Header Ads

Header ADS

Noor Hisham tak terperangkap dengan niat jahat Malaysiakini untuk panjangkan isu Dr. Mohd Khairuddin


Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah enggan mengulas berhubung dakwaan Kementerian Kesihatan (KKM) "lalai" dalam isu pelanggaran perintah kuarantin oleh Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Dr Khairuddin Aman Razali ketika wartawan Malaysiakini cuba menjadikan isu ini panjang dan menebuk kelemahan kecil pada pentadbiran kerajaan PN untuk dipanjangkan dan besar-besarkan.

Noor Hisham berkata, isu itu kini dalam siasatan polis dan sebarang komen mungkin akan menjejaskan siasatan.

"Seperti saya beritahu sebelum ini, kes itu dalam siasatan polis. Jadi lebih baik jika kita rujuk polis.

"Sebab jika kita komen (tentangnya), ia mungkin menjejaskan siasatan," katanya lagi.

Malaysiakini cuba mengapikan Noor Hisham dengan mengatakan kelemahan KKM.

Dia menjawab soalan pemberita Malaysiakini berhubung dakwaan Mursyidul Am PAS Hashim Jasin bahawa berlaku kelalaian di pihak KKM sehingga menyebabkan Khairuddin dikritik akibat perkara itu.

Katanya, Khairuddin tidak patut dipersalahkan kerana tidak memakai gelang merah jambu - yang diwajibkan kepada mereka yang pulang dari luar negara dan menjalani kuarantin - selepas kembali dari Turki bulan lalu.

“Kementerian Kesihatan ada kelalailanlah, bukan ada apa, kelalaian, begitu jugak Kementerian Luar, menyebabkan dia diserang," katanya ketika berucap di Muktamar Dewan Ulama PAS Perak, seperti dipetik The Malaysian Insight.

Noor Hisham tenang dan matang sekadar mengulas berhaja, Perangkap jahat Malaysiakini gagal untuk lagakan PAS dengan Dr Noor Hisham


MR : Malaysiakini (yang dapat kontrak PH seperti Sarwak Report) dan  The Malaysian Insight.yang dibelakang AMANAH rasa kecewa    


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. Betul tu.. jelas ada kuasa yg lebih besar dari undang2 di sebalik KPK.. bias polis menyiasat.. takde kene mengena pun dgn KPK.. dan Malaysiakini pun tidak patut dipersalahkan sepenuhnya kerana tugasnya adalah menghebahkan berita.. yg patut dipersalahkan adalah mursyidul PAS yg tak abis2 nak salahkan pihak lain termasuk KKM kerana kelalaian dan pada masa yg sama Khairudin yg turut sama melakukan kelalaian disanjung..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kadang kadang pemimpin pemimpin PAS ni kena gi kursus diplomasi (cakap berhikmah) fikir dulu apa implikasinya kalau bercakap macam ni. Lebih baik diam dari bercakap. Macam mana nak ajak orang ke islam kalau pemimpinan PAS begini. Ni kes Ustadz Zawawi ni sama je perangai tak tahu implikasinya. Dah tahu mereka ni tunggu je kita buat silap berjaga jaga lah, jangan main belasah je. Kalau dah rasa nafsu marah dah nak take over duduk je. Malaysiakini tu memang kerja dia provoke dah tahu dia alat politik DAP. Kalau bukan kerana dasar dan matlamat PAS dah lama ramai akan tinggalkan PAS. Jangan berselidung disebaliknya. Bijak sikit wahai pemimpin pemimpin PAS. Ni zaman cybertrooper mana pergi mereka ni untuk tangkis tohmahan yang dikenakan ke PAS. Mereka tahu hancurkan PAS hancurlah PN. Maaf saya tulis tonggang langgang, kerana teramat kecewa.

      Padam
    2. Kamu tu x payah la nak tunjuk kecewa kt pemimpin PAS. Tujuan kamu tu memang nk memburukkan pemimpin PAS. Kamu tu lebih teruk, hina dari pemimpin PAS. Kamu x perlu ajar mrk. Mereka dah banyak belajar dari kamu. Cuma hati dah jadi hitam legam, bernafsu syaitan, sebati dlm diri yg menyebabkan suka komen macam golongan tu juga.

      Padam
  2. Takde faedah satu sen pun bila membicarakan isu remeh temeh soal kurantin Dr Khairuddin . Rakyat tidak terkesan sedikitpun kerana banyak lagi isu lain yang lebih mustahak. MR usahlah menari dengan rentak hancing dapigs dan konco konconya

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.