Header Ads

ads header

Flash News

PKR masih dalam dilema kesetian pemimpin, kelaur parti atau di pecat?


PKR tidak memecat Edmund Santhara pada hari ulang tahunnya 3 April tetapi dia meninggalkan parti itu lebih awal pada 24 Februari, kata pengarah komunikasi parti Fahmi Fadzil.

Dalam catatan di Twitter pagi ini, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Fahmi menyangkal kenyataan timbalan menteri Wilayah Persekutuan itu, bahawa Presiden PKR Anwar Ibrahim menyerahkan surat pemecatan kepadanya (Santhara) pada hari ulang tahunnya, 3 April.

"Kepada Santhara, parti tidak memecat kamu pada hari ulang tahun. Kamu menyatakan bahawa keluar dari parti pada 24 Februari.

"Dengan Perkara 9.1.c perlembagaan parti, kamu secara automatik bukan lagi anggota PKR.

"Surat yang kamu terima pada 3 April, hanya penerimaan bahawa kamu telah meninggalkan parti pada 24 Februari," ciap Fahmi di Twitter, yang memuat naik salinan perkara itu.

Fahmi turut memuat naik tangkapan skrin laporan media bertarikh 24 Februari mengenai bekas anggota PKR Mohamed Azmin Ali dan 10 yang lain meninggalkan parti itu untuk membentuk blok bebas di parlimen.

Dalam wawancara dengan Malaysiakini yang disiarkan hari ini, Santhara mengucapkan 'terima kasih' kepada Anwar memecatnya pada 3 April, yang kebetulan hari jadinya.


MR :  Nanti tinggal Anwar dan anak beranak aje


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan