Header Ads

Header ADS

Malaysiakini memainkan jarum cuba mengeruhkan BERSATU-UMNO


Sehingga hari ini tiada isu besar berkenaan dengan kerajaan PN. Ramai rakyat sudah mulai menyukai cara PN menganggani isu negara terutama dalam isu Covid-19. Sidang parlimen 18 Mei ini pun dijangka tidak akan menguggat Muhyiddin atau PN itu sendiri.

Hanya satu sahaja yang nampak ada sedikit perbezaan pendapat iaitu antara UMNO-BERSATU.

Jadi Malaysiakini seperti biasa menjadi rakan PH memainkan peranan untuk mengeruhkan lagi suasana ini., Mengadakan yang tiada, membesarkan yang kecil, Melangga perkara yang sudah hampir serasi.

------

Mengulas lanjut, kata Asyraf, Armada sepatutnya bermuhasabah dan menginsafi punca sebenar keruntuhan PH setelah hanya 21 bulan berkuasa.

Katanya, keruntuhan itu berkait rapat dengan kerakusan kepemimpinan tertinggi mereka yang berebut kerusi perdana menteri.

Katanya, perebutan itu menyebabkan Mahathir membuat keputusan mengejut meletakkan jawatan lalu.

“Mujurlah Umno dan PAS bersama komponen BN berjiwa besar, meletakkan kepentingan parti masing-masing ke tepi untuk bersetuju menyokong Muhyiddin sebagai perdana menteri,” katanya.

Keputusan oleh BN dan PAS itu, tambah Asyraf Wajdi, adalah bagi menyelamatkan negara daripada terus tergantung tanpa kerajaan selama hampir seminggu.

Sementara itu, Pemuda Amanah Nasional menyambut baik pendirian Armada untuk kembali bekerjasama dalam gabungan PH.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan malam ini juga Pemuda Amanah menyelar Asyraf Wajdi dengan mengingatkan ketua Pemuda Umno itu bahawa kerajaan PN menjadi kerajaan tanpa melalui peti undi.

“Bagaimana kerajaan tanpa mandat rakyat boleh berpesan agar orang lain bertindak memenuhi mandat rakyat?

"Pesanan itu tidaklah salah, cuma sekali baca dan dengar kelihatan kelakar sekali gus menghiburkan,” kata Timbalan Ketua Pemuda Amanah Nasional, Shazni Munir Mohd Ithnin.



Tambahnya, pendirian Armada itu selari dengan pandangan yang disuarakan Presiden PKR Anwar Ibrahim sebelum ini.

Namun, kata Shazni Munir, jika ia menjadi kenyataan, Pemuda Amanah mencadangkan perlu ditetapkan terma bagi mengukuhkan kerjasama berkenaan serta mencapai kesepakatan yang lebih utuh dan mantap.

Senada dengan Shazni, Pemuda PH Johor turut mengalu-alukan keputusan Armada dan menasihatkan Asyraf untuk “mencermin diri sendiri”.

Dalam satu kenyataan bersama oleh Ketua Pemuda Amanah Johor, Taqiuddin Che Man; Ketua Pemuda PKR Johor, R Yuneswaran; dan Ketua Pemuda DAP Johor, Sheikh Umar Bagharib Ali, PN lah yang disifatkan sebagai kerajaan yang bukan menjadi pilihan rakyat.

“Langkah bekerjasama dalam kerajaan PNlah yang hakikatnya telah mengkhianati mandat rakyat.

“Kudos! Salut dari Pemuda PH Johor buat rakan-rakan Armada Pusat,” kata mereka lagi.

MR :  Malaysiakini kini banyak menyiarkan artikel nak lagakan UMNO-BERSATU


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


14 ulasan:

  1. Rasanya sudah tiba masanya pihak yang ada 'locus standi' atau yang difitnah buat lapuran polis terhadap Malaysiakini. Kebebasan Media bukan bermakna boleh putar belit kenyataan tanpa disokong fakta. Jangan lupa komem komen yang bersifat rasis dan tak berfakta dibiarkan terbit oleh Malaysiakini tanpa ditapis.

    BalasPadam
  2. PH UMPAMA RUMAH KAYU D MAKAN ANAI2..
    Semoga ALLA TAALA mengukuhkan kerajaan PN...
    Aaminnn..

    BalasPadam
  3. rasanya lebih baik kerajaan tnpa mandat rakyat..

    BalasPadam
  4. Pru 14 rakyat bagi mandat sebab janji janji dan pembohongan ph sekarang rakyat da sedar semua hanya mainan politik sebab nak berkuasa..hanya umno dan barisan nasional janji ditunaikan rakyat didahulukan

    BalasPadam
  5. Media kafir Harbi sentiasa berusaha menyebarkan pelbagai fitnah untuk melaga-lagakan dan memecah-belahkan umat Islam supaya kuasa politik umat Islam menjadi sangat lemah seperti yang telah berlaku dalam PRU yang terbaru.

    Akibatnya puak kafir Harbi dan puak liberal berjaya membentuk KERAjaan yang bersikap rasis dan prejudis terhadap agama Islam dan umat Islam. Kita masih ingat kes Adib dll.

    Insaflah wahai umat Islam. Umat Islam perlu bersatu padu dan kembali kepada Islam supaya kuasa politik umat Islam menjadi kuat dan kukuh untuk membela hak Islam dan hak umat Islam dan menyelamatkan rakyat dan negara dari kerakusan nafsu serakah puak kafir Harbi dan puak liberal.

    BalasPadam
  6. Ini bukan fitnah..
    Ini bukan suka2
    Ini zaman semua boleh tahu.
    Zaman covid19 ni je..
    Kerajaan tebuk atap dah mempunyai banyak isu kebejatan & keburukan.
    Sama ada sesama parti bahkan idea.

    Fikir-fikir kan.....

    Apabila mereka telah disucikan.
    - menteri kereta terbang.
    - menteri sembur..
    - mak lampir.
    - perogol amah
    - penembak babi
    - menteri uec

    Noted.
    YB lompat parti haram gajinya bagi anak bini makan.
    (YB Nasrudin Tantawi@ulama pas)

    Walaupun kerajaan tebuk atap ini berdiri tanpa manifesto.

    Maka adalah terbaik menyelesai kan bbrapa tuntutan & janji pemimpin umno pas pada kerajaan dulu dilaksanakan.

    - jgn simpan kes azmin.
    Masa anwar, syaifol mengaku diliwat & membuat laporan polis..
    Anwar didakwa & dipenjara tanpa ada video..
    Haziq pun mengaku diliwat Azmin.
    Bila nak dakwa azmin pula ?

    - segera kes adib.
    - dakwa perogol amah.
    - jgn lulus uec
    - mansuhkan sekolah vernakular
    - mansuh ptptn@pas
    - YB umno pas istiharkan harta@arahan pm.
    - siarkan siaran lansung perbicaraan najib dimahkamah@najib
    - membawa kes terowong LGE@umno
    - menyiasat & mendakwa penjualan aset TH & Khazanah@mad hasan
    - Menyiasat & mendakwa kekayaan keluarga Tun@umno
    - laksanakan hukum hudud@ruu 355.

    Sekarang dah jadi kerajaan.

    Laksanakanlah.

    Bercakap mudah.
    Laksanakan belum pasti.

    Ingat menteri pas@takiyudin yg jaga kementerian uu.
    Harapan yg berpanjangan.
    Jangan sucikan pula pemimpin PN yg sedang disiasat & dibicarakan.
    - kes duit yayasan@zahid.
    - kes permit@bayaran levi@zahid.
    - kes src@najib.
    - kes 1mdb@najib.
    - kes solar@rosmah.
    - kes bung mokhtar.
    - kes ku nan.
    - kes nasarudin@pas.
    - kes pas terima duit umno
    - kes hadi cautim SR.
    - kes mazlan@1mdb.
    - kes shahril samad@1mdb.
    - kes pkpz@mca.
    - kes perwaja.
    - kes maika holding@mic

    Ingat.
    Rakyat Kerajaan Tebuk atap boleh lah ditipu@dikhianati.

    Tapi negara luar tidak.
    Mereka memperhatikan kita@malaysia

    Cukuplah kita dimalukan dgn hanya 1% saja negara luar yg iktiraf kerajaan pengkhianat nasional .

    Itu belum lagi istilah-istilah bodoh dari pasukan menteri khianat.
    - air suam@menteri kkm
    - menteri 500 negara.
    - menteri 15 negeri di malaysia
    -doremon@rina
    -borang balik kampung@sabri
    - dron@anuar musa
    - makcik kiah@pm
    - tik tok@men pengajian tinggi
    - gunting rambut@dalam lipatan@azmin
    - menteri hewa@bodoh@Tuan man
    - RM 2 juta duit poket@ku nan
    - buloh betong@menteripas
    - langgar arahan pkp@timbalan menteri@exco pas.
    -menteri lampu hijau.
    - menteri uturn.


    Bila nak tunai kan manifesto lama.
    - Laksanakan hukum hudud dikelantan@pas.
    - air bersih menyeluruh@pas.
    - Perumahan rakyat@umno.
    - Turun harga kereta@umno.

    Jangan lupa laksanakan GST, kerana ia baik utk ekonomi rakyat@umno

    Apa cite kerajaan tebuk atap ni yg baru berumur 2 bulan jual saham tnb@khazanah sebanyak 1.7 juta unit ???

    Yg paling hebat..
    Fitnah besar seorang ulama pas kepada anwar & amanah@presideng pas.

    🙈🙈🙈🙈🙈🙈

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di beri peluang untuk berkuasa.lupa diri.janji tinggi gunung.bercakap bagai awan nak runtuh.dalaman parti sama-sama bercakaran.perjuang bukan untuk rakyat,lebihkan kuah dari sudu.tangan tak berhenti mengipas.setiap ucapan pelbagai alasan.hakikatnya untuk nafsu sendiri yang di tipu daya mata kebendaan.dulu sebelum berkuasa merayu di kaki rakyat penuh simpati.bila berkuasa berjalan tak toleh belakang.
      Sebelum bercakap fikir dulu.kalau sekadar baca dari berita yang belum sahih lebih baik diam.
      Jika baru belajar nak cuci minda@otak rakyat baik tajamkan lagi.
      Jika nak di sebut kesalahan ph tak tulis.
      Jangan cari salah orang dengar menyebar sesuata tanpa penjelasan.
      *note.
      Selidik sebelum dedah,
      Tulis dengan jelas,
      Berdiri jika bersedia,
      Gelangang politik menanti kamu.

      Padam
    2. Rakyat sudah tahu bagaimana PeeH kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu maka rakyat tetap menolak PeeH sebagaimana rakyat menolak covid-19.

      Malangnya RBA yang hidup dalam asap ganja masih syok sendiri menyebarkan pelbagai fitnah terhadap parti Islam dan parti Melayu sedangkan rakyat sudah tahu RBA suka kencing rakyat dengan pelbagai cerita dongeng yang tidak masuk akal.

      RBA juga bertindak biadab dengan menghina mahkamah. RBA telah bertindak mendahului hakim dengan menjatuhkan hukuman bersalah kepada pemimpin parti Melayu walaupun perbicaraan masih berjalan dan hakim belum membuat sebarang keputusan.

      Maka kita tidak terkejut melihat puak RBA menjilat pemimpin pengganas komunis dan menyembah abu mayatnya.

      Padam
    3. KERAjaan PH telah berakhir sebaik sahaja PM meletakkan jawatan maka tidak timbul isu kerajaan pintu belakang kerana kerajaan PN adalah kerajaan yang sah dan ditubuhkan selari dengan Perlembagaan Persekutuan.

      Isu yang timbul sekarang ialah puak kafir harbi dan puak liberal sedang berusaha menubuhkan kerajaan pintu tandas dengan mencipta pelbagai fitnah untuk menghasut rakyat menggulingkan kerajaan PN.

      Kita mohon pihak berkuasa menangkap dan mendakwa pemimpin kafir Harbi dan pemimpin liberal dan barua mereka kerana membuat hasutan berunsur jenayah.

      Padam
    4. RBA telah membuat pelbagai dakwaan yang tidak berasas terhadap parti Islam dan parti Melayu. Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah maka RBA adalah penyebar fitnah yang sangat menjijikkan.

      Padam
  7. Bunyi sedap "mandat rakyat" tapi..wakil rakyat (pemimpin yg diangkat rakyat) tak tunai janji kepada rakyat...Kalau mengundi lg mampus rakyat tak sokong dah...

    BalasPadam
  8. Arif Muluk,simpan cikit bodoh tu untuk anak cucu
    PH haru birukan negara.miskinkan negara

    BalasPadam
  9. Biar PN perintah dulu hingga PRU15..kalau harap peeH, negara pun nk dijualnya..Umno-PAS pun dh bagi greenlight pada Bersatu untuk terajui Negara ..daripada DAPigs..

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.