penghinaan dan serangan terhadap demokrasi ini selain daripada ketakutan Muhyiddin bahawa dia akan berdepan undi tidak percaya.

"Ada sebab untuk dia takut. Yang paling utama adalah undi tidak percaya usul yang diusulkan oleh Ahli Parlimen Langkawi, Dr Mahathir.

"Beliau juga boleh berdepan dengan undi tidak percaya melalui pungutan suara untuk rang undang-undang kerajaan.

"Ada laporan sebelumnya bahawa kerajaan akan membentangkan beberapa rang undang-undang untuk mengatur pemerintahan," kata Kadir.

Bagaimanapun, Kadir percaya Muhyiddin mungkin menang sekiranya usul undi tidak percaya dibenarkan, tetapi menurutnya perbahasan usul itu akan memperlihatkan perincian "tipu muslihat dan pembohongan".

"Beliau mungkin masih akan menang kerana pertama, beliau sudah meyakinkan Agong bahawa beliau mendapat sokongan majoriti dari ahli parlimen, yang menyebabkan Agong membenarkannya angkat sumpah pada 2 Mac, dan kedua, beliau telah memastikan sokongan ramai ahli parlimen melalui pelantikan kabinet dan jawatan kerajaan yang lain.

"Sementara rakyat Malaysia dilucutkan hak mereka untuk bersuara dalam pelantikan kerajaan, yang Perdana Menteri sendiri akui tidak dipilih oleh rakyat, kesahihan demokrasi Muhyiddin sendiri masih dipersoalkan," kata Kadir.

MR :  Tak ada tempat nak bergayut? Nampaknya kena masuk Zoo selepas ni


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


27 ulasan:

  1. Selama 22 bln apa ph buat hak rakyat terabai atok sendiri yg meletak jawatan sebagai pm ke 7 lepas tu nk wat usul undi x percaya pulak

    BalasPadam
  2. Pak Kadir boleh cadangkan lge sebab dia dapat 51,653 undi manakala anak iskandar kutty dapat 18,954 dalam pru 14.

    BalasPadam
  3. Masa tu jadi pm berjanji Dgn bg non.. Skrg kalu jadi pm lg x pyah nak tunai jnji pd bg non lg dah...

    BalasPadam
  4. Semua sah suci.
    Khianat yg jelas satu sifat org fasiq pun dah jadi halal
    Fasiq halal.
    Rasuah halal.
    Merompak halal.
    Fitnah halal.
    Bohong halal.
    Itulah sbb terlebih menjilat.

    Dosa & neraka dah tak jadi beban.
    Asal beban nafsu & kuasa terpenuhi.

    Oohhh kerajaan tebuk atap.
    Teruskanlah kerja-kerja fasiq & zalim ni.
    Selagi ada nyawa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Khianat kepada kerajaan mungkar ph yang ditunjangi oleh puak kafir merupakan satu khianat yang terpuji.Ia termasuk dalam bab tolong menolong dalam kebajikan dan takwa.. Berbeza dengan arif muluk yang tolong menolong ph dalam pelbagai perkara keji seperti mesra golongan kafir pecinta komunis dan dalam perkara dosa,berbuat kerosakan yang merugikan agama Islam dan kedudukan bangsa dan umarak melayu.Kesimpulannya spesis seperti arif muluk ialah spesis golongan zalim dan fasiq

      Padam
    2. Apa ko merepek ni setan.....

      Padam
    3. Apa ko cakap tu semua benar dengan anon dan madey.

      Padam
    4. Hoi pergi menyalak kat DAP laa, buat apa menyalak kat sini anjing.

      Padam
  5. Hahaha... Orang yg kurang pemikiran je sokong rampasan kuasa@ kerajaan tebuk atap @ pintu belakang.. Org tanya apa yg ph buat masa 22 bln kan.. Hahaha fikirlah apa yg ph usahakan untuk kembalikan ekonomi dan maruah malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ph tak buat apa2. Merosakkan lagi ekonomi terutama hak2 orang melayu dan islam ada lah dan yang sedih sekali dengan kerjasama orang2 islam yang bersekongkol dengan pihak kapir.

      Padam
    2. Mari kita muhasabah dan sifir secara mudah.. Ph dibarisi oleh majoriti mp kafir.. Apabila bersatu dan sebahagian dari mp pkr keluar gabungan lalu membentuk pakatan baru yg mp muslim menjadi majoriti maka perbuatan ini adakah zalim?.. Jawapannya tidak!!.. malah ini adalah adil yakni kena pada tempatnya..
      Perpeksi rasuah, penyamun, rompak pintu belakang hanyalah siri siri pembohongan wajib ph tanpa satu alasan yang munasabah kerana tiada bukti pn telah menyamun, merompak harta benda milik ph,membentuk kerajaan secara smart dan sah menurut undang undang Malaysia. Peralihan kuasa ini juga terbukti direstui oleh rakyat kerana tiada sebarang demontrasi atau penyokong ph berguling guling atas jalanraya.Majoriti rakyat malaysia setuju ph telah gagal mengurus negara,ekonomi dan rakyat kerana pimpinan ph mengutamakan dendam kepada najib dan bn, bertelagah sesama sendiri,membazir dengan langkah PD dan u turn. Dibarisi oleh menteri cap ayam.Sokongan rakyat kepada ph bukanlah kerana kredebliti kalangan pemimpin ph tetapi disebabkan hanya satu isu utama iaitu GST. Bukti ph gagal ialah ph terus berbohong dalam pembohongan dan memberi harapan palsu kepada rakyat..

      Padam
    3. Setuju..betul..
      Saya sokong pm myidin ysin

      Padam
    4. Ni satu lagi anjing belaan DAP. Najis Mughallazah macam kau ni patut di jadi makanan orang cina Kafir di Wuhan.

      Padam
  6. Apa.yg di belanja kan oleh kejaan ph dan sekarang ni ada lah hasil peninggalan bn dulu jgan nak tidak jasa kerjaan dulu malah pesara ada pencen juga hasil kejaan dulu ph hapus kan skim pencen penjawat awam lantikan baru jgan tanya apa rakyat dapat zaman ph tp tengok apa menteri dpt eluan pingan mangkok je 42k...22 blan kerja berhenti dpt one off rm150xxxxx penjawat awam gred 22. 30 th kerja bru dpt byak tu.klu ya tebuk atap pun ia nya lebih baik dri pintu depan yg mengugut dan merampas hak rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak ph bukan reti gapo..sokong membawa rebah,hahaha

      Padam
  7. Sebelumm lantik pm Agong panggil semua ahli parliment menghadap . Jadi cerita apa tu ?

    BalasPadam
  8. Arif muluk lena dlm jaga...haha meroyan sakan-
    Weh.tu bang nuwar kena report polis dgn AMK pehal???????sb bg statement palsu pasal pendatang asing.tu pun susah nk hadam PH Teruk la arif muluk.tobat la anda

    BalasPadam
  9. Kenapalah tahun 2020 ni masih ada lagi yang BODOH dan BANGANG seperti arif Mulok. Hitam benar hati tu. Fitnah telah menjadi darah daging.Berkawan dengan DAp tidak akan meningkatkan takwamu kepada Allah.Semakin menjauh ada.sama tolol dengan PN nih.Jenis pencacai berhati hitam.Simpan sikit kebodohan itu untuyk generasimu akan datang

    BalasPadam
  10. Sama tolol dengan PAN

    BalasPadam
  11. Habis nak buat macam mana..sekarang kerajaan pn berkuasa.kerajaan ph pon sama jugak bila dah berkuasa.

    BalasPadam
  12. Manusia sda nyanyok....lupa diri.... cukup2lah kadir.. berehat.... jaga cucu... biar org normal pemikiran meneruskan kesinambungan politik..... jgn la hidung tk mancung pipi tersorong-sorong lagi....

    BalasPadam
  13. Elaun pinggan mangkuk 42k dah habis, tulah meroyan bagai.

    BalasPadam
  14. Bersatu jd msalah sbb ada puak2 cam atuk Kadir Nilah, sokong bawa rebah, nk bergayut pda makhluk, camnilah jdnya, sepatutnya bergayut hanya pada Allah, tokwan meroyan Oii..slagi ada juak2 cam dia ni, Khalid Samad, m.sabu, mujahid dn yg sepirasat tali pusat, slagi tu lah melayu dn Islam di permainkan sekutu depa si DAPigs

    BalasPadam
  15. Admin numpang promo ya..
    Cari uang sampingan ?? Hubung! kami AjoQQ"c0m (WA: +855969190856 ) ^^
    Sedia deposit pulsa juga (min 20rb)

    BalasPadam
  16. Bila ph hilang kuasa pak kadir punah sihat 25 persen ph sibuk nak bersidang lama lama.. Masa ph 22 bulan ramai mp ph tidak hadir sidang kerana alasan tak tahan sejuk ...saya fikir jika dibenarkan soal jawab maka yg mula mula terjah ialah si lutong bkt jelutong... 2 perkataan yang keluar lalu jd hiruk pikuk... Perkataan itu ialah pengkhianat dan babi... Belum sempat madey nak baca usul undi tak percaya lalu... perkataan itu juga yg keluar... Besar kemungkinan speaker akan gagal mengawal gelagat para mp yang lebih teruk dari beruk matyeh

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.