Header Ads

ads header

Flash News

Kejian 'lahanat': Mokhtar Senik bela Mat Sabu

Secara pribadinya sya sgt tidak bersetuju perkataan2 begini dilontarkan. Biarlah kita berpolitik secara Islami. Politik kita ada aqidah. Ada syariat dan akhlak. Walaupun seseorang itu musuh politik kita, namun kita hendaklah menghadapinya secara benar menurut hukum.

1. perkataan laknat ataupun lahanat yg membawa maksud Laknat itu diharamkan oleh Uamak. Lebih2 lagi bila ianya dikhususkan kepada individu tertentu. Kecuali orang yang telah termaktub namanya dilaknat di dalam Alquraan.

Imam Ibn Hajar al-Haitami Rahimahullah berkata: Tidak ada satu pun tujuan kita yang bersifat syar’ie yang membenarkan kita untuk melaknat muslim pada asalnya. Kemudian di antara tempat yang diharamkan adalah melaknat secara mu’ayyan. Tidak boleh melaknat secara mu’ayyan sekalipun dia merupakan seorang yang fasiq. Rujuk Al-Zawajir, Ibn Hajar al-Haitami (2/60).

2. Yang ditahan itu katanya mantan SU beliau. Lalu mengapa terus disebut nama beliau.

3. Kes dalam siasatan. belum diputuskan oleh mahkamah. Adab Islam ialah " seorang itu tidak bersalah kecuali telah dibuktikan bersalah", melalui prosidur pengadilan yg benar.

jadi saya sarankan berhati2lah mengeluarkan perkataan. Jangan terikut2 dengan ahli2 politik jalanan. Ingat Allah memerhati kita.

Admin
Fb UMS
8. julai.2020


MR :  berpolitik secara Islam, orang keji kita balas dengan fakta yang jelas. Najib dah tunjuk caranya


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. rasanya lahanat tak cukup utk kaldai ternakan komunis cina rasis dap ni...lagi tepat jika ditambah seoerti haramjadah lepas tu baru sebut lahanat dan ditambah cilaka selepas lahanat..den rasa ia paling tepat dan sangat sesuai bagi kaldai2 ternakan komunis cina rasis dap yg melingkupkan negara selama 22 bulan...

    BalasPadam