Header Ads

ads header

Flash News

Tun M Jadikan Sidang DUN Sabah Contoh tidak tepat kata pengkritik


Entah tepat tidak tindakan Warisan anak Sabah yang mengutip kenyataan Tun Dr Mahathir. Dia kutip sebab kena pujilah tu agaknya. Persoalannya layakkah dipuji.

Kononnya Tun Dr Mahathir memuji sidang dewan Undangan Negeri Sabah yang berjaya dilangsungkan selama tiga hari dengan mengambil langkah pencegahan wabak Covid 19 yang sepatutnya menjadi contoh untuk dewan rakyat turut bersidang seperti biasa. Dalam masa yang sama Tun Mahathir memperleceh dewan rakyat yang bersidang hari ini sebab hanya mendengar titah diraja tanpa ada perbahasan.

Seperkara yang mungkin tidak dimaklumkan oleh ketua menteri Sabah kepada umum atau Tun M sekalipun.

Benar sidang dewan Undangan Negeri bersidang selama tempoh tiga hari tetapi tidak sampai dua jam sehari. Tempoh dua jam apa yang boleh dibahaskan kalau mengambil kira jumlah wakil rakyat yang hadir?

Itupun speaker mensyaratkan hanya 50 orang yang dibenarkan berada di dalam dewan. Sebahagian lagi menunggu di luar dewan.

Begitu keadaannya adalah lebih baik sidang dewan Undangan Negeri pada waktu itu dijalankan hanya sehari tetapi tidak ada had jam dan semua wakil rakyat dibenarkan masuk ke dewan persidangan.

Semua orang tahu Ketua Menteri sendiri yang hadir pada masa itu tidak berapa mematuhi langkah-langkah pencegahan. Berdiri berkumpulan dan tidak mematuhi jarak yang dibenarkan lepas itu ada dikalangan mereka yang hanya memakai separa topeng muka.

So pada admin tidak ada yang boleh dibanggakan sekaligus menjadi contoh kepada Dewan Rakyat.

Kalau nak bercakap soal keindahan kecantikan bangunan dewan Undangan Negeri Sabah itu tidak dinafikan, ada yang boleh dibanggakan tapi perlu diketahui prasarana itu dibina oleh kerajaan Musa Aman sebelum ini bukannya kerajaan Warisan yang sehingga hari ini belum berjaya mendirikan walau satu batang tiang pembangunan.

#sumber



MR :  Tun tu hentam aje asal dia boleh menuduh orang, tapi yang pelik apa tun kencing semua orang percaya


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan