Header Ads

Header ADS

Kes 1MDB DS Najib bakal gugur?


Maklumat dari Department of Justice Amerika Syarikat telah menemui bukti terdapat pembabitan bekas peguam negara iaitu, Lorreta Lynch yang didapati bersekongkol dengan beberapa individu penting dari malaysia untuk hanya menjatuhkan DS Najib Razak berkaitan tuduhan 1MDB.

Ia diperkuatkan lagi dengan pembabitan NGO berprofil tinggi di Amerika Syarikat milik George Soros Open Society dan Clinton Global Foundation.

Komplot ini telah dirancang sebelum PRU14 lagi bagi memastikan DS Najib Razak dan kerajaan Barisan Nasional tewas pada PRU14 lalu lalu dan seterusnya membuka jalan untuk mengheret bekas PM itu ke mahkamah sebagaimana yang telah dirancang.

Namun demikian, DOJ Amerika Syarikat gagal menemui sebarang bentuk bukti untuk mensabitkan Dato Seri Najib berkaitan isu kontroversi 1MDB sehinggalah mereka melakukan siasatan dalaman dan menemui terdapat penglibatan secara langsung oleh bekas peguam negara Amerika Syarikat Lorreta Lynch dengan VVIP dari Malaysia yanh dipercayai dari parti pembangkang semasa PRU14 dengan mensasarkan tuduhan palsu untuk menjatuhkan Dato Seri Najib.

BUKTI KES TIDAK SEMPURNA

Perbicaraan Dato Seri Najib telah pun sampai ke penghujung dan apa yang memeranjatkan, pihak pendakwaraya gagal memberikan bukti yang kuat bagi mendakwa atau mensabitkan DSNR.

Malah, didapati pihak pendakwa mengeluarkan bukti bersifat “SISI”, iaitu melalui keterangan tanpa dokumen seperti yang diperlukan pihak mahkamah.

Melalui maklumat itu juga, jelas kes ini di dapati cacat sekaligus menimbulkan elemen elemen yang hanya berpaksikan rekaan semata-mata dan tiada sabitan kukuh disebabkan banyak keraguan.

KES BAKAL DI GUGURKAN

Maka, berdasarkan kepada perkembangan dari Department of Justice Amerika Syarikat, kes ini akan ditutup sedikit masa lagi kerana tiada keperluan untuk meneruskannya berikutan terlalu banyak kelemahan berlaku dalam tuduhan tidak berasas tersebut.

Yang paling ketara bilamana pihak pendakwa terkial kial untuk mencari bahan bukti yang tidak pernah wujud untuk dipersembahkan pada mahkamah.

FB
Kiff Wazif





MR :  ............


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


17 ulasan:

  1. Harap dsnr x bersalah dalam kes ni

    BalasPadam
  2. Satu demi satu mula terbuka selepas 22 bulan PH jatuh....RPK memohon maaf atas fitnah pembunuhan Altantuya...US dedah ada komplot VVIP Malaysia dalam isu 1MDB....Dua ISU BESAR...selain mainan fitnah tanpa dosa PH kepada lawan politik

    BalasPadam
  3. APAHAL IKLAN JUDI NICK YONG DALAM MR

    BalasPadam
  4. Maka sudah terbukti pakatan kafir harbi-munafik liberal adalah pakatan kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, fitnah, pembohongan dan u-turn sejak sebelum PRU 14 lagi.

    Cybertrooper @ RBA laknatullah ternakan pakatan kafir harbi-munafik liberal laknatullah telah mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah seperti rasuah RM90 juta, 1MDB, kleptokrasi dll untuk menghasut rakyat membenci parti parti Islam PAS dan parti Melayu UMNO, ulama Islam, pemimpin Melayu Islam dan kerajaan pimpinan Melayu Islam dll sejak sebelum PRU14 lagi menyebabkan kerajaan pimpinan Melayu Islam digulingkan oleh rakyat yang ternakan hasutan jahat pakatan kafir harbi-munafik liberal.

    Politik persepsi @ 'matlamat menghalalkan cara' seperti fitnah yang diulang-ulang untuk memukau rakyat amalan menjadi harian dan mantera sihir pakatan kafir harbi-munafik liberal untuk kencing rakyat secara berjemaah telah membuktikan pemimpin dan barua @ RBA pakatan kafir harbi-munafik liberal adalah tidak bermoral.

    Tempoh 22 bulan telah cukup untuk membuktikan pakatan kafir harbi-munafik liberal bersikap anti-Islam dengan menghina Islam dan menafikan hak umat Islam dan menindas kaum Melayu Islam sahaja mereka berkuasa.

    Pemimpin pakatan kafir harbi-munafik liberal menggunakan istilah 'menyelamat' untuk melingkupkan tabung umat Islam, menjual aset negara dan menambah hutang kerajaan. Ekonomi, nilai ringgit dan pelaburan asing, pendaptan dll merundum dan beban rakyat, harga barang, cukai, kadar pengangguran meningkat sudah cukup untuk membuktikan pakatan kafir harbi-munafik liberal jahil murakkab tentang pentadbiran negara !

    Jika dahulu pemimpin pakatan kafir harbi-munafik liberal sanggup baring di atas jalanraya atau berdemonstrasi konon mahu tol dan Lynas dll dihapuskan, semua wayang opera ini hilang sebaik sahaja pakatan kafir harbi-munafik liberal berkuasa. Nampaknya semua pelakon wayang opera tersebut sudah lupa tentang lakonan mereka diberi gaji dan elaun sangat lumayan di waktu beban rakyat semakin berat! Mereka layak mendapat awards pelakon terbaik.

    Tol, Lynas dll beroperasi seperti biasa. Janji hapus atau kecualikan bayaran balik hutang PTPTN , janji tirunkan harga minyak, janji 1 juta pekerjaan dengan gaji minimum RM2500 dll sudah menjadi air kencing yang sangat hancing !

    Kasihan rakyat hanya mampu menelan kahak sendiri sahaja apabila pelbagai janji dalam manifesto PH telah ke laut ! Umpama luka rakyat disapukan dengan garam, pemimpin pakatan kafir harbi-munafik liberal buat fart-wa konon manifesto bukan kitab suci untuk menghalalkan kencing mereka.

    Memang sah rakyat telah dikencing oleh poliTIKUS pakatan kafir harbi-munafik liberal !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh saya tambah.
      Para kafir DAP merancang untuk merampas Kampung Baru dari orang Melayu melalui seorang broker lahanat bernama Khalid Samad. Dia nilah serupa dengan Othman Wok Singapura yang dah mampus tu. Semoga dia terus diseksa dalam kubur kerana menjual maruah dan hak orang Islam kepada kafir PAP.

      Padam
    2. sya x tau nk komen apa dh cuba sya doa kan dsnr terlepas dari segala tuduhan keatas dirinya semoga dsnr bersabar dan tabah dgn dugaan dtg.pasti ada tamatnya nnti.

      Padam
  5. PH dh trmakan janji2 ny hahahaha

    BalasPadam
  6. Dah agak dah dr mula lg..mmg fitnah segala fitnah..tuhan maha adil..

    BalasPadam
  7. Yg kaki fitnah tempat nya dlm neraka yg كافر memang 🏠 dia

    BalasPadam
  8. Apa kena mengenakam hal amerika dgn imdb..

    BalasPadam
  9. Bayangkan lah covid 19 dlm pemerintahan PH ketika ini.
    Dengan mulut situa tolol diperbodohkan...mati kelaparan Raayat dihuruharakan mereka2 ni...

    BalasPadam
  10. Terbongkar sudah fitnah yg disebarkn oleh atok dan keroni..

    BalasPadam
  11. Korang ingat tak beberapa bulan selepas DOJ umumkan tentang penyelewengan 1MdB dan MO1 Malaysia official 1, Najib melawat Donald Trump tanpa apa-apa sekatan atau dakwaan. Jadi MO1 tu sudah tentu bukan Najib.

    BalasPadam
  12. Alhamdulillah Allah menunjuki jln terbaik utk DSNR..Moga kita tdk mudah terpengaruh dgn niat jahat sesiapa lagi hnya utk kepentingan peribadi dan merosakkan...Hidup BN hidup UMNO dan hidup islam dan seluruh rakyat yg berbilang bngsa agama dan kebudayaan...

    BalasPadam
  13. Bila Kerajaan dah stabil dan situasi COVID-19 makin terkawal..Atoq tetiba muncul kembali nak meminta hak-hak kononya kerana rakyat. Masa Rakyat tengah susah Atoq duk sibuk pikir kan anjakan ekonomi untuk Kroni-Kroni dia aje..Time Susah Atoq dan kuncunya buat Hal..bila dah semua agak terkawal..datang nak menjahanamkan apa yang rakyat dapat sekarang ke? Nak ambil balik semua bantuan kepada rakyat dan bagi kepada kroni-kroni Puaka Madey ke..

    Kalau rakyat Malaysia masih tak faham lagi dan Mahu bersekongkol dengan PUAKA2 MADEY tak tahu nak kata macam mana.. ALLAH dah tarik Nikmat semasa PH memerintah..ALLAH bagi balik NIKMAT selepas PH jatuh..ni nak Mintak ALLAH tarik Balik NIKMAT yang di beri semula ke? PIKIR-PIKIR dan RENUNG-RENUNGKAN LAH. Esok Orang lain Yang bersama KRONI-KRONI MADEY dapat NIKMAT..rakyat Malaysia dan Orang Melayu Islam Malaysia dapat siksa AZAB dari MADEY DAN SEKUTUNYA.

    BalasPadam
  14. Aku rasa kan. masterman dia.situa kutuk 94thn.juga dap pkr pan watak mereka sebagai NASI TAMBAH.balasan didunia baru tuhan tunjuk bunga je dia dapat banyak contohnya.waktu golongan munafik jadi kerajaan.diorg mana ada aman.hingga dlm parlimen pun berbohong.adakala mereka penipu sama pembohong bergaduh.dengan tak bertemadun masa didewan.terpekik terlolong.jelas tuhan tunjukkan.ambil dengan cara yang paling keji lagi hina.ibarat bila org tanya.kau org makan babi..x kita org tak bolih makan daging babi..cuma kita org makan telinga babi je..daging babi haram...bila ambil alih kuasa.dengan cara.menjijikkan.sbb itu waktu memerintah pun.haru biru.mereka x bolih aman.sentiasa panas je jiwa pemerintah ph.nk jelas lagi..mana ada org.letak jawatan PM..pas tu menyesal.minta balik jadi PM untuk dia sorang.menteri suka dia nk pilih..org buta hati je pilih negarawang ini..mulut ckap rakyat.niat dh pasang lama kerana anak2 dia..apa pun projek dia buat.klcc putrajaya.sbb ada untung untuk keluarga.dia buat..ibarat sambil menyelam minum air betul tak negarawang.tengok org yg kau fitnah.perojek dia buat.berpuluh2 bilion pon borneo,tun razak x,bandar malaysia,banyak lagi.ada nama anak najib dapat tender..agaknya najib x kasi anak dia tender.lagi lah.sejujur kalau nk dibandingkan otak najib sama otak negarawang macam langit dengan bumi juga.bila diamanah kan jadi PM.semata2 nawaitu najib kerana allah & nk senang kn rakyat..tapi kerana hati seorang negarawang raja fitnah. hingga najib jatuh.dia x kesah.tenang je.air muka org jujur. kau lah yg menanggung dosa.bila najib turun pm.org susah yg memerlukan terus bertambah susah.oleh kerana negarawang.berapa ramai yg berdoa.jawapan dia.negarawang yg tau.gara2 mulut longkang kau.akan sampai masa didunia pun kau akan terima balasannya. Banyak yg mengharapkan bantuan. tapi gara2 kau nya mulut ibu2 tunggal yg ank sekolah.banyak
    harapanyg tk tercapai .satu hari nanti.tentu harga diri kau.jika kau jatuh ditepi jalan pun.x de org nk pandang.& Tolong ankat kau. hidup kau pun susah kn orang.hanya allah sahaja yg mengatahui balasan pada hambanya.waktu didunia juga dihari pembalasan.

    BalasPadam
  15. Alah..byknya org bijak pandai berhujah..dah semak fakta?..adakah ini fakta atau auta?..mcm semua ahli politik di sini tp hakikatnya di papan kekunci sahajalah..

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.