Header Ads

ads header

Flash News

Rapuhnya ikatan PN dan MN


Mungkin ada yang bakal tidak berpuashati terhadap isu yang akan diulas seketika nanti berkenaan tajuk di atas.tetapi kebenaran isu memang rasanya pahit,namun apakandaya terpaksa ditelan juga..

Apabila Anwar Ibrahim membuat kenyataan propa pada 23hb yang lepas,kononnya beliau memilki mejoriti ..Ramai yang mula membicarakan isu tersebut sehinggakan hampir seluruh wsapp,telegram group dan fb2 dilihat menjadi huru hara serta mula saling menyerang sesama sendiri.

Diikuti pula kenyataan kononnya Presiden Umno DSAZH juga seolah2 mempunyai agenda tersendiri apabila dikatakan bahawa beliau tiada halangan untuk menyekat mana2 AP umno yang mahu menyokong Anwar..

Maka suasana mula menjadi bertambah panas..bermulalah pelbagai bagai teori,persepsi serta saling menuding jari mahupun menghentam sesama sendiri..

Walhal seandainya benar DSAZH berkata sedemikian.kita seharusnya sedar.meskipun beliau seorang presiden parti.namun beliau tiada hak untuk menghalangi mana2 AP umno yang mahu melompat.dan inilah bukti beliau menghormati sistem demokrasi yang negara kita amalkan..

Memang sukar dan teramat berat memikul tanggungjawab sebagai seorang presiden ini..andai dihalang AP melompat bakal dituduh sebagai ditaktor atau kuku besi...namun bila tidak dihalang..dituduh pula berkonspirasi..lucu betul..

Ada juga yang beranggapan kononnya DSAZH telahpun bersetuju untuk menyokong Anwar kerana untuk melepaskan dirinya daripada pendakwaan..tetapi apakah tanggapan tersebut benar?? Walhal semua tahu bahawa Umno juga adalah parti yang telah menyokong untuk bekerjasama dengan Bersatu dalam menjaga kestabilan politik..apakah DSAZH tidak berpeluang untuk meletakkan syarat kepada Bersatu agar tiada pendakwaan dilakukan terhadap AP2 tertentu sekiranya mahukan sokongan Umno sebelum terbentuknya kerajaan ini??

Apapun dengan propa yang telah dibuat oleh Anwar Ibrahim ini,ianya secara tidak lansung telah menampakkan betapa lemahnya ikatan PN dan MN yang terbentuk selama ini.penyokong2 saling mengutuk dan menyerang pihak yang lain seolah olah matlamat tertubuhnya PN dan MN itu hanyalah sekadar cakap tidak serupa bikin.

Amat jelas kelihatan betapa rapuhnya hubungan perpaduan tersebut.sikap taksub mula terpamer tanpa mengira daripada parti mana sekalipun..bersatu,pas mahupun umno..bibit bibit perpecahan mula kelihatan bersinar..

Seharusnya PN dan MN berusaha untuk mengukuhkan ikatan agar menjadi satu simpulan mati yang tidak mungkin mampu lagi dileraikan oleh mana mana pihak apabila datangnya badai melanda..

Bukannya saling memanjat dan memijak satu sama lain demi menyelamatkan kepentingan kendiri.
Sungguh mengecewakan ...matlamat menjaga perpaduan demi agama,bangsa dan tanah air yang telah diusahakan oleh para pimpinan daripada parti masing masing seolah olah tiada membawa apa apa kesedaran dan penghayatan terhadap akar umbinya.pengorbanan bersama sama selama ini dalam menegakkan perjuangan menjadi longlai hanya dengan satu propaganda murahan daripada pihak lawan..

Sedarlah segera..rapatkan semula saf kita..berat sama dipikul ringan sama dijinjing.bersatu menyahut dugaan dengan saling kukuh mengukuhkan..bukan jatuh menjatuhkan..

Amka Amat

#Sumber :  FB  

MR :   Politik kepentingan diri dalam UMNO sukar diubati 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. sebab utama ialah menolak POLITIK ISLAM...dengan dendangan sejak Dilahirkan agama dan politik mesti dipisahkan dari AGAMA..walhal RASULLULAH telah melengkapkan 23 tahun ISLAM YANG SYUMUL mencakup segalanya AQIDAH IBADAH MUAMALAT MUNAKAHAT JENAYAT SAHSIAH POLITIK AKHLAK bagian PUSAKA dan sebagainya.Memimpin mengejar kuasa harta dan pengaruh bukan sebagai AMANAH yang dipertanggungjawab DUNIA AKHIRAT

    BalasPadam