Header Ads

ads header

Flash News

Dalam pertembungan sama sendiri BN hanya menang satu sahaja


Nampaknya 'pertembungan mesra' antara sahabat politik Perikatan Nasional, BN dan PBS dalam pilihan raya Sabah telah meningkat daripada 11 kerusi menjadi 17 kerusi.

Ini selepas BN dan PBS menukar keputusan perjanjian rundingan mereka dengan meletakkan lebih banyak calon daripada jumlah calon yang telah diumumkan pada hari Khamis.

Satu-satunya ahli sekutu yang memegang kata-katanya ialah PN, yang berjanji untuk bertanding 29 kerusi dalam pilihan raya Sabah dan mengotakannya semasa proses penamaan calon pagi ini.

PBS berjanji mahu meletakkan 15 calon tetapi hari ini meletakkan 22 calon manakala BN yang berjanji akan meletakkan 40 calon akhirnya menambah bilangan menjadi 41 calon.

Apakah hasil keputusan pertembungan ini?

Dalam Pertembungam sesama sendiri BN cuma menang 1. Ketamakan kerana merasa diri Ular Sawa. Kalah juga dengan 3 calon BEBAS.

Belajarlah dari kesilapan. Akar Umbi perlu sedar diri.

MR :  BN patut sertai PN.. itu kehendak rakyat  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Pertembungan tiga penjuru hanya menguntungkan DAP.

    BalasPadam
  2. BULAT AIR KERANA PEMBENTUNG DAN BULAT KATA KERANA MUAFAKAT...jika tidak nanti TELANJANG BULAT..sebab hilang rasa MALU...MALU sebahagian dari IMAN

    BalasPadam