Header Ads

ads header

Flash News

Khairuddin keluar Amanah dan tolak 'pemimpin sewel'


Penyokong setia bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad, Khairuddin Abu Hassan mengumum meninggalkan Pakatan Harapan (PH) selepas mendakwa bahawa dirinya tidak akan bernaung di bawah “pemimpin sewel dan berpenyakit”.

Dalam satu kenyataan, Khairuddin mengkritik Anwar Ibrahim yang menerajui PKR dan PH sebagai pemimpin yang tidak berkemampuan, dan menjadi punca perpecahan dalam PH sehingga tumbang di peringkat pusat.

“Saya ingin menyeru pada semua pemimpin-pemimpin PH yang luhur dan berprinsip untuk tinggalkan PH secara beramai-ramai serta jangan sama sekali kita sokong pemimpin ‘fasiq’ serta ‘hipokrit’ macam Anwar.

“Dia hanya ‘syok sendiri’ dan tidak akan dapat memimpin PH ke tahap yang memberangsangkan.

"PKR itu sendiri kini bermasalah dan berpecah di bawah kepimpinan Anwar," kata Khairuddin.

Sebelum ini, Khairuddin telah mendakwa bahawa Anwar tidak layak untuk memimpin negara ini dan menegas bahawa beliau akan kempen untuk menyekat kebangkitan ketua pembangkang itu.

Sementara itu, Khairuddin juga mengumumkan keputusannya untuk keluar dari Amanah berkuatkuasa serta merta.

"Saya ingin merakamkan jutaan terima kasih serta penghargaan kepada presiden dan kepimpinan tertinggi parti Amanah yang telah meletakkan kepercayaan kepada saya untuk bertanding di kerusi parlimen Jasin pada PRU14 yang lepas.

"Insya-Allah, dalam masa terdekat saya akan berjumpa dengan presiden parti Amanah untuk menzahirkan keputusan bagi menyerahkan balik kerusi parlimen Jasin seterusnya meletakkan jawatan selaku penyelaras parlimen Jasin," katanya.

Khairuddin memberi amaran bahawa PH tidak akan mampu untuk memenangi pilihanraya umum lagi bagi membentuk kerajaan pusat sepertimana pada PRU14 yang lepas di bawah pimpinan Anwar, dan menyeru pemimpin-pemimpin PH supaya tidak sokong Anwar sebagai perdana menteri ke-9.

Khairuddin bekas ahli Umno, meninggalkan parti itu pada tahun 2015 dan menyertai Bersatu bagi tempoh yang singkat, bersama pemimpin dan ahli yang bersekutu dengan Mahathir.

Beliau tetap setia kepada Mahathir setelah meninggalkan Bersatu untuk memimpin gerakan Deklarasi Warga Negara, digerakkan sebagai sebahagian daripada usaha untuk menyingkirkan perdana menteri ketika itu, Najib Razak.

Khairuddin kemudian kembali bersama Amanah sejurus sebelum PRU14 untuk bertanding di kerusi Parlimen Jasin, tetapi kalah kepada Ahmad Hamzah dari BN dengan majoriti tipis 219 undi dalam pertarungan tiga penjuru.

 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. malunya gelar diri PAN...sebenarnya KHIANAT pada jemaah lantaran TIDAK DIANGKAT pemilihan di Muktamar malah terus menabur FITNAH RM 90JUTA hingga memecahbelahkan parti.Syukur PANKHIANAT2 INI ANGKAT KAKI tanpa diMINTA...KAMI TERUS ISTIQAMAH wpun BADAI melanda perjuangan...kerana YAKIN mereka yang berjuang dan pertahankan AGAMA ALLAH dan TALINYA...ALLAH akan sentiasa membantu hambanya.

    BalasPadam
  2. Berceramah mat sabu..jika kamu lihat aku tidak berada dalam jemaah PAS nanti maka sesungguhnya ketika itu aku sudah GILA...maka tuan-puan jangan ikut aku.DOAnya dimakbul ALLAH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow. Berat tu. Peringatan bagi kita semua. Jangan main-main dgn bai'ah. Kita berbai'ah dgn Allah, bukan dgn manusia atau-atau mana-mana agensi atau parti. Sekarang Allah tunjuk "cash". Ramai yang dah kena dan akan kena akibat langgar bai'ah ni.

      Padam
  3. Alhamdulillah...takbirrr...
    ALLAHUAKBAR..

    BalasPadam