Header Ads

Header ADS

Serangan psywar PH kononnya 129 MP membuatkan sokongan PN makin kuat


PH membuat serang psywar kononnya mereka ada sokongan 129 MP. Mereka kata pula ada 2 menteri akan letak jawatan. Serangan ini nak gugat PN tapi ternyata serangan ini menyebabkan sokongan kepada PN mangkin kuat. Hari ini GPS kata kerja bodoh/giler kalau sokong PH atau Mahathir. Tadi 2 orang menteri tak ada pun sidang media.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Redzuan Md Yusof dan Timbalan Menteri Kerja Shahruddin Mohd malah tak tahu menahu perkara ini sedangkan dia dalam keadaan kuarantin 14 hari.

Petang tadi Rina Harun nafi.

Hebat permainan ORANG GILER NAK JADI PM

-----

Rina Harun nafi mahu letak jawatan

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Rina Harun menafikan spekulasi yang mengatakan dia akan meletakkan jawatan.

Rina antara menteri Bersatu yang dikaitkan dengan spekulasi akan meletakkan jawatan.

"Saya cuma nak nyatakan sehingga kini, saya merupakan ahli parti Bersatu, ketua Wanita Bersatu dan juga menyokong kepimpinan Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri dan juga presiden parti," katanya kepada media di Hotel Sofitel di Bukit Damansara, petang tadi.

Rina juga menekankan bahawa di tengah pandemik Covid-19, tumpuan harus diberikan kepada rakyat dan bukannya polemik politik.

Rina antara beberapa pemimpin yang dilihat tiba di hotel itu bersama Hamzah Zainudin, setiausaha agung Bersatu yang dilantik dari kem Muhyiddin.

Hamzah sebelum itu mengadakan sidang media di ibu pejabat Bersatu.

Ketua Penerangan Bersatu Radzi Jidin dan Timbalan Menteri Belia dan Sukan Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal juga turut kelihatan.

Mereka mengadakan perbincangan di hotel selama kira-kira satu jam sebelum Hamzah berdedar.

Ketika ditanya mengenai topik yang dibincangkan, Rina menjawab bahawa mereka menyewa hotel bagi tujuan penyediaan makanan dan minuman.

Bersatu menyaksikan perpecahan dalaman selepas Muhyiddin membawa parti itu keluar dari Pakatan Harapan pada Feb lalu.

Muhyiddin kemudian membentuk kerajaan Perikatan Nasional (PN) bersama Umno, BN, dan PAS.

Pakar politik meramalkan bahawa gabungan PN boleh menghadapi masalah berkaitan dengan kerusi pilihan raya kerana Bersatu, Umno, dan PAS bertumpu di kawasan yang sama. Umno dilihat tidak akan memberi laluan kepada Bersatu.

Mahathir pula menjangkakan Bersatu akan dipinggirkan oleh Umno.

Setiausaha kerja Bersatu, Muhammad Suhaimi Yahya sebelum ini mengumumkan membatalkan keanggotaan Mahathir dan empat yang lain kerana duduk di bangku pembangkang di Parlimen pada 18 Mei lalu.

Namun, Mahathir dan beberapa ahli parlimen Bersatu yang lain menolak keputusan yang diumumkan Suhaimi dengan mengatakan bahawa mereka tidak mempunyai kuasa untuk membuat keputusan itu.

Susulan itu, Mahathir berkata bahawa beliau sebaliknya memutuskan untuk memecat Suhaimi dari jawatan sebagai setiausaha kerja Bersatu kerana membuat keputusan melebihi bidang kuasanya.

MR :  2 orang tua yang patut berundur untuk kesejahteraan rakyat


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


6 ulasan:

  1. Tanpa perkenan Agong mereka todak boleh buat apa-apa.
    Ingatlah bahawa YDP Agong adalah Keta Negara.

    BalasPadam
  2. Betul tu PN dah ada dan bagus buat kerja elok kita kekalkan.

    BalasPadam
  3. Tak habis habis dengan angka dan mengutip berita sampah dari sorang blogger penjilat hancing cap ayam.Sudah suku tahun puak puak hancing tak selesai selesai isu faraid jawatan pm dan pekak badak dengan keluhan rakyat.Tak habis habis menyalahkan itu ini macam hikayat bangau.. Tiada penamat dengan kononnya mandat rakyat macamlah pakatan hancing aje yang dapat mandat rakyat.. tak habis habis dengan perompak penyamun walaupun tiada jumpa kat mana mana gua atau bank wang yang dikatakan dirompak oleh DSN...jadi adakah rakyat masih nak beri mandat pada pakatan hancing juara maharaja penipu lagi..??Jawapan sudah dijangka kerana dalam 5 prk terakhir rakyat tidak lagi sanggup memberi mandat kepada para penipu atau sarkas orang politik. Normal baru rakyat sekarang sudah jauh berbeza segala galanya berbanding sebelum pru 14 jadi simpanlah angan angan serta lebih baik bersedia untuk berhadapan dengan undi rakyat dalam pru 15 yang bila bila masa boleh berlaku sekiranya politik tidak stabil dengan angka SD atau undi tak percaya ..

    BalasPadam
  4. Pakatan Hancing pimpinan parti kafir Harbi DA-Pigs suka kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, pembohongan, fitnah dan u-turn sejak dari dahulu, kini dan selamanya.

    Hanya orang bodoh berlapis-lapis suka dikencing hancing berulang-kali oleh musuh Islam.

    Sudah ramai pemimpin bawahan, ahli dan penyokong telah meninggalkan Atuk Kerala dan kepala bapak liberal mata satu kerana mereka tahu pemimpin tersebut telah kencing mereka.

    BalasPadam
  5. Yg bagusnya macai melayu yg suka gosok bontot DAP balik lah kejalan yg di reda...bontot DAP tu....bukan lampu Ajib Aladin....yg nak di gosok...masih tak perasaan ke makin di gosok cuma dapat bau kentut je....kah...kah...kahhh...bodoh dan bongok lagi buta hati...

    BalasPadam
  6. ape tajuk yg kau cerita ni...merapu macam ph jer cerita kau ni..arang dok cerita benda lain kau dok cerita zaman purba..

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.