Header Ads

Header ADS

Apek Cina sekolahkan pasal SOP kepada pemabuk


Dia pergi PUB minum.
Dia tak patuhi SOP.

Bila polis datang bagi kompoun denda RM 1000, dia tak mahu bayar sebab dia kata polis pun tak patuhi SOP.

Ini lah perangai orang minum sampai mabuk.

Untuk makluman semua, Polis dan anggota penguatkuasa memang ada SOP lain.

Pegawai perubatan SOP bukan pelindung muka sahaja, mereka kena pakai PPE macam astronot, kesian mereka panas dan langsung tidak selesa.

SOP polis dengan kita pun beza. Kalau penjarakkan sosial, maka polis tak dapat menahan suspek penjenayah. Cuba bayangkan, seorang pencuri, dia lari depan, polis kejar belakang. Bila dekat, pencuri tu jerit “ SOP Penjarakan Sosial ! “ , Lepas tu polis kena undur 1 meter. Lucukan ?

Menteri ke, Menteri Besar ke, rakyat biasa ke, kena patuhi SOP.

Cuma Jangan mabuk sampai nak pertahankan kesalahan diri dengan bandingkan SOP kita dan pihak penguatkuasa.

Hormatilah Mereka, tiap-tiap hari kerja depa ni mengancam nyawa depa, padahal kita Boleh je mengelakkan ni semua .
  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. memang benarlah kata ulamak, pada asal arak itu haram dalam agama termasuk dalam bible, tapi bila dah direvised lain pulak bunyinya. bila dah mabuk, bila pulang ke rumah tersilap pula ketuk pintu rumah orang.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.