Header Ads

Header ADS

Mahathir pun tak percaya


Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad dilihat tidak yakin dengan kenyataan Presiden PKR Anwar Ibrahim yang mendakwa memiliki sokongan cukup dari anggota parlimen untuk membentuk kerajaan baru.

Bercakap menerusi Zoom di Nutanix's Asean CIO Virtual Summit, Mahathir mengatakan bahawa Anwar juga pernah membuat dakwaan sama pada 2008 namun tidak menjadi kenyataan.

“Kita harus tunggu untuk lihat apakah ini satu lagi episod membuat tuntutan yang tidak dapat dibuktikan,” katanya seperti dipetik portal The Edge Singapura.

Mahathir ditanya mengenai perkara tersebut selepas Anwar membuat sidang media berkenaan dakwaan itu di Hotel Le Meridien di Kuala Lumpur.

Pada sidang media sebentar tadi, Anwar mendakwa dia sudah memiliki sokongan majoriti yang kukuh dan meyakinkan namun enggan mendedahkan jumlah anggota parlimen yang memihak kepadanya.

Anggota Parlimen Port Dickson itu berkata bahawa lebih wajar jika dia menyerahkan jumlah sokongan wakil rakyat itu kepada Yang di-Pertuan Agong terlebih dahulu.

“Jumlahnya (sokongan) kukuh dan menyakinkan, jauh daripada majoriti kecil, bukan, empat, lima atau enam (kerusi) tetapi majoriti,” katanya.

Selain itu, Anwar juga berkata bilangan majoriti yang diraihnya itu tidak termasuk Mahathir dan ahli parlimen dari parti baru bekas perdana menteri itu, Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang).

Pemimpin Perikatan Nasional (PN) pula menfaikan dakwaan Anwar, namun Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan bahawa terdapat beberapa anggota parlimen dari partinya yang memihak kepada pemimpin PKR itu.

Dalam perkembangan sama, Amanah dan DAP berkata pihaknya akan menyokong Anwar jika dia boleh membentuk kerajaan baru.

MR :  Mahathir bapak pembohong, Anwar nak keletong orang lain boleh Mahathir jangan   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


24 ulasan:

  1. Tugas orang politik ialah untuk menjaga kesejahteraan rakyat. Telatah dan kelakuan ko bukan untuk kesejahteraan rakyat. Rakyat sekarang bukan bodoh.

    BalasPadam
  2. Bangkitlah reformasi hanya keadilan yg mengadilinya.refomsi💪 dri sabah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Reformasi sudah BASI kerana pemimpin menjadikan rakyat sebagai batu loncatan sahaja. Porrahhhhhhh.....

      Padam
  3. Bosan dgn anwar dan ph

    BalasPadam
  4. Sudah2 la anuar hang dgn Najib sama naik kaki pembohong

    BalasPadam
  5. Lebih baik TSMY bubar parlimen ,biar d adakan pilihanraya. Biar rakyat yg menentukannya. Habis cerita

    BalasPadam
  6. Orang dah gila kuasa,atok pun tak percaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atuk lagi gila kuasa umur dah gayut masih berpolitik

      Padam
  7. Haha.. dulu sanggup janji ape saja nak jatuhkan Najib.. Anwar yg dah kene tipu dgn Mahathir pun berbesar hati percaya kembali.. ingatkan orang tua ni dah insaf.. rupanya sifat penipu dan pendemdam dia memang dia nak bawak mati.. Anwar ditipu kembali.. akibatnya sekarang tiada siapa lagi nak percaya Mahathir.. haha.. malangnya insan bergelar Mahathir.. akhirnya terbuang dipenghujung senja..

    BalasPadam
  8. Setakat ni nam ribu kerusi dah sokong. Kit siang timbalan. Saiful d lantik senator.

    BalasPadam
  9. Dulu Mahathir cakap Anwar kene tunjukkan cukup sokongan kalau nak jadi PM. sekali Anwar cakap sokongan dah cukup terus gelabah Mahathir. yg paling teruk sokongan tu tak dtg dari Mahathir pun. dia memang taknak Anwar naik. tapi gunakan Anwar dia nak plak. berakhirlah sudah pengaruh orang tua jahat ni. sepatutnya kalau ko ikhlas dan jujur ko bagi lagi Anwar sokongan bila Anwar cakap macam tu. tembelang Mahathir dah pecah. busuknya dah tak hilang sampai bila2.

    BalasPadam
  10. Aku hairan betoi,,ada lagi orang Melayu duk sokong dia ni,,aku masa dia baru bebas penjara,aku pun rasa MCM tersokong dan percaya dkt dia,,tapi setelah sekailama masa PH,berkuasa baru aku dapat nilai ok ka tak ok dia ni,sekarang memang aku X terus la,,apa yg duk dengar dia cakap,semua x blh pakai,,janji di capati,dan satu sebab utama aku X dia,sebab dia bersama dgn DAPig,dan duk nampak dia ni berat banyak duk ambik hati orang kafir,orang kafir pun banyak sokong dia,dia x tau depa cuma duk pakai dia saja,UTK dpt menjayakan ajenda2 halus,kaum kafir saja.
    Kita orang-orang Islam semua,jangan sokong pati yang bergabung dgn DAPig,ok semua..set dalam hati,haram sokongan pati yg ada DAPig dlm dia kita sokong

    BalasPadam
  11. Siapa sokong zakat diberi kpd non Muslim?
    Not me.

    BalasPadam
  12. Saya sokong pati yg sentiasa ingat Allah dan Rasulnya pemimpin yg pegang tegoh kpd tali Allah sbb kita ugama Islam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takbir Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar
      Kenapa pemimpin yang beragama Islam ni yang bagitu kaya raya tamamak duit dah berkaitan Koyan nak jugak lagi kaya dah eluk Allah satu kan pas tu nak berpecah balik konun maruah ni yang jenis tak ingat nak mampus tak ingat ke BN dah diberi memerintah puluhan tahun pemimpin nya pun berjaya kaya tak tak cukup2 ke nak Allah hancur kan Malaysia ni je baru nak insaf bawak2 la mengucap ingat la ramai rakyat yang melarat nergara dah dikuasai bangsa yang menupang tapi masih lagi nak berpecah banyak menteri 2 dalam BN yang masih dikuasai syaitan jadi penghasut maruah2 itu yang dipa ingat ni yang Allah turunkan bala ni sebab pemimpin 2 sytan la itu sebab Allah turunkan bala sebuk nak kaya ingat buleh bawah mati ke semua tu ingat nti dihapan Allah para pemimpin bertangon jawab atas kepemimpinan nya sudah2 la bertelagah yang mengutong kan musuh yang sedang untuk mengahacurkan kita semua bermupkat la kita semua Islam semua nya bersaudara semuga kita duduk dalam jemaah Islam semuga pakatan perikatan kekal selamanya 22 bln rakyat sangat terkesan akibat kita bertelagah berpcah2 kerana kebudohan kita biarkan mereka yang masih tergila gila nak jadi pemimpin marikita berdoa kepada Allah SWT agar mereka kembali kejalan yang beriman Aamiin ya Rabbal Alamin

      Padam
  13. Bercelaru keadaan politik di Malaysia. Baru beberapa bulan dah nak ubah lagi lanskap politik. Bagi lah peluang mereka yang nak berkhidmat. Lihat sejauh mana kerajaan sekarang menyelesaikan isu-isu semasa. Jangan korbankan rakyat semata-mata gila kuasa dan kedudukan.
    Selalunya setiap perkara yang berbangkit sering kali menyusah rakyat. Sebagai pemimpin carilah wadah bagaimana hendak mensejahterakan rakyat, terutama sekarang ini.
    Rakyat tahu perlantikan pemimpin berdasarkan sokongan tetapi biarlah majoroti contohnya adakan pilihanraya sebagaimana yang berlaku di Sabah. Itu sahaja jalan terbaik.
    Rakyat juga sudah meluat, tidak kira siapa yang memimpin yang penting dapat menjalankan kemakmuran kepada rakyat dan negara.
    Najib rakyat benci
    Mahathir lagi rakyat tak suka
    Anwar bertambah rakyat meluat
    Cara terbaik adakan pilihanraya umum.

    BalasPadam
  14. Bagi aku kerajaan sekarang la kerajaan yg bagus..mmg peduli rakyat.masih xnmpak lg ke walaupon ekonomi baru nk pulih masih lg blh bantu rakyat yg mmerlukan..cuba bygkan klau p.h yg memerintah skrg..jauh beza.aku harap sgt2 tsmy n kerajaan p.n dpt kekal hgga pru 15 n terus kekal..klau xnmpak lg xtau la..yg lain smua gila kuasa n hanya nk huruharakan keadaan sahaja..pergi mampus la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah kerajaan sekarang yang dipilih oleh yang dipertuan agong alhamdulillah syukur kerajaan yang tak pernah janji apa2 pada rakyat tapi Alhamdulillah rakyat selesa biarlah lama sekuran juaranya dua tiga tahun aamin ya Rabbal Alamin

      Padam
  15. Madey kutty sang dajjal kecil yang nyata... bertopeng kn manusia... hakikatnya itu yg terang2 nampak...nuar Berahim pula bekas banduan perliwat tegar JuBoR 💩🤤...kaum sodomi luth yg Allah SWT merlaknat nabi x mengaku umat...mat syahbu manusia bertopengkan ibles laknatullah acah2 kononnya good2 suci dan Muslim... hakikatnya Syiah sesat...x ada pegangan agama dan akidah sonsang...terang2 kerbanyakan yg penah di katakan nye jauh menyimpang dari ajaran Islam...sesat sunguh...syiah penyembah bahala dan yg akhir sekali lim Hancing Guan eng KHINZIR2 J.E ... SYOITON INAJOUN yg nyata 👎 terang sangat semua tahu Guan khinzir eng ni Kafirun Harbi...yg fakta nye comfirm Neraka laknatullah sudah menanti mr penyamun terowong bnglo ni.... acah2 good suci... padahal busuk sangat dah memang suka bermuka-muka...x boleh percaya Kafirun Harbi DAPigsresict ni...tp yg peliknya ada juga sergelintir mlayu leberal .,..lgbt.... spesis syiah terlaknat dok sokong... jilat ... padahal bukan tak tau yg kafirun Harbi tu... sampai kiamat x boleh percaya dan satu sen x berguna...👎

    BalasPadam
  16. Jika ianya benar benar berlaku apakah kamu(tunm) tidak merasai ketakutan jika kerajaanDSAI nenyiasat kekayaan kamu dan anak anak kamu,semasa 22tahun dan 22bulan menjadi perdana menteri.

    BalasPadam
  17. Jangan Ingat Sendiri saHaja yang berhak dalam malaysia ini

    BalasPadam
  18. Depa bertambah kaya, rakyat semakin miskin, oleh itu sokonglah pemimpin sekarang ini.. Hidup Tan Sri muyahiddin

    BalasPadam
  19. Tolonglah YB YB. Jangan menyusahkan rakyat orang kampung orang miskin. Apa hal tiap2 6bulan nak kerajaan?.. Bulan depan nak dapat bantuan. Tukar kerajaan dah tentu batal.... Tolong lah YB YB... Fikirkan raayat.. Jangan fikirkan nasfu sindiri... Maaf.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.