Header Ads

Header ADS

Benarkan Poster ini?


Ramai sahabat2 tanya saya betul ke tentang poster ini?. Saya sebenarnya tak mahu buat apa2 komen sbb itu adalah soal keluarga UMNO. Piagam MN tidak mengikat antara PAS dan UMNO dlm soal2 dalaman parti masing2. Walaupun soal dalaman jugak mungkin memberi kesan kpd MN secara umumnya. Namun saya masih tetap bersangka baik kpd UMNO sehinggalah ada bukti yg jelas dan nyata bahawa UMNO menyokong Anwar dan PH. Selagi belum ada bukti yg soheh, ianya tetap merupakan khabar angin dan propaganda musuh untuk lemahkan MN dan PN.

YDPA juga dah nasiatkan pimpinan2 parti agar kurangkan politiking khususnya dlm suasana negara menghadapi wabak Covid yg masih mengganas. yg penting dlm suasana sebegini kalau nak berpolitik pun ialah dgn cara masing2 parti kukuhkan dalaman parti masing2. PAS dgn UMNO kukuhkan MN.

BERSATU dgn PAS kuatkan PN. Yg penting PRU 15 nanti jgn ada pertandingan 3 penjuru. Kalau ada pertandingan 3 penjuru bermakna kita setuju negara ini disedekah kan kepada Bani DAP. waktu itu ketiga2 parti Melayu Muslim ini akan rugi dan lemah.

Menyerahkan kerusi PM kepada Anwar samalah menyerahkan jawatan itu kpd DAP. Tak banyak beza antara mereka. Cuma topi berbeza tapi otaknya sama. Dan saya tidak fikir ketiga2 parti Melayu terbesar ini belum belajar sesuatu dari PRU 14 dan 22 bulan berada dibawah regim PH.

Lalu..semua pihak kena sabar. Sabar dlm ertikata yg sebenar iaitu demi Agama,Bangsa dan Negara. kalau nak sebut pasal tak puas hati, memang semua org ada perkara yg tak puas hati. Namun sekarang bukan soal nak layan hati. Pemimpin hebat bukan pemimpin manja yg emosi dan sibuk laya hati.

Pemimpin yg hebat ialah pemimpin yg berpandangan jauh demi negara dan ummahnya. Jgn kita sibuk nak berebut barang2 atas meja. Sedangkan musuh nak rampas meja. Kena ingat..beza manusia dgn binatang ialah manusia nak milik kebun. tapi binatang perosak sekadar nak makan pokok dlm kebun. dengan itu berfikirlah sebagai manusia hebat. Bila kita dah dapat kebun banyak perkara yg kita boleh tanam.

UMS
Kuantan Pahang.
28. Oct.2020


#Sumber :   

MR :   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


8 ulasan:

  1. Kalau yidin menang 2 x 5 jugak!!!

    BalasPadam
  2. Apa salahnya umno ph bergabung? Tu Pas sm umno blh je bergabung. Siap ada mic sm mca lg.
    Sapa yg pecahbelahkan ummah skrg ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benak sungguh anda ini....22 bulan Ph menghancurkan hak hak melayu , Muslim...22 bulan janji di hancengkan Ph ...ini lah bila rba berbunyi...

      Padam
    2. Senaraikan hak2 melayu yg dah PH hancurkan? Bagi bukti skali. Aku nk buat report polis.

      Padam
  3. Yang betul2 dari ph ialah midin n jemin video

    BalasPadam
  4. Memang betul kata penulis, menyokong ph umpama serah kuasa pada dap, apa yg brlaku dlm masa 22 bln bkn khayalan tp kenyataan. Sedarlah wahai pemimpin2 melayu, jgn pentingkan diri, utamakan agama, bangsa n negara.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.