Header Ads

Header ADS

Lim Kit Siang Hanya tahu menyalahkan, tidak mampu beri solusi kata Bala


SECARA
umumnya, saya menghormati Lim Kit Siang (LKS) sebagai seorang ahli politik veteran di dalam negara kita. Beliau ada banyak pengalaman politik yang mampu menggugat pihak lawan. Namun, modus operandi beliau saya lihat hampir sama sahaja iaitu menyalahkan pihak lawan dalam apa jua perkara yang berlaku.

Lihat sahaja isu COVID-19, LKS meletakkan kesalahan sepenuhnya kepada Kerajaan Perikatan Nasional. Beliau masih mengulangi kononnya Langkah Sheraton sebagai puncanya, namun tidak pernah memberi pujian ketika kadar COVID-19 sebelum ini menurun dengan begitu baik sehingga mendapat pujian di peringkat antarabangsa.

Ya, ketika ini COVID-19 kembali meningkat dengan kadar yang tinggi khususnya ketika dan selepas PRN Sabah namun LKS tidak pula menyalahkan Shafie Apdal yang membubarkan DUN Sabah dan dalam masa yang sama Shafie Apdal sendiri memohon maaf kepada rakyat Sabah kerana terpaksa membubarkan DUN Sabah ketika COVID-19 sedang melanda negara khususnya Sabah.

Adakah LKS mengkritik Shafie? Tentunya tidak kerana sikap LKS memang begitu sejak dahulu iaitu menyalah pihak lawan dan mendiamkan diri bila pihak kawannya melakukan kesalahan.

Pokok pangkalnya, LKS adalah ahli politik yang tidak mampu memberi solusi kepada masalah yang berlaku selain menghentam dan mengkritik kerana itu sahaja kebolehan yang beliau ada.

Sekian.

YB SENATOR N. BALA SUBRAMANIAM, JP
Ketua
Dewan Himpunan Pendukung PAS (DHPP)
Parti Islam Se-Malaysia (PAS) Pusat

#Sumber :  Harakahdaily  

MR :  Dia kan nak bersara kalau kena tipu dengan Mahathir... Lawan mahathir lebih 30 tahun, masih kena tipu  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


7 ulasan:

  1. Semua yg tua2 ni memang tak boleh pakai dah macam buku lapok tak boleh buat rujukan

    BalasPadam
  2. Ko bagi dia kuasa dulu.. lepas tu baru ko komen... masa dalam PH dulu pun dia takde kuasa.. sekarang ni kuasa dia setakat jadi MP je.. itupun ko susah nak paham.. kalau setakat kes covid19 turun lepas tu naik mencanak2 kau ingat tu kejayaan ke? Makna kejayaan tu pun kau tak berapa paham.. ko pun kalau jadi pembangkang nanti pandai menyalak je macam dia jugak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nk bg LKS jd PM.. Mmg x la.. Kirim salam sama dia.. Buang masa lantik dia..

      Padam
    2. kaki ketum ni rajin sungguh la komen...
      disuruhnya bagi kuasa pulak kat LKS... hahahaha

      Padam
  3. Lim kit siang memang pukimak dari dulu kini dan selama nya,hanya hentam orang je pujian tak ada langsung di otak dia,dia lebih bagus dari manusia apa pun itu lah perangai dap sial laknat masa 13 mei dulu orang melayu dendam dgn lim kit siang.22 bulan ph jadi kerajaan bagi china masuk bawa covid 19 tak sekat cepat.ini tanda lim kit siang pukimak.pandai bercakap je.orang tak respect lah setakat pandai bercakap je buat kerja tak pandai.

    BalasPadam
  4. Puak RBA tidak bermoral kerana sanggup menjilat sesiapa sahaja termasuklah
    ki t sial dan babi jika diupah seguni dedak cap roket.

    Bahkan khadam roket sanggup makan babi dan menolak ayam kerana mahu menjaga hati gonna end.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.