Header Ads

ads header

Flash News

Lagi bantahan - Tindakan pecat ahli PKR tak kena masa


SUNGAI PETANI - Tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) memecat dan menggantung keahlian beberapa anggota parti itu di saat negara berdepan wabak koronavirus (Covid-19) dianggap tidak kena pada masanya.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sidam, Dr Robert Ling Kui Ee berkata, tindakan itu juga tidak sepatutnya dibuat ketika umat Islam sedang menjalani ibadat berpuasa di bulan Ramadan.

Beliau yang juga Ketua Bahagian PKR Sungai Petani berkata, ketika ini, beliau sendiri sedang menumpukan kepada usaha pemulihan menentang penularan wabak, menangani masalah rakyat terutama bencana banjir kilat yang sering melanda kawasan dan penyaluran bantuan kepada mangsa terjejas.

"Saya juga merasa pelik dan tidak adil apabila anggota parti dalam bahagian saya turut dikenakan tindakan namun tidak kepada saya sedangkan kami bersama dan mereka adalah tulang belakang saya selama ini.

"Sekarang ini bukan masanya untuk sibuk berpolitik di saat kita sedang berhadapan gelombang ekonomi tidak menentu impak daripada penularan Covid-19.

"PKR sepatutnya memahami keadaan rakyat yang kini berdepan kesukaran setelah 'jatuh' untuk bangkit semula," katanya.

PKR melalui kenyataan sebelum ini memecat 348 ahli dan pemimpin termasuk dua wakil rakyat kerana didapati melanggar etika dan disiplin parti.

Seramai 285 ahli juga dikenakan tindakan digantung sementara keahlian mereka.



MR :  Pecatlah, kalau tak nanti parti PKR pecah lagi.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Berfikir diluar kotak.Semakin berkurang ahli parti,maka parti itu akan semakin kuat

    BalasPadam
  2. PKR hanya ditubuhkan untuk membela nasib anwar yang telah dipecat dn dipenjara oleh mahathir.Sepatutnya PKR DIBUBARKAN kerana ANWAR pun sudah BEBAS dan sebantal dengan Mahathir.ANWAR sendiri telah mengKHIANATI PERJUANG2 REFORMASI yang membela nasibnya.Jolokan terbaik PKR ialah PARTI KHIANAT REFORMASI RAKYAT.maka ahli tegar perlu memikir dan menilai semula tujuan REFORMASI yang telah TERCABUL INI.

    BalasPadam