Header Ads

Header ADS

Jangan Buat Tak Nampak Apa Zahid Dah Buat Kat UMNO


UMNO hampir ditinggalkan rakyat dah ahlinya selepas kalah pada PRU 14 tahun 2018…dulu jawatan parti direbut…tetapi pada pemilihan 2018… Ramai yang lari meninggalkan jawatan terutama di peringkat bahagian… Semangat bertanding langsung takda… semua duk tunggu bila UMNO akan diharamkan dan mati terus.

Itulah UMNO yang diwarisi Zahid Hamidi, Tok Mat, Ahmad Maslan dan lain-lain…Bukannya sebuah parti yang kukuh dan mantap.. Mereka ini bagaimanapun tidak mengalah… Terutama Zahid… Pelbagai langkah pengukuhan mula diatur…Langkah kerjasama dimulakan dengan PAS.. Akhirnya muncul Muafakat Nasional (MN).. Satu perikatan politik yang mengukuhkan kembali kedudukan orang Melayu dan Islam.

Sejajar dengan MN semakin diterima… UMNO juga mula kuat kembali… Jangan cakap la sebab lain.. Hanya MN la yang menjadi pencetus UMNO mula diterima kembali.. Siapa yang begitu bersungguh mahu menjayakannya? Sudah semestinya Zahid Hamidi.

Zahid terus menjadi musuh nombor satu Mahathir ketika itu…beliau terus dikerjakan dengan pelbagai tuduhan di samping usahak digerakkan untuk jatuhkan beliau… Namun Zahid bertahan.. Jangan kita lupa.. Zahid mewarisi UMNO yang luka parah.

Tapi hari ini UMNO ternyata semakin kuat… Dan siapa Presiden yang memastikan ia jadi seperti itu?…Zahid la.. Siapa lagi.

Hakikatnya, jangan terbawa dengan perang propaganda yang mahu beliau dibuang pada UMNO. Banyak berita negatif sahaja mengenai beliau yang muncul, sedangkam begitu banyak kebaikkan beliau buat hilang begitu sahaja.

Kini Bersatu datang separuh jalan mahu ambil alih semua.

Namun Zahid sudah berulang kali menzahirkan kerjasama sekarang antara Ahli Parlimen sahaja… Bukan parti… Masa PRU15… Tidak akan ada kerjasama antara UMNO dan Bersatu… Menjadikan beliau sekali lagi sasaran pihak luar dan dalam UMNO untuk digulingkan… Bersatu pada hakikatnya hanya mahu menggunakan UMNO seperti yang kita lihat di Sabah baru ini… Guna untuk menang tapi pegang jawatan penting semua… Gunakan UMNO untuk kukuhkan Bersatu dalam senario politik Malaysia… Namun Zahid adalah penghalang.. Justeru beliau dilihat sebagai pemimpin yang perlu digulingkan.

Bersatu tidak mahu beliau terus kekal memimpin UMNO jika tidak mahu tunduk kepada kehendak mereka.

Sebab itu ada usaha menjatuhkan beliau kini.

Kita Ahli-ahli UMNO jangan buat-buat malas berfikir dan melihat apa yang Zahid sudah usahakan untuk UMNO dari tarikh ia hampir musnah pada 2018 hingga kini… Dengan sumber kewangan yg disekat dan macam-macam…beliau dan rakan-rakan terus berjuang.

Sudah berkali-kali juga beliau membantu membawa UMNO kepada kemenangan dalam PRK dan PRN.. Bukan mudah mengerakkan sebuah parti yang disekat dari semua sudut…dari hampir musnah kepada masih bertahan dan semakin kuat.

Kalau hari-hari kita dihidang dengan kisah kononnya Zahid lemah…Memang lah lama-lama kita mula percaya.

Tapi luang la sedikit masa untuk lihat bagaimana Zahid membawa UMNO yang boleh dikatakan sudah pun musnah pada 2018 kepada tahap sekarang… Kita kena pertahankan Presiden kita yang berulang kali kata tidak mahu kerjasama dengan Bersatu pada PRU15… Kalau beliau berjaya digulingkan.

Maka hampir tidak ada penghalang untuk memastikan Bersatu tidak terus mempergunakan UMNO untuk memperkukuhkan diri… Dan kemudian satu hari nanti… Membenamkan terus UMNO.

#Sumber : – Mynewshub.TV   

MR :  UMNO tersempit untuk bersama BERSATU atau Menentang BERSATU  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Jommm tajamkan perseteruan sesama Melayu.Untungnya siapa? 22 bualan lalu dah jela suntungnya siapa.Sampai bila kita nak dibodohkan dengan politik cari makan begini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu takkan untung sampai bila2 bila melayu masih nak pilih melayu sedangkan Allah dah bagi Islam.. Padahal Allah dah bagi 22 bulan PH memerintah dan ketika itu mereka bebas menyuarakan pendapat mereka walaupun kadangkala melukakan hati umat Islam.. dan sepatutnya ketika itulah kita umat Islam mengambil kesempatan dan memberi mereka kefahaman.. mengajak mereka debat dan dialog.. barulah mereka ini akan kalah hujah dan seterusnya lebih faham tentang Islam.. ini melayu mudah sentap.. terus nak digulingkan kerajaan tu padahal PM melayu.. timbalan PM melayu.. majoriti dalam kabinet melayu.. sekarang ni Allah tutup balik kesempatan buat kita tu.. kekallah DAP tanpa kefahaman Islam sampai bila2.. dakwah terhenti.. walaupun kita diberi ruang tu dulu.. lepas tu cara melayu2 ini rampas kuasa tak langsung menampakkan cara itu cara Islam.. mungkin bagi puak2 melayu ini Allah akan suka asalkan melayu dan Islam memerintah.. huhu.. ingatlah.. Allah akan azab bagi mereka yg berlaku tidak adil walaupun pada orang bukan Islam..

      Padam
    2. Pm melayu, tpm melayu, kabinet dapur melayu, tapi kena buli, kena pijak oleh mata sepet dapigs. Semua jadi kecut telur

      Padam
    3. Ulasan Ph dan dap dan dakwah ..melucukan.hehe..22 bulan sapa kuasa catur lebih sedare??bukan dap???melayu mana?jilat pungkuq

      Padam
    4. awanama dok merepek dah...

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.