Header Ads

Header ADS

PH pasal cakap GLC tak lihat punggung sendiri


Teo Nie Ching, Ahli Parlimen DAP Kulai pertikai kerajaan PN kerana melantik ramai ahli parlimen UMNO kedalam syarikat dan agensi berkaitan kerajaan.

Untuk rekod, Teo Nie Ching adalah bekas Timbalan Menteri Pendidikan (yang lebih berkuasa dari Menteri Pendidikan masa itu, Maszlee Malik) bertanggungjawab menyalur berjuta-juta ringgit duit kerajaan pada sekolah persendirian dan kolej swasta Cina yang memang sudah sedia memiliki dana yang banyak.

Dia juga bertanggungjawab menyalurkan peruntukan yang tinggi untuk Sekolah Jenis Kebangsaan Cina jauh melebihi peruntukan yang diterima oleh sekolah rendah dan sekolah menengah kebangsaan. Setiap sekolah Cina mendapat purata RM250,000 manakala sekolah kebangsaan pula hanya mendapat RM38,172.

Dia juga dikatakan terlibat memberi lampu hijau dan bersubahat  dalam isu penyebaran komik propaganda komunis yang dihasilkan oleh DAP disekolah-sekolah menengah.

Berbalik pada isu asal berkaitan lantikan ahli-ahli parlimen UMNO kedalam syarikat dan agensi berkaitan yang diriuhkan Teo Nie Ching..mari kita tengok pula senarai pemimpin DAP yang dilantik kerajaan PH yang didominasi DAP dulu.

Antara agensi dan syarikat berkaitan kerajaan yang mereka kuasai :-

1. Wong Tack - Ahli Parlimen Bentong (Pengerusi Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia)

2. Ean Wong Hian - Timb. Peng. DAP Selangor (Pengerusi Lembaga Pelabuhan Klang)

3. Charles Santiago - Ahli Parlimen Klang (Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara)

4. Jeffrey Chew Gim Eam - Bekas Penolong Bendahari DAP P.Pinang (Pengerusi Lembaga Pelabuhan Teluk Ewa)

5. Tan Kok Wai - Ahli Parlimen Cheras (Duta Khas bertaraf menteri ke China)

6. John Brian Anthony - Ahli Jawatankuasa DAP Pusat (Pengerusi Lembaga Pelabuhan Bintulu)

7. Alice Lau Kiong Yieng - Ahli Parlimen Lanang (Pengerusi Institut Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan Kebangsaan)

8. Jeffrey Chew Gim Eam - Bekas Penolong Bendahari DAP Pulau Pinang (Pengerusi Lembaga Pelabuhan P.Pinang)

9. Wong Kah Woh - Ahli Parlimen Ipoh Timur (Pengerusi Pihak Berkuasa Pembangunan Tenaga Lestari)

10. Chan Foong Hin - Setiausaha DAP Sabah (Pengerusi Lembaga Pelabuhan Labuan)

DAP ini selain kuat berbohong...cakapnya juga tak pernah serupa bikin.

Itu baru lantikan DAP, belum lagi lantikan PKR dan PAN. Lagi panjang senarainya kalau saya mahu tulis.

Sir Azri Brotherhood
https://t.me/sirazribrotherhood


MR :  Pasal nak serang isu lain tak ada dah


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


13 ulasan:

  1. Tak lohat punggung sendiri maksudnya apa?punggung tak basuh kah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Spesis ni mana berak dan kencingnya pernah dibasuh. Dahlah kuat kencing dan saat² akhirnya kuat berak pulak 😂😂😂.

      Padam
  2. Mohon admin delete iklan judi ini.

    BalasPadam
  3. Jika pemimpin-pemimpin parti kafir Harbi DA-Pigs tak basuh berak berlagak seperti Seperti Ayam yang berkokok Berderai-derai, Ekor Bergelumang Tahi, kita yakin puak kafir Harbi sedang kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, pembohongan dan fitnah.

    Cukup-cukuplah rakyat dikencing hancing selama 22 bulan oleh DA-Pigs dan khadam-khadam liberalnya yang telah menghina Islam dan umat Islam dan melingkupkan ekonomi dan aset negara dan tabung umat Islam.

    Hanya orang bodoh berlapis-lapis sahaja suka dikencing hancing berulang-kali oleh musuh Islam laknatullah ini.

    BalasPadam
  4. Sekarang cakap banyak pasal GLC waktu dalam kerajaan ph semua nak berkuasa ikut sesuka hati je

    BalasPadam
  5. Nk lihat punggung sendiri pun x sanggup sbb penuh dgn taik dan air kencing

    BalasPadam
  6. tanya dia. berapa orang np umno dilantik oleh ph masa berkuasa?

    BalasPadam
  7. Melayu bodoh lagi bangang je yg percaya dap...puihhhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masih ada juga melayu bijak yg suka ditipu d4p masih berlutut punggong d4p
      Tak caya tengok abang abang yg dulu jd khadam d4p masih oertahankan d4p
      Malu ler sikit mekayu tu

      Padam
  8. Atok Nuar Mat Sabu semut ni orang kuat DAP semua nya dah kena kencing kat DAP tengok lah atok cakap melayu bacul. Tapi rakyat x bacul yang bacul atok dan pegikut2 dia je atok ni dah nyanyok orang makan pisang buang kulit dia makan kulit buang pisang.

    BalasPadam
  9. Sebut saja cina kapir aku dh muak.
    Baik cina kg.mahu pun cina bandar sama je...Allah uji bagi dia sikit je...habis semua dia nk bedal,dia ingat Melayu ni bodoh ke??buat2 tk sedar.diri menumpang diTanah Melayu waktu kerja gali bijih timah.yg mana kena buang kerja olih british lari.masuk hutan jadi kominis.buat huru hara dng bangsa Melayu.menghasut sana sini,laga2kan sesama bangsa Melayu
    atas perjuangan penipuan... kaum kapir yg selalu mengingatkan jng percaya pd Melayu islam sampai kiamat sekali pun...ini lah yahudi kedua dlm Dunia yahudi

    BalasPadam
  10. Puak lahanat ni smemangnya dilahirkan sedia musuh kita, tapi lagi teruk puak-puak Melayu yang dok sokong depa ni, dah nampak terang nyata menggadai maruah bangsa dan agama, tapi tetap sokong tanpa menggunakan akal, pada mereka tujuan menghalalkan cara, buruk baik di mata orang dia tak kisah, asalkan dapat apa yang diidamkan, dan dapat penuhkan tembolok sendiri, lupa terus bangsa dan agama nya,cuma nak ingatkan puak-puak Melayu cukup-cukuplah menggadai dan menghina bangsa dan agamamu,kembalilah bersatu dan membela maruah bangsa, raja-raja Melayu, dan agama Islam. Cukup-cukuplah menjadi pecacai tolong angkat najis kafir Harbi laknatullah. #cukup2atok.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.