Header Ads

ads header

Flash News

BN sokong Muhyiddin jika timbul usul undi tidak percaya di Dewan Rakyat


PETALING JAYA: Kesemua ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) akan mengundi menyokong Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri sekiranya terdapat usul undi tidak percaya di Parlimen, kata Ahmad Zahid Hamidi.

Pengerusi BN itu berkata, ketetapan berkenaan termasuklah untuk terus memberi sokongan kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan kepercayaan tidak berbelah bahagi kepada presiden PPBM sebagai perdana menteri ke-8.

“Dewan tertinggi BN sudah mengadakan mesyuaratnya pada petang ini. Kini BN terdiri daripada gabungan 4 parti politik, iaitu Umno, MCA, MIC dan PBRS.

“BN adalah kelompok terbesar dengan 43 kerusi Parlimen memberi sokongan kepada ahli Parlimen Pagoh dilantik sebagai perdana menteri ke-8, yang seterusnya membentuk Kabinet kerajaan Malaysia yang baru,” katanya dalam satu kenyataan.

Dalam pada itu Zahid juga berkata, BN perlu melalui proses tertentu dalam parti komponen masing-masing berhubung isu pendaftaran Perikatan Nasional (PN) secara formal.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan