Header Ads

Header ADS

Isteri mintak nak duduk rumah sendiri


Isteri aku dia mintak nak duduk rumah sendiri, asing dari mak ayah aku. Apa aku nak buat?

Jawapan:

Kalau isteri tak selesa duduk ngan kita + mak ayah kita, pindah terus rumah sendiri.
Tak salah isteri nak rumah asing.

1- Susah sebab aurat. Kau ada adik beradik kau. Pada setiap masa, isteri kau kena bertudung litup. Kalau rumah sendiri, boleh berbikini. Haha. Mana kau nak?

2- Dapur. Keputusan nak makan apa hari ini tidak dapat dibuat oleh isteri. Tekak lain- lain. Kalau duduk rumah mertua, isteri kau akan makan apa yang ada pada hari tersebut. Kalau rumah sendiri, nak makan apa- apapun terpulang . Periuk Noxxa kan ada. Apa susah. Kih- kih.

3- Isteri dia ada naluri ingin memiliki. Nak ada dapur sendiri. Nak ada air fryer Amway, nak ada set pisau, Pinggan corelle. Barang- barang ni pulak dia nak letak dalam kabinet kaca. Pastu dia nak ada bilik dia deco sendiri. Benda tu kan tak leh nak buat kat rumah mak ayah kau.

4- Kebebasan masa. Ada rumah yang dia nak semua orang ada sebelum maghrib. itu contoh. Jadi banyak lagi peraturan rumah kau, ayah kau dah set. benda tu isteri kau payah nak ikut. Maybe famili dia suka shopping malam.

Jadi kalau duduk rumah asing, mak ayah aku macammana?

1- Duduk asing, bukan bermaksud tinggalkan mak ayah kau mangkuk. Hahaha. Kau boleh melawat dia, boleh je kau dan isteri kau set makan sekali lunch atau dinner. Kau boleh beli ayam pusing beli lauk tambahan.

2- Sebenarnya tiada yang berubah. Ketaatan pada ayah dan mak kau tak lari. Sama sahaja. Kecualilah kalau mak ayah kau dah tak boleh bangun, itu lain cerita.

3- Isteri kau, orang yang menyokong hidup kau, kau berilah apa yg dia nak setakat mana mampu.

4- Apa yang isteri kau nak, sebenarnya itulah yang mak kau nak dari ayah kau. Kebahagian bermula dari situ.

5- Kau bayangkan kehidupan seorang isteri yang semua benda kau tak bagi. Kau halang. Kau gelapkan kehidupan dia. Lepastu kalau dia lawan, kau ingatkan tentang ketaatan pada suami. Isteri mesti tak best. Hidup dia macam dalam Oven.

6- Teliti dan fikirlah setiap apa yang isteri kau mahu. Allah beri dia kat kau, untuk kau gembirakan dia. Bukan nak suruh dia jadi hamba abdi kau.

Esok kau cari rumah sewa lain ok. Perabot beli slow- slow. Beli katil dulu. Pastu siapkan dapur. Yang lain pelan- pelan ok.

Itu pun Pokyat kena cakap.

kih- kih.

MR : Suami kena buat pilihan yang baik... Macam ABdul Hadi nak selesai masalah UMNO nak keluar rumah nak buat rumah sendiri   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.