Header Ads

ads header

Flash News

PKP Tetap Berkuat Kuasa Hingga 12 Mei


PUTRAJAYA – Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) masih berkuat kuasa dan individu yang melanggar peraturan akan tetap dikenakan tindakan walaupun PKP Bersyarat (PKPB) akan bermula Isnin ini.

Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata polis masih mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan terhadap individu yang melanggar PKP mengikut Akta 342 iaitu Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988.

“Pelaksanaan PKP tidak ditarik balik walaupun kerajaan mengumumkan mengenai PKPB. Ia (PKPB) cuma dilonggarkan kepada sektor tertentu untuk beroperasi dan tindakan tetap dikenakan kepada mereka yang melanggar peraturan,” katanya dalam sidang media selepas mesyuarat khas menteri mengenai PKP, di sini.

Semalam Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata kerajaan akan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) mulai 4 Mei.

PKPB membenarkan hampir semua sektor ekonomi beroperasi semula tetapi secara berhati-hati dengan penguatkuasaan prosedur operasi standard (SOP) yang ketat.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan