Header Ads

Header ADS

Marzuki Yahya bodoh, SUK bukan pecat orang, dihantar surat maklum


Setiausaha Kerja Bersatu, Muhammad Suhaimi Yahya tidak mempunyai kuasa untuk mengeluarkan surat pemecatan terhadap Pengerusi Bersatu, Dr Mahathir Mohamad dan pemimpin parti lain, kata Pengerusi Bersatu Pulau Pinang, Marzuki Yahya.

Bercakap kepada Malaysiakini akhbar pro PH,  beliau berkata perlembagaan Bersatu memberikan kuasa sedemikian kepada setiausaha agung, sedangkan setiausaha kerja tidak diiktiraf dalam perlembagaan parti.

"Orang yang mengeluarkan surat itu harus dipecat dan kandungan surat itu sama sekali tidak ada asas. Tun dan yang lain masih sah sebagai ahli,”katanya.

Marzuki berkata beliau masih merupakan setiausaha agung parti itu dan urusan berkaitan keahlian berada di bawah bidang kuasanya.

Marzuki Yahya patut baca beberapa kali surat itu. Adakah SUK pecat atau surat pecat. Surat itu sekadar makluman aje.

Dia menjalankan tugas SUK dengan baik.

Meroyanlah engkau. Kita tunggu episod kemudian macam mana. Kata Ahmad, Lihat bagaimana kacau bilaunya parti Bersatu apabila Perlembagaan parti mereka ditafsir secara berbeza dikalangan pemimpin yg telah tidak sependapat lagi. Kita tidak tahu siapa yg betul Dan siapa yg salah dlm hal parti bersatu ini....semua ini berpunca dari sikap U-TURN atuk yg mula dimakan usia yg sudah lanjut.

Boleh cari
SUPER RING untuk lihat episod seterusnya

MR :  Siapa kena?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. Jangan takuz ros yg berhak sahkan benda2 ni

    BalasPadam
  2. Jenis yang tak pernah nak fikir akibat perbuatannya. Buat dulu dan tengok apa jadi.
    Tak belajar dari kesilapan. Hari tu dah letak jawatan. Letak jawatan dulu dan tengok apa jadi. Bila dah huru hara baru nak kata itu ini. Nak balik jawatan. Masa sebelum letak jawatan tak nak pula fikir akibatnya.
    Tu la suka sangat ikut orang nyanyuk.

    BalasPadam
  3. Si Marzuki ni kan dah kena pecat. Ahli biasa boleh pecat SUK ke ?

    BalasPadam
  4. Kalau tengok geng2 ph yang tak masuk pn ni semua muka2 sakit jiwa, pengkletong, penipu dan pengkhianat rakyat.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.