Header Ads

Header ADS

Kenyataan bodoh Adun DAP Kapayan berkenaan cadangan perlantikan wakil PAS

Seorang ahli dewan undangan negeri (DUN) DAP Sabah yang bertanding atas simbol Warisan Plus menimbulkan kebimbangannya mengenai cadangan melantik wakil dari PAS menyertai DUN dan kabinet negeri yang baru dibentuk.

Adun Kapayan, Jannie Lasimbang, dalam satu kenyataan hari ini, mendakwa kononnya PAS adalah parti yang tidak terbuka terhadap kepercayaan lain dan dengan wakilnya di dalam kerajaan negeri Sabah akan mengganggu keharmonian agama dan kaum.

Sedang ramai orang tahu DAP selalu mencampuri urusan agama Islam dalam banyak hal. Semasa PH memrintah DAP menjadi cukup rasis dan membuatkan Umat Islam negara ini rasa terhina.

Katanya "Melantik (wakil) PAS menyertai dewan undangan negeri, kononnya menjadikan lebih buruk lagi, menyertai kabinet negeri, akan menamatkan keharmonian antara agama dan etnik yang kini dinikmati dan dipelihara oleh masyarakat di Sabah," katanya, ketika mengulas cadangan oleh Setiausaha Agung BN, Annuar Musa dan Pengerusi Bersatu Terengganu, Razali Idris semalam.

Annuar mencadangkan agar kerajaan baru negeri melantik wakil pemimpin mereka seperti PAS untuk menganggotai kabinet atau DUN manakala Razali pula berkata lantikan tersebut harus dibuat sebagai tanda penghargaan kepada parti itu yang melakukan pengorbanan tidak meletakkan calon pada PRN Sabah ke-16.

MR :    DAP patut diharamkan kerana menggugat keharmonian kaum dan agama di negara ini


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.



7 ulasan:

  1. Haramkan.. hapuskan terus DAP dan tun.M dari muka bumi allah ini..

    BalasPadam
  2. Haha.. jelas dan jitu penjelasannya... agak menghairankan mereka hanya menolak ISLAM PAS tapi menerima baik ISLAM UMNO.. ISLAM Warisan dan Islam Bersatu.. lepas tu ade plak kutu2 yg memutarbelitkan kenyataan itu dengan berkata DAP tak terima Islam secara keseluruhannya.. kalau begitu nampak sgt dimata DAP , ISLAM UMNO.. ISLAM Warisan.. ISLAM Bersatu.. adalah kafir spt mereka.. sbb tu mereka tak bising kalau parti2 ni diberi kuasa atau mendapat pangkat.. diulangi mereka hanya taknak ISLAM PAS.. ISLAM PAS.. ramai jugak melayu2 Islam disemenanjung yg taknak ISLAM jenis PAS ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia cuma tkot pengaruh PAS sahaja. Sebab pd pemikiran mereka PAS mcm susah nk suap & PAS betul2 follow agama. Kedepan apa2 susah dia nak kona kona. Lagi pun misionary/pendakyah agama kristian memang rancak di Sabah Sarawak. Selama ni BN kelihatan gitu2 aje. Kalih mata tengok atas bawah ja. Tak betul2 lawan secara progresive dakwah balik.

      Padam
  3. jangan putar belit...tiada istilah ISLAM PAS ISLAM UMNO/BERSATU/WARISAN/ARAB dan sebagainya. termaktub dalam ALQURAN...ISLAM sahaja agama langit terakhir yang diterima ALLAH...JIKA KAMU BERSAMA ISLAM NESCAYA SELAMAT DAN RAHMATANLILALAMIN...DAN YANG JELAS YANG MENOLAK AJARAN ISLAM TERMASUK GOLONGAN KAFIRUNNN....dan pada hari ini telah KAMI sempurnakan bagimu Muhammad agamamu yakni ISLAM AKU cukupkan nikmat dan ridhai ISLAM agamamu dan sebarkan mukabumi ini.Dan jangan kamu takut pada KAFIR yang ingin mengalahkanmu Tetapi takutlah padaKU ALLAH...maidah 3

    BalasPadam
  4. HARAMKAN DAP DI BUMI MALAYSIA.

    BalasPadam
  5. Peranjingkan DAP. Taik penghujung PAP

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.