Header Ads

Header ADS

Memang Agong tak marah kalau tegur kerajaan, tapi jangan fitnah kerajaan itu pun Mahathir nak belit



Ketika sidang media Mahathir ditanya mengenai titah Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah yang memberitahu agar anggota parlimen tidak mengheret Malaysia dalam kancah krisis politik lagi.

“Kita masih ada parlimen dan parlimen akan bersidang dan (pembangkang) terpaksa tegur kalau kerajaan buat benda-benda tak betul.

“Tak bermakna tak perlu ada persidangan, ini bukan maksud Tuanku. Baginda berkata jangan caci-mencaci.

“Kita tak panggil orang dengan nama-nama buruk, tapi kita suarakan teguran pada kerajaan, menjadi tugas ahli parlimen sama ada dalam atau luar kerajaan untuk suarakan segala masalah dihadapi rakyat," katanya.

Mahathir yang tidak menyertai sebahagian besar ahli parlimen Bersatu yang menyokong presiden mereka, Muhyiddin Yassin, sebagai perdana menteri menambah, apa yang akan mereka lakukan tidak bercanggah atau melangar nasihat Agong.

“Saya tak percaya Tuanku (Agong) bermaksud kita tak boleh cakap langsung masalah-masalah dalam negara. Kalau tak boleh cakap langsung baik kita mansuhkan parlimen,” kata Mahathir.

Sebelum ini Mahthir kata Agong lantik Muhyiddin tak cukup majoriti. Mahathir kata dia ada majoriti tapi hari ini jelas pada pelan kerusi parlimen kerajaan ada majoriti 114 kerusi. Itu benar seperti yang disebutkan sebelum ini oleh pihak kerajaan. Yang jelas yang menipu dan memepngaruhi rakyat dengan dakyah ialah PH. Itu maksud Agong jangan buat krisis politik lagi.

Mahathir cuba menipu dan kencing rakyat kononnya mereka ada majoriti.


MR :  Cakap Mahathir masih ada kesan bau hancing


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


18 ulasan:

  1. Madey tak nak ulas ke yang dia nak buat usul tak percaya sebab masa ydpa lantik tsmy, tsmy tak dapat sokongan majoriti? Kena tempelak di muka sebiji. Ydpa pun dah menyampah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahathir kata dia buat usul sebab muhiyidin kerjasama dengan najib pulak, dah corner ke lain pulak, bingai punya orang tua. Patut masuk wad sakit jiwa.

      Padam
  2. Lepas ni cacai ph terutama malaysiakini akan meroyan dengan mulut bebuih bahawa ydpa bias memihak kepada melayu....atau mereka akan kata ya tuanku daulat tuanku terima kasih atas nasihat tuanku. Kita tunggu dan lihatlah.

    BalasPadam
  3. ATok tua berehatlah, bagi orang lain jadi Pm, Boboi pun makin botak duk fikir masalah apaknya....

    BalasPadam
  4. Apa guna parlimen ditubuh kan
    Apa guna pilihan raya dijalankan.
    Kalau nak jilat pun janganlah sampai benda haram nak di halalkan.
    Ingat rakyat bodoh ke ?
    Kehebatan umno 62 thn umno bn berjaya ditumbangkan dgn hanya 1 isu.
    Apatah lagi kerajaan tebuk atap ini dgn beratus isu.

    Doa rakyat yg dianiaya mana ada hisab.
    Apa dah jadi kta ni.
    Penuh dgn kecelaruan & hipokrit.
    Sampai skrg tak ada seorang pun jemaah menteri yg istiharkan harta.
    Sampai sekarang penjilat2 masih menyokong pemimpin2 perompak & perasuah.
    Otak letak dilutut ke ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yang KO merepek nie..cakap bio berfakta jgn hanya sekadar auta..ermmm tunggu yer keputusan kerajaan untuk menubuhkan RCI untuk menyiasat kewangan negara.harap tuan dapat bersabar..😊😆

      Padam
    2. Tak ada hijab bukan HISAP... Yang hisap tu bekas banduan peliwat je.. Masa PH memerintah rakyat berdoa supaya PH tumbang kerana rompakkan cara halus melalui TH FELDA MADA yang dikuasai oleh Para Menteri .. Tunggu lepas pkp ni reda..akan ada lagi dakwaan menteri PH merompak harta rakyat cara halus.. Terbaru khalid samad sudah goyang telur.. LGE akan menyusul.. Mahatdir letak jawatan sebagai PM bermakna Mahatdir kianat pada PH menyebabkan PH tumbang.. Anuar tahu permainan mahatdir tak mahu dia jadi PM.. Tapi balaci PH ini nampak bodoh dan banggang masih bercakap tebuk atap.. Rumah sewa PH dah kosong jadi PN ambil kunci dari YDPA untuk diduduki.. Dulu melalak kata tak ada mejoriti tapi hari terbukti mejoriti memihak pada PN.. Buanglah sikap ego kamu tu

      Padam
    3. Yang kau sokong penyamun 22 tahun apa cerita.. Yang kamu sokong bekas banduan peliwat kau jilat pula.. Najib belum jatuhkan hukuman bersalah jadi jangan buat tuduhan dia bersalah selagi mahkamah tak putuskan.. Lain lah Anuar tu dah terbukti bersalah Salahguna kuasa dan Meliwat.. Dua kes Anuar terlibat dan dihukum penjara..

      Padam
    4. ko ni bodoh la muluk!!ko yakin ke ph x merompak bangang

      Padam
    5. ariff muluk ambil tali GANTUNG DIRI..tapi akhirnya menyalahkan orang lain kenapa membunuhya..perumpamaan musim pkp covid.jika simuluk dan setegar dgnnya sayang pada ph muafikun.Agong dah bertitah baginda sudah lantik muhyidin pm8.

      Padam
  5. Asal ckp politik mesti masalah rakyat,tp rakyat masih ramai yg tidak berkerja dan miskin...sdh2 lah tak pernah pula aku dgr masalah pemimpin,selalunya pemimpin lah yg byk buat masalah menyebabkan rakyat sengsara.

    BalasPadam
  6. Ph klu bodoh buat cara bodoh jgan belagak pandai.makin belagak pandai makin nampak bodoh nya.pertama kali madey tunduk dgn desakan sekutu nya sahingga meletak jawatan lepasTu meroyan masih x mau ngaku kesilapan sendiri ingat lah ph menang pru 14 kerana fitnah dan racun pemikiran rakyat...bila naik dgn cara x betul maka tumbang bila rakyat dah mula sedar dan meluat dgn cerita yg direka2.

    BalasPadam
  7. Rakyat da muak dengan dua orang ne

    BalasPadam
  8. nanti atuk salahkan najib lagi,sebab tak cukup undi yang sokong dia kesian najib

    BalasPadam
  9. Anuar dan madey..dan Najib..rakyat dah tahu semua dah...cukup cukup lah..tak perlu cari harta dan kuasa..cari lah akhirat...

    BalasPadam
  10. Sokong sadja lh apa yg ada asal ada d, makang, asal idup, ok

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.