Header Ads

Header ADS

PRK Slim: Mahathir gesa orang Melayu terima DAP


Selepas Dr Mahathir Mohamad mengumumkan parti barunya dikenali sebagai "Pejuang" siang tadi, bekas perdana menteri pada malam ini memberitahu nama penuh wadah politik itu sebagai Parti Pejuang Tanah Air.

Beliau juga menyeru agar rakyat tidak takut dengan parti DAP, dan meminta rakyat memberi mandat kepada mereka agar negara ini menjadi Harimau Asia semula.

Menurut beliau lagi, orang Melayu khususnya tidak perlu takut dengan DAP kerana menurutnya orang Melayu tidak pernah lagi dijatuhkan oleh penjajah, komunis mahupun IMF yang pernah diusulkan oleh Anwar pada tahun 90an dulu.

"Kita mahu Malaysia kembali menjadi Harimau Asia, ini harapan kita." ujar Mahathir di hadapan kira-kira lebih 200 hadirin pada malam tadi

"Saya tak minat parti baru. Bukan untuk memecah orang Melayu lagi, tetapi untuk memberi tempat kepada orang Melayu supaya mereka dapat memilih sebuah parti yang berjuang untuk mereka untuk rakyat bukan untuk 'apa aku dapat'.

"Bersatu kena 'hijack' dan kami dibuang, saya sendiri sebagai pengerusi dibuang. Pergi mahkamah dan mahkamah kata apa Muhyddin (Yassin) buat betul. Sebab itu kita terpaksa tubuh parti baru.

"Jadi, saya nak isytiharkan parti ini dinamakan sebagai Parti Pejuang Tanah Air," katanya  membuat pengumuman itu pada majlis memperkenalkan calon parti tersebut bagi PRK Slim di Slim malam ini.

Menjelaskan lanjut, perjuangan parti Pejuang bermula pada PRK Slim walaupun calon parti yang bakal menghadapi BN akan bertanding tiket bebas.

“Kita bermula dengan memperkenalkan seorang calon di PRK DUN Slim, oleh kerana kita belum dapat tubuh parti, dia dikenali sebagai calon bebas tapi dia sebenarnya dia adalah calon Pejuang.

“Saya harap segala pejuang bangsa di Slim akan menyokong calon kami, calon parti Pejuang,” jelas beliau.

Dr Mahathir pada malam ini mengumumkan peguam syarie, Amir Khusyairi Mohamad Tanusi sebagai calon bagi PRK DUN Slim.

Bagaimanapun, memandangkan Pejuang masih belum berdaftar secara rasmi dengan ROS maka Amir akan bertanding sebagai calon bebas.

Dr Mahathir mendakwa kerajaan hari ini bukan lagi berkhidmat untuk bangsa, negara agama tetapi untuk 'apa aku dapat'.

"Bersatu ini yang pindah menyokong Muhyiddin, bukan kerana selamatkan Melayu daripada dihancur oleh DAP. Tetapi kerana nak jawatan, nak dapat pendapatan yang banyak, gaji yang tinggi. Itu lah kerajaan yang ada sekarang ini.

Dr Mahathir juga mendakwa ada seorang Menteri yang memberitahunya bahawa tujuan mengikut Muhyiddin adalah kerana duit, tetapi Mahathir tidak menyatakan siapakah Menteri yang dimaksudkannya.

"Saya tanya seorang menteri "Kenapa tidak kembali kepada parti kita? Jawabnya: "Saya menteri balik ke parti habis lah, tak dapat lah duit".

"Jadi perjuangan untuk apa? Untuk duit, sebab itu saya kata lebih baik kita tubuh sebuah parti yang kita panggil dengan nama 'Parti Apa Aku Dapat' . Semua yang ada dalam kerajaan ini dapat sesuatu," katanya lagi

Tun Carlos

#Sumber : www.tuncarlos.com    

MR :  PEJUANG tu sebenarnya bayangan DAP juga  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


10 ulasan:

  1. PejuWang bukannya Pejuang.

    BalasPadam
  2. Ingat tak waktu Bersatu ditubuhkan, Tan Sri Muhyuddin Yassin jadi Pengerusi. Dia dahulu mahu kerjasama dengan PAS tatkala PAS ditendang DAP dari Pakatan Rakyat.
    Datang Tun Mahathir pergi sabotaj Bersatu, dia take over, tukar haluan supaya bersekongkol dengan DAP.

    BalasPadam
  3. Siapa yang buang siapa Tun? Bukankah PKR dan DAP mahu buang Tun daripada PH dgn undi tak percaya?

    BalasPadam
  4. Dah tenat orang tua ni...cepat buat persiapan sebab buang tabiat ni maknanya nak men.....?????

    BalasPadam
  5. Nak gelak ke nak nangis apake bendalah duk merepek

    BalasPadam
  6. Dah mula mloya dgn crita dpa ni... Sat lgu nu, sat lgu ni lma2 kta yg jdi sasau plak nnti... Tk torah sgguh laa...

    BalasPadam
  7. Mahathir ni,,darah keling,,maba dua pernah suka dgn org melayu. Hanya melayu yg bodoh,,lantik keling jadi pm berpuluh2 tahun. Kenapa billionaire malaysia kebanyakkannya cina dan india? Jija melayu pun, melayu darah keling juga....kerana mahathir dari dulu angkat cina, senang cerita ,,,jadi barua cina lah. Sebab tu,,sehingga hari ini,,mahathir nak perbodoh melayu yg akhir2 ini dah mula nak bersatu dibawah Pas umno dan bersatu ,,nak suruh melayu jadi baruwah cina lagi. Booeh pergi mampus lah hang mahathir....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun mahadir sekarang bukan pejuang bangsa dan agama tun mahadir pejuang mementingkan diri sebab terlalu mementingkan perinsip sendiri tampa mengire perinsip bangsa dan agama

      Padam
  8. Parti peluang le atokku bukan pejuang! Atokk dah nyanyuk L dengan J tak tahu beza.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.