Header Ads

Header ADS

Bekas Ahli Parlimen PKR Dedah PH Fitnah Najib, UMNO Rompak RM19 Bilion


Apakah benar RM 19 billion wang kutipan GST telah dicuri?

(Ini) antara perkara yang menyebabkan saya tidak gembira dan bagi saya ia tidak baik untuk negara.

Sebenarnya wang tersebut (kutipan GST RM 19 billion) tidak pernah dirompak oleh UMNO atau Najib. Wang tersebut telah digunakan oleh kerajaan dengan bukti rekod yang elok.

Saya telah memberitahu kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), ketika saya menganggotai jawatankuasa tersebut, supaya bercakap benar.

Tetapi YB Wong Chen (PKR), menyuruh saya ikut saja dan berkata, “Biar DAP uruskan perkara ini”. Kita kena menyokong kerajaan yang sedang memerintah.

Saya bertegas dan beritahu anggota di PAC, bahawa apa yang diperkatakan mereka adalah tidak benar. Kita mempunyai tanggungjawab berkata benar.

Saya katakan kepada mereka ketika prosiding PAC, “apa peranan kita di sini sekiranya apa yang kita katakan tidak benar” (boleh rujuk hansard PAC). 2 minggu selepas itu, saya telah digugurkan dari PAC.

Saya tidak menyesal digugurkan dari PAC kerana jawatan tersebut bukan ada gaji atau imbuhan tambahan lain.

Tetapi saya paling kesal kerana kami (termasuk saya pada ketika itu) datang dari parti reformasi yang memperjuangkan keadilan, menentang kleptokrasi, bercakap tentang ketelusan dan akauntabiliti akan tetapi kita tidak amalkan apa yang kita perkatakan.

Sekarang saya boleh beritahu kepada semua kerana perkara ini tidak lagi di kenakan embargo.

Willie Mongin
Bekas Ahli Jawatankuasa PAC
Ahli Parlimen Puncak Borneo (Ex-PKR now PPBM)


 

MR :  Makin hari makin jelas banyak fitnah tersebar kerana ketamakan PH nak guling kerajaan dengan cara jahat


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


37 ulasan:

  1. Adehhhh ... macam mana la PH nak ambik alih kerajaan dlm 2 bulan ? Aku rasa dlm dua bulan ada yg masuk lokap kot.

    BalasPadam
  2. ARIFF MULUK jawablah ISU INI DENGAN DALIL2NYA...KALAU IA BUKAN FITNAHHHH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita ada mahkamah.
      Kita ada dewan parlimen.

      Setakat nak berkokok kat luar buat apa ?

      Saya pun sangat setuju, siapa pun yg terpalit dgn fitnah terima hukum nya.

      Macam hadi...
      Fitnah anwar.
      Macam boss ku.
      Fitnah penempatan wabak c19 disabah.

      Fitnah ni sama juga tarafnya dgn khianat oleh pemimpin tebuk atap.

      Dua-dua jalan nya keneraka.

      Termasuklah yg subahat@TANPA NAMA

      Padam
    2. Utk makluman semue kawan2 Arifmuluk ni adalah....

      BARUA@dap@komunis@redbeanarmy

      MAKLUM

      Padam
    3. ARIFF MULUK buktikan rm90 juta FITNAH yg disalak oleh kamu dan sekutumu SELALU hingga ramai lari dari JEMAAH dan menubuhkan parti panKHIANAT Termasuk kamu jalan ke NERAKA beserta golongan MUNAFIKUNN.

      Padam
    4. titah YDPA bahwa MUHYIDIN adalah sah sebagai PM sekarang....jawablah ARIFF Muluk bahawa rakyat semua sekarang BERSUBAHAT dgn pintu belakang/tebuk atap/rampas kuasa/pengkhianat....Bukankah kamu dan sekutumu juga sekarang PENGKHIANAT pada YDPA dan Rukunegara kerana memperkotak-katikkan lantikan ini dari YDPA.

      Padam
    5. Ya kita ada parlimen dan mahkamah tetapi mengapa barua-barua dan RBA ternakan Pakatan Hancing pimpinan DA-Pigs sibuk menyebarkan fitnah konon Najib 'bersalah' sedangkan hakim belum membuat sebarang keputusan lagi.

      Ini jelas membuktikan barua dan RBA Pakatan Hancing telah menghina mahkamah dan menfitnah Najib dll.

      Sebenarnya Pakatan Hancing telah menghina rule of law dengan membebaskan orang yang terlibat dalam kes banglo terlajak diskaun dan skandal terowong dan penyokong pertubuhan pengganas Hindu LTTE dari perbicaraan mahkamah.

      Bukankah ini membuktikan pemimpin-pemimpin Pakatan Hancing adalah pengecut kerana takut dibicarakan dalam mahkamah ???

      Padam
    6. Jangan layan sangatlah arif muluk kerana segala hujah 3 suku dia tak relevan.. Kita tak dengar lagi ada mp pakatan hancing yang menyalak pn kerajaan haram, tebuk atap, kianat menolak elaun dari kerajaan selaku mp walaupun kerajaan dituduh haram.. Jika guna analogi arif muluk otak 3 suku sudah pasti mp hancing patut tolak elaun kerana haram, khianat ,bersekongkol, berdosa dsb

      Padam
  3. Bulan2 printah.. dok sabit salah ja.. bukti kukuh manaaa.. org dh nampak hencing.. bosssko telah jadi PUAKA utk geng PH..

    BalasPadam
  4. Ph22 adalah bekas sebuah kjaa penipu da dusta bertuankan dap kapir..

    BalasPadam
  5. Kalau tak kencing hancing, menipu, fitnah buka pH namanya. Semua nya jadi terompah dApiG.

    BalasPadam
  6. Hidup ni ada hukum karma..apa2 prkara pun Klau tk jujur tidak akan kekal..tnggl lgi cepat atau tk je..

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum.
    Inilah sejahat-jahat makhluk yg bersratus manusia.
    Bila makhluk berbuat kejahatan dia lebih jahat dari syaitan.
    Ini lah makhluk @TANPA NAMA & UNKNOWN.
    1. menuduh saya rba.
    Saya pun tak pasti apa, dimana & siapa yg memayungi rba apatah lagi bila saya terlibat sama.
    2. Saya tak perlu nak buktikan apa dgn rm 90 juta.
    Pada saya siapapun yg tersabit kesalahan rasuah & penyalahgunaan kuasa, silahkan diadili & dihukum.
    Sbb saya bukan bersifat taksubin wala'unta pada mana2 pemimpin politik.
    Kita berjuang atas kebenaran.
    3. YDPA telah melaksanakan tugasnya sebagai raja berpelembagaan.
    Cuma yg menerima watikah perlantikan itu saja@golongan pengkhianat kepada parti & rakyat.
    Yg bukan hak mereka..
    Kenapa diterima.
    Yg menang ph bukan umno & pas.
    Jika pemimpin umno & pas ada maruah, akal & iman....pasti mereka tidak akan menerima watikah perlantikan sebagai kerajaan.
    Sbb mereka kalah dlm pru.
    Ini hak ph.
    Dan umno & pas jika menolak, ianya tidak menjadi kesalahan dari sudut undang2@perlembagaan.
    YDPA juga tidak akan boleh memaksa.

    MASALAHNYA...
    ORANG KALAH KENAPA TERIMA WATIKAH KEMENANGAN...

    SBB.....TAMAK & GILA KUASA.
    قُلِ الْحَقَّ وَإِنْ كَانَ مُرًّا

    “Katakan kebenaran, sekalipun itu pahit”.

    Beberapa surah yg Allah bagi peringatan kepada orang-orang yg khinat :
    @kerajaan Pakatan Nasional
    @Kerajaan Johor.
    @Kerajaan Melaka.
    @Kerajaan Perak.
    @Kerajaan Kedah.

    1. Surah AlHajj. Ayat 038.
    Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, lagi tidak bersyukur.

    2. Surah AnNisaa'. Ayat 107.
    Dan janganlah engkau berbahas untuk membela orang-orang yang mengkhianati diri mereka sendiri. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang selalu melakukan khianat, lagi sentiasa berdosa.

    3. Surah Yusuf. Ayat 106.
    Dan (orang-orang yang beriman kepada Allah), kebanyakan mereka tidak beriman kepada Allah melainkan mereka mempersekutukannya juga dengan yang lain.

    4. Surah AlAnfaal. Ayat 058.
    Dan jika engkau mengetahui adanya perbuatan khianat dari sesuatu kaum (yang mengikat perjanjian setia denganmu) maka campakkanlah (perjanjian itu) kepada mereka dengan cara terus terang dan adil. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang khianat.

    5..Surah AlAnfaal. Ayat 027.
    Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengkhianati (amanah) Allah dan RasulNya dan (janganlah) kamu mengkhianati amanah-amanah kamu, sedang kamu mengetahui (salahnya).



    *Seharusnya sesiapapun yang dijulang selaku pemimpin perlu insaf perihal peringatan Rasulullah SAW yang bermaksud: “Apabila Allah menghimpunkan manusia yang terdahulu dan yang kemudian pada hari kiamat, tiap-tiap orang yang khianat akan diangkat satu panji-panji yang boleh dikenali ramai. Dikatakan kepadanya, Inilah pengkhianatan pulan bin pulan...”* (Hadis riwayat Imam Muslim)

    Jika rakyat tidak mampu menghalang pemimpin yang melakukan khianat, maka lakukan lah dengan membenci mereka@bukan menyokong, kerana kerja yg mereka lakukan itu adalah bersifat Fasiq.
    (Tuan Guru Nik Abdul Aziz)

    Haram gajinya bila YB yg dipilih rakyat melompat keparti lain.
    (YB Uztad Nasruddin Tantawi@ulama pas)

    #janganjemuuntukberiperingatan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sudah la ko muluk! ko ni memang anjing barua belaan dap ph selamenye!!puihhh!!!

      Padam
    2. Surah AlAnfaal. Ayat 027.
      Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengkhianati (amanah) Allah dan RasulNya dan (janganlah) kamu mengkhianati amanah-amanah kamu, sedang kamu mengetahui (salahnya).

      Segelintir orang Melayu telah bersekongkol dengan parti kafir Harbi DA-Pigs yang telah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam maka sesungguhnya mereka telah mengkhianati amanah Allah dan RasulNya.

      Sesungguhnya mereka dan puak kafir Harbi adalah lebih buruk dari haiwan ternakan seperti lembu dan babi kerana mereka buta, pekak dan dungu.

      Padam
    3. ARIFF MULUK...JANGAN KITA BERIMAN PADA SEBAHAGIAN ALQURAN...TETAPI INGKARI SEBAHAGIAN YANG LAIN...BUKALAH DAN TADABURRKAN AYAT-AYAT YANG BERI AMARAN BAHAWA KAFIRUNN DAN MUNAFIKUN ADALAH MUSUH2 MUKMIN YANG NYATA.MALAHAN MUNAFIKUNN SEHINA2 DAN NERAKA PALING BAWAH....CIRI MUNAFIK BILA bercakap BOHONG...BERJANJI tapi MUNGKIR...Kononnya AMANAH tapi KHIANAT

      Padam
    4. Sejujurnya adakah ARIFF MULUK menjadi JUARA MENYALAK membantah apa yang dilakukan DAPIG sekutunya semasa 22 bulan pelbagai isu yang menguriskan hati dan mencabar ISLAM/YDPA/PERLEMBAGAAN dn sebagainya...BERKATA BENAR WALAU PUN PAHIT...atau KITA BERSUBAHAT kononya semua itu FITNAH BELAKA.

      Padam
    5. Arif muluk seorang kafir harbi tapi menyamar sebagai pak lebai islam. Saya doakan dia dihancurkan oleh Allah supaya menjadi pedoman kepada dirinya dan keluarga dia, insya Allah.

      Padam
    6. Haha.. nak tergelak pun ada dgn penyokong PN ni.. nampak tak bila PN dah memerintah terus dah takde dah isu perkauman dan agama dimainkan. so sebenarnya siapa yg mainkan isu2 ni masa PH memerintah? Kalau DAP buat mesti sekarang ni pun tak senyap lagi. Melayu anti PH ni takut dgn bayang2 sendiri. Moto hidup satu je.. takpe. biarlah bodo camane pun. jahat camane pun. janji Melayu. Islam tu nak kene tgk versi mane melayu diorang ikut.

      Padam
    7. RBA kafir ternakan DA-Pigs cuba menegakkan benang basah dengan membela DA-Pigs yang telah menghina Islam dan menindas umat Islam semasa DA-Pigs berkuasa dahulu.

      Di waktu DA-Pigs dan khadam munafik liberalnya berkuasa dahulu, puak kafir Harbi dan khadam munafik liberal mereka semakin berani menghina Islam, Nabi, ulama Islam, parti Islam dan umat Islam.

      Bahkan pemimpin DA-Pigs sendiri menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam dan parti Melayu sebagai parti pengganas @ Taliban kerana parti Islam dan parti Melayu berkerjasama membela Islam dan hak umat Isl dan menentang kerakusan nafsu serakah DA-Pigs dan khadam liberalnya.

      Padam
    8. rakyat bukan bodoh laa rip.!!
      selama ph/dap memerintah rakyat telah merasakan sendiri betapa jahatnya ph/dap, betapa lemahnya ph/dap, pembohongan dan fitnah ph/dap semakin terdedah. rakyat dah menyesal dan semakin muak dengan ph/dap.

      kalau betulah ph/dap kuat dan mendapat sokongan rakyat kenapa dalam keadaan tersepit madey tak berani nak bubarkan parlimen dan minta diadakan pilihanraya semula.
      syukurlah sekarang sekurang-kurangnya kemusnahan yang dibuat oleh kerajaan ph/dap dapat diberhentikan dengan tertubuhnya kerajaan sementara.
      kau juga perlu tahu pn adalah kerajaan sementara sebelum kerajaan baru yang dipilih melalui pilihanraya akan dibuat tak lama lagi. kau akan lihat nanti siapa yang akan dipilih oleh rakyat.

      Padam
    9. Wooluk, menjadi kewajipan org Islam UTK memerangi kapir dan penjilatpalatnya, yg sentiasa menzalimi agama bangsa dn raja2, x cukup LG ke alasannya, "Sesungguhnya, pemimpin yg baik wajib diikuti, ttp pemimpin yg zalim wajib kita jatuhi" #longlive@PN.

      Padam
    10. Ya betul rakyat bagi mandat kemenangan pada PH Pru14 tapi berasaskan fitnahnya yg manis..tapi anda lupa, selepas kerajaan PH dilantik dalam setahun berlaku pilihanraya kecil DUN PRK seperti tanjung PIAI , Semenyih, kimanis, Cameron Highlands menang berturut turut pada BN..saya nak tanya pada anda kenapa PH kalah lingkup?.. sebab PH tak bela arwah Adib, icerd..

      Padam
  8. Allah SWT lbih mngatahui apa yg dia hndk jdikn pd Ngra M'sia ini yg kita tidak ketahui Allahuakbar.

    BalasPadam
  9. Arif muluk ni anak makhluk haram mana? Keturunan B*b* agaknya.. menegakkan fitnah semata.

    BalasPadam
  10. Penyakit police syndrom. Kerajaan dah jatuh baru nak cerita. Malaaon ni tumpang sekaki pelahap rm tu kot.buat cerita utk sambung nyawa

    BalasPadam
  11. Orang kalah tapi terima watikah kemenangan??apa nak dipelik... DUNIA PUN IKTIRAF jika... MENANG TANPA BERTANDING...tu lah skrg PM8 telah disahkan perlembagaan dn YDPA...JANGAN JADI DERHAKA...SBB yang TAMAK DAN GILA KUASA IALAH MAHATHIR DAN ANWAR SERTA PENYOKONG yang BERSUBAHAT SEPERTI ARIIF MULUK...sendiri BOM RUMAH tapi SALAHKAN orang lain

    BalasPadam
  12. Arif muluk dah makan ubat ke...?

    BalasPadam
  13. Sesungguhnya penyokong umpas ni adalah setannnnnn... Tu je yg aku nk ckp... Tidak Kira laa kau siapa... Semua tu brkawan dgn iblis...

    BalasPadam
    Balasan
    1. RBA sakit mental meroyan histeria sejak Pakatan Hancing pimpinan DA-Pigs tumbang baham tanah.

      Puak RBA adalah musuh Islam yang sangat jelas kerana mereka sangat benci melihat parti Islam dan parti Melayu berkerjasama menyatu-padukan umat Islam.

      RBA @ musuh Islam ini sedang sibuk menyebarkan pelbagai fitnah untuk memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam supaya parti kafir Harbi DA-Pigs boleh berkuasa semula untuk menindas Islam dan umat Islam.

      Padam
    2. Setan setan RBA memang panas dan meracau bila kena rukyah dalam MR... Dalam MK mereka bolehlah gelak ketawa kerana di sana ramai geng geng setan yang suka maki hamun, mencarut

      Padam
  14. RBA ternakan DA-Pigs adalah pesakit mental yang kronik kerana hidup dalam asap ganja dan menolak realiti hari ini.

    BalasPadam
  15. Apa pun PRU15 nnti SEMUA pengundi berdaftar melayu islam WAJIB menyokong calon PRU BN/PAS atau PN.....asalkan BUKAN dari pakatan hancing PH.....

    BalasPadam
  16. Tun M letak jwtn PM ada ke buat mesy dlm ph? Rumah roboh dah xde pintu. Tu yg diganti dgn rumah yg baru, PN. Rumah tgh runtuh ye kena lompat keluar, baru selamat, yg tinggal kat dlm mati @ cedera, termasuk akalnya pun cacat,

    BalasPadam
  17. Apa apa pun PN terbaik kini malaysia dah selamat di bawah Tan sri Muhyiddin Yasin doa yang terbaik beri peluang kepada beliau berkerja untuk rakyat negara henti politik serupa anjing menyalak

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.