Header Ads

Header ADS

Memberi Undi Kepada PH Di PRU14, Ibarat Melepaskan Anjing Tersepit


Belum reda masalah covid19, kini mereka cuba menakut-nakut kan rakyat dengan ingin menukar kerajaan semula.

Apa mereka ingat tukar kerajaan tu macam tukar baju ke. Sekejap nak kerajaan A kemudian B , kemudian A semula. Kerajaan PN terbentuk pun bukan sengaja. Hanya di sebab kan PM dari PH meletak kan jawatan dan MP PH merasa kurang yakin kepada pemerintahan PH, maka mereka ingin kan kerajaan yang baru dan ini telah di persetujui oleh YDPA. Rasa hormat kepada Institusi Raja macam dah tak ada, sanggup mereka hina keputusan YDPA yang inginkan kestabilan politik.

Perasaan rakyat pula langsung tidak diperdulikan. Kerakusan serakah kuasa lebih diutama.

22 bulan PH telah diberi peluang oleh rakyat untuk buktikan mereka kerajaan yang boleh diandalkan, namun hampa, gagal bahkan menyusahkan. Hutang negara PH tambah, aset negara PH jual, harta negara PH jarah, perpaduan rakyat berbagai kaum membara tinggal belum membakar aje, ketegangan agama memuncak, semua institusi kerajaan PH hina dengan berbagai cara, hubungan dengan negara luar remuk teruk. Seremuknya batang buruk diramas.

Perit perih umpama negara dijajah kuasa asing semasa PH perintah. Tak cukup ke PH seksa rakyat yang telah terpedaya memberi mereka kuasa. Seperti memberi makan anjing tersepit, PH gigit tangan yang beri undi dulu.

Apa lagi yang boleh PH beri jaminan kepada rakyat jika PH jadi kerajaan kembali yang boleh menyenangkan rakyat.

Kenapa begitu zalimnya hati2 pimpinan PH, sezalim firaun semasa berkuasa.

Rakyat bukan ingin di mua tapi cukup dapat hidup dalam ketenangan yang mereka tak rasakan semasa PH perintah dulu.

Kini kehidupan rakyat di Malaysia sudah cukup baik. Bukan seperti tepung sempret yang ditekan dalam acuan tajam hujungnya.

Tolong jangan siksa kami dengan permainan politik tengik kamu.

Johorborn
9 Syawal 1441H

MR :  Anjing yang menggigit kini tersepit pula.. nak lepas?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. Orang kafir/munafik memang begitu sebab jiwa mereka tak tenteram dan sentiasa tak puas dan tak bersyukur. Mereka sangat rakus tapi di luar tunjuk mereka konon baik tapi cucuk dengan secara halus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju 11.57....sifat MALU sebahagian drp IMAN. golongan INI tiada LAGI RASA malu@ hilang kemaluan wlwpun disebabkan TANGAN2 MEREKA SENDIRI.yg penting nafsu kuasa dan porak peranda rakyat dan negara.

      Padam
  2. Masa ramai budak budak sekolah Melayu di Pasir Gudang bergelimpangan sesak nafas muntah muntah akibat pencemaran toksik kilang , di manakah Menteri Alam Sekitar ? Oh ada link kepunyaan suami dia rupanya.
    Dan takde satu menteri datang tinjau.

    Tapi Bila ada kontroversi Tanglung di satu sekolah, sampai 7 menteri datang tinjau !
    Kerajaan PH kerajaan bodoh !

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.