Header Ads

Header ADS

Chua Wei Kiat Adung Rawang Sedia berundur untuk "Langkah Rawang" walaupun tak pasti


Ahli Dewan Undangan Negeri (Rawang) Chua Wei Kiat menafikan ura-ura bahawa PKR akan merancang Langkah Rawang selepas perayaan Aidilfitri untuk memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Besar Selangor.

Ketika dihubungi Sinchew Daily, Wei Kiat berkata, khabar angin mengenai pilihan raya kecil di Rawang adalah disebarkan oleh Perikatan Nasional untuk mengalihkan perhatian daripada isu undi tidak percaya di Parlimen.

Beliau berpendapat Pakatan Harapan (PH) berpeluang besar memperoleh kemenangan di Parlimen manakala Selangor merupakan kerajaan negeri PH yang paling kuat.

“Dengan kestabilan yang ada di Selangor, kami tidak perlu bertindak seperti ini (mengadakan pilihan raya kecil) yang hanya akan memberi peluang kepada musuh politik untuk melakukan serangan,” katanya kepada Sinchew Daily.

Walau bagaimanapun, Wei Kiat berkata, beliau sedia untuk berundur jika ia merupakan keputusan parti.

“Jika Anwar memerlukan kerusi ini untuk menstabilkan parti dan negara, maka saya sedia memberi kerjasama. Masa depan parti adalah lebih penting,”katanya.

Seorang blogger pro-Perikatan Nasional sebelum ini mendakwa PKR berhasrat meletakkan Anwar dalam pilihan raya kecil di Selangor supaya beliau boleh menggantikan Datuk Seri Amirudin Shari sebagai menteri besar.

Blogger itu juga mengimbas kembali bagaimana PKR pernah merancangkan Langkah Kajang untuk menjatuhkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. – MalaysiaGazette

MR :  Politik kepentingan wujud dalam PH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


18 ulasan:

  1. Banyak LANGKAH kerana seorang manusia.Hanya untuk habiskan duit negara,kemudian kita laungkan selamatkan malaysia daripada kleptokrasi,reformasi...
    1.Langkah Permatang Pauh
    2. Langkah Kajang
    3. Langkah Port Dickson
    4. Kalu jadi - langkah Rawang
    5. Pasti jadi - Langkah ke lubang kubur

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6. Langkah PENGKHIANAT REFORMASI rakyat jalanan

      Padam
  2. Nk stabilkan negara konon...nk stabilkan parti sendiripun x mampu.bakal pm selamanya. Bila mati, malaikat pun tanya..apa cita2 kamu yg tak tercapai? Diapun jwb ..NK JD PM. X pyh jd pm lah...jadi am( aku meroyan) cukuplaj

    BalasPadam
  3. Pangkah anwar bagi KALAH..
    Ya ALLAH KEPADAMU KAMI BESERAH URUSAN AKAN PERANGAI SEORANG AHLI POLITIK BERNAMA ANWAR INI..
    Aaminnn...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Itu sahaja yang akan stop this nonsense.

      Padam
    2. Pembetulan:

      Pangkah kertas undi PN untuk kalahkan bang Non boneka DA-Pigs.

      Padam
  4. Yang pelik bila orang ne buat langkah demi langkah barua dan macai ph semua diam tetapi bila orang lain buat langkah macai serta barua- barua ph meroyan dengan mengatakan ini pengkianat mandat rakyat . Bagi aku anuar memang gila kuasa...kat pd x apa pun yang dia buat nak jumpa pun susah ...sembang memang best kalau dengar sampai
    pun babi pun boleh terbang.


    BalasPadam
  5. Suruh anwar ingat sama langkah ke kubur..

    BalasPadam
  6. Kenapa Anwar tak berani lawan kawasan MELAYU? Anwar nak jadi barua Cina dan India ke? Anwar dah tak percaya pada sokongan MELAYU ke?
    Memang tak layak jadi PM msia kalau takda sokongan MELAYU akarumbi. DSWA tolong nasihat suami kamu.

    BalasPadam
  7. Sebelum nie pon Mukhriz pon kata lebih korang mcam tu juga,anuar kena ingat langkah ke kubur sebab nnt yg using dia terdiri pengundi melayu je...yg bukan islam payah le nak mai...

    BalasPadam
  8. Pemimpin dipilih untuk jaga kepentingan rakyat
    Tapi apa yang berlaku sudah tak betul,
    asik rakyat pulak yang kena jaga kepentingan Pemimpin.

    Langkah biar berfaedah,
    menguntungkan Melayu Islam Selangor ke?
    Turun ke akar umbi
    Melayu dipandang sebelah mata je,
    Apa dah jadi kpd Melayu Islam selangor
    Siapa naik tocang.
    DYMM setuju ke?
    Darjah kebesaran oleh DYMM pun dah pernah ditarik balik kan ?

    BalasPadam
  9. Jika ia pun..
    Bagi jelah laluan utk anwar menang tanpa pertandingan.

    Penjilat biasa lah.
    Timbulkan spekulasi.
    Buat kontroversi
    Dah tak fikir soal haram.

    Tapi biasa lah.
    Apa sangat lah dgn dosa fitnah, bagi kerajaan tebuk atap ni.

    Khianat yg sebahagian dari sifat orang fasiq pun sanggup dibuat, apatah lagi sekadar fitnah.

    Termasuk lah penjilat2 tegar.

    Inilah tanda2 akhir zaman sebelum turun nya dajjal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hoi Bahlol, dah berapa banyak langkah yang di buatnya, semua hasilnya buruk!
      Daripada Langkah Kajang sampailah ke Port Dickson. Apa faedah yang kamu dapat? Tiada apa!
      Ini pulak tgh Covid, nak buang undi akan merosakkan lagi usaha kerajaan utk menentang Covid.
      Pikirlah pakai otak tu.

      Padam
    2. anwar dan mahathir urusan meLIWAT itu FITNNAH ke muluk hgga terpaksa reformasi jalanan cari keadilan kononya.. bubarkan pkr yg sah PENGKHIANAT pada reformasi.langkah kajang terbungkam ANWAR PELIWAT 2 DALAM PENJARA.akhirnya tidur sebantal dg mahathir,sandiwara yang MENUDUH DN TERTUDUH ...JAHANAMKAN NEGARA KERANA GILA DAN SAKA KUASA

      Padam
  10. Arif Muluk muncul dengan bebalnya.Bodoh apa tebuk atap? Atuk warga emas kau tu yang dah nyanyuk letak jawatan.Dia ingat jawatan PM ikut suka dia.Agong dah nyatakan ikut aturan.Tapi Arif Muluk ni terusan bodohnya.Simpan untuk cucu kamu bodoh tu.

    BalasPadam
  11. Langkah mayat karang baru tahu.

    BalasPadam
  12. Yaaahooo....undi lagi.....

    BalasPadam
  13. Moga arif muluk diberikan hidayah dari allah......

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.