Header Ads

Header ADS

Manipulasi Isu, Ambil kesempatan Untuk Menghasut antara kerja PH


Sebelum ini ramai orang beratur di kedai pajak selepas PKB gadai Anwar pun kata rakyat sesak dan menderita kerana tak ada duit. Memang sesama PKP urusan pajak gadai terhenti. Bila buka orang ramai perlu nak tahu status atau nak jelaskan bayaran atau nak tebus barang. Tapi mereka manipulasi gambar kononnya rakyat terseksa susah menedrita. PH pun nak jadi juara rakyat.

Isu GLC dapat gaji tinggi. Apa semasa PH GLC dapat gaji rendah ke? Atau semasa PH tak ada orang pearti jadi pengerusi GLC. Tapi rakyat dibodohkan dengan isu ini. Ini keraja PH itu kerja Anwar menghasut. Malang rakyat termakan dan tak boleh nak berfikir secara rasional.

Lihat licik Anwar mainkan isu kononnya dapat elaun sampai 1 juta sebulan.

Malaysiakini lidah rasami PH melaporkan presiden PKR Anwar Ibrahim mempersoalkan pelantikan ramai anggota Parlimen ke jawatan tinggi dalam syarikat berkaitan kerajaan (GLC), di saat negara berdepan masalah ekonomi dan pengangguran susulan wabak Covid-19.

Anwar berkata, apatah lagi jika anggota Parlimen yang dilantik hanya sekadar untuk menerima elaun besar tetapi tiada pengalaman untuk mengangkat GLC tersebut.

"Saya dari awal mengatakan tidak menolak kalau ahli Parlimen itu juga seorang profesional dan juga teknokrat serta punyai pengalaman yang boleh menyelamatkan. Tetapi kalau sekadar dilantik kemudian dengan elaun besar ia tidak membantu," katanya ketika siaran langsung di Facebooknya hari ini.

Beliau memetik Anggota Parlimen Padang Terap Mahdzir Khalid yang dilantik sebagai pengerusi Tenaga Nasional Berhad (TNB). Terdahulu timbul dakwaan bahawa beliau menerima elaun bulanan kira-kira RM1 juta.

Bagaimanapun TNB dalam kenyataan semalam menafikan perkara itu dan berkata jumlah yang diterima Mahdzir jauh lebih rendah berbanding dakwaan itu dan ia dinyatakan dalam laporan tahunan syarikat.

"Umpamanya pengerusi TNB, kalau ikut notis mesyuarat atau laporan tahunan TNB, bayaran atau upah yang diterima oleh pengerusi adalah RM30 ribu sebulan, itu asas.


MR :  Maniplasi, hasut dan fitnah itu kerja rasmi PH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


7 ulasan:

  1. Bang non tak nak ulas pn habiskan duit berbilion ringgit kasi bantuan kpd rakyat yang kesusahan akibat covid 19.Pakatan hancing hanya kasi 30 ringgit..kamu sembang kari kpd macai tiga suku dalam MK boleh laa bang non oii..susah nak cakap bila dah gila isim nak jadi pm

    BalasPadam
  2. Sama le macam kes Hannah Yeo, dia cerita lain rupanya cerita lain. Melompat lompat macam tergigit kerengga dah macam berok.

    BalasPadam
  3. Orang ke pajak gadai bukan nak gadai lah Anuar Ibrahim awak pun dah macam Mahadir juga orang ke pajak gadai beli atau tebus balik apa yang mereka gadai sebelah waktu Kamu dan Kerajaan PH sebelum ini Rakyat semua menderita contoh BRIM pun di kurang kan dan ada yg tidak dapat langsung mereka ini orang kg susah bukan macam kamu minta derma dari rakyat alasan wang kena rompak itu semua tipu rakyat fikir dan nilai kan betul atau tidak nya menteri tak guna otak berfikir secara bijak nanti jadi Pm lagi lebih teruk daripada sebelumnya

    BalasPadam
  4. Aku...ada buat perjajian dgn makwe aku...aku akan pinang dia kalau anuar jadi pm...sokonglah anuar jadi pm.....hidup nurul.... ok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak kawin lah awak alamatnya

      Padam
    2. Makwe kau orang lain dah kebas, sbb makwe kau tak suka macai PH.

      Padam
  5. Kalau dah suka buatlah ape pun.. niat baik ke niat buruk ke semua dah tak betul.. padahal semua orang tau manusia tu tak sempurna.. mesti ada kelebihannya.. ada kelemahannye.. kadang2 iman kita kuat.. kadang2 iman kita lemah.. tak kiralah pemimpin PN ke PH.. same je.. ape yg baik kita ambik.. kita sokong.. ape yg tak baik kita tentang.. tak kisahlah pemimpin tu dari kem mane.. bagi aku jawatan glc ni tak payahlah bagi kat pemimpin politik walaupun ade kelayakan.. nanti timbul fitnah.. baik elakkan.. bagi je kat orang lain yg layak.. yg takde kepentingan politik.. macam zaman dulu.. pemain bola kebangsaan diambil kerja dgn bank.. tapi taklah jadi pengurus bank.. jadi kerani je.. takde sape bising.. so pemimpin politik kalau nak jugak masuk glc bolehlah jugak tapi jawatan tu biarlah sesuai.. jadi drebar ke.. kerani ke.. penyambut tetamu ke.. front desk ke.. so orang tak boleh nak finah macam2.. barulah nampak susah dan senang bersama rakyat..

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.