Header Ads

Header ADS

Mahathir pusing fakta lagi.. Saya tak boleh maaf orang yang hancurkan parti saya, kata Dr M


PETALING JAYA:
Dr Mahathir Mohamad tidak boleh memaafkan bekas perdana menteri Najib Razak yang didakwa menghancurkan Umno.

Dalam wawancara di Malaysia Gazette, beliau ditanya adakah bersedia memaafkan Najib sepertimana beliau memaafkan Anwar Ibrahim.

“Tidak, itu berbeza. Saya tak boleh maaf orang yang hancurkan parti saya.

“Itu dia (Najib) buat, dia buat betul-betul sampaikan orang benci pada Umno,” katanya.

Mahathir berkata ketika Barisan Nasional menang pilihan raya umum ke-13 pada 2013, Najib mempunyai lebih banyak penyokong berbanding beliau semasa beliau memerintah.

“Tetapi sekarang ini, orang tolak Pak Lah, orang tolak Najib. Najib tampil lebih buruk berbanding Pak Lah,” katanya merujuk kepada pengganti beliau, Abdullah Ahmad Badawi.

Mahathir menghabiskan 22 tahun pertamanya ketika berkuasa dengan “mempersiapkan” Najib untuk menggantikan beliau. Namun, tidak lama selepas Najib memegang jawatan itu pada 2009, Mahathir mengkritiknya, mengatakan hubungan antara kaum dilihat semakin memburuk dan persekitaran perniagaan semakin sukar.

Serangan berlarutan selama bertahun-tahun, dan Mahathir pada Januari 2018 menawarkan dirinya sebagai calon perdana menteri Pakatan Harapan sementara pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim berada dalam tahanan penjara.

Najib percaya Mahathir obses dengan kawalan.

MR :  Dia yang jatuhkan UMNO/BN dalam PRU-14.. Najib juga yang salah  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


19 ulasan:

  1. Sejak bila atuk kerala mengaku kesalahannya sendiri ? Jika ego adalah lebih besar dari saiz tuan punya badan, selama itulah semua orang salah dia sahaja yang betul. Apabila orang mengampunya kerana mahukan ganjaran, semakin besarlah egonya.

    Lihatlah apa yang telah berlaku kepada Hitler dan negara Jerman. Hancur musnah kerana ego Hitler sendiri !

    BalasPadam
  2. Tak perlu layan lah keling tuan nyanyok ni. Masa tak nyanyok, dia rompak harta negara,,ni punca org benci kpd umno.

    BalasPadam
  3. Atuk Detku...🤗 dia naik 'merry go round'22 Tahun pastu tuu turun, naik plak "Roller Coaster" 22 bulan....kini mungkin dia naik 😅 terlupa plak nama Roda Besar...alaaah mcm kat London tuu 😬

    BalasPadam
  4. Madey keling putar alam selamanya. Dia troll malaysia nombor satu.

    BalasPadam
  5. Mana c tua bangka ni mengaku salah dia. Dia ingat dia saja yang betul, sebab tu semua orang dia salahkan. Apa yg jelas sikap tamak haloba, pedengki, pedendam mencerminkan hati hitamnya yg menjijikan. Sebab tu saya sudah hilang hormat pada nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahathir dah sampai masanya kena berundur dari politik ... banyak kehancuran yang berlaku masa pemerintahannya...kekayaan negara banyak pergi ke kroni dia serta keluarganya...dia licik dlm berpolitik...hancurnya UMNO sebahagiannya datang dari dia sendiri...dasar kroni dan menkayakan anak2nya adalah amat memalukan...cakapnya xboleh dipercayai lagi...meloyakan...

      Padam
  6. Hati penuh dgn dendam.. cukup2lah Allah swt beri Kita umur panjang kena Allah swt beli kesempatan utk Kita bertaubat sblm ajal tiba

    BalasPadam
  7. Yang haramkan UMNO dahulu siapa?

    BalasPadam
  8. Madey ini Racist Dan Megalomaniac macam Hitler hanchur Malaysia.
    A good leader will want to groom future leaders and look into the future of the nation.
    Madey is a politician who is only interested in the number of votes.
    Look at the situation in Malaysia now Madey Wawasan 2020 in shambles. Singapore Mr Lee Kuan Yew a good leader shaped Singapore well for the future generations.
    Madey has made Malaysia more Racist political uncertainty Religious Bigotry has done the works of the Devil. Anak Syaitan

    BalasPadam
  9. We were doing ok until GE14 when PH was elected to governed. PH might hv done better without Madey n DAP. It only took PH 22 months to destroyed 61 yrs of achievements n now the country is not only facing its worst economy n financial situation but also hv to deal with COVID19. All we, Malaysian want is to be able to make ends meet to feed our family n over come this COVID 19 pandemic. Madey, pls retired from politic n enjoy your retirement. Malaysia can do without you n your DAP's friends.

    BalasPadam
  10. pusing sana sana pusing sini...cepat la PRU 15

    BalasPadam
  11. Sabar DSNR,Atok dah MCM cicak tertelan kapor barus,ptaq sana putaq sini,akhirnya rakyat tersengih benci alasan tak logik mempersalahkan dsnr.Tak lama daaaaah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahathir HIPOKRIT..nama sesuai buat dia selama2nya...agaknya dia lupa alam barzakh tu wujud selepas mati...tulah rupa orang berfahaman ISLAM LIBERAL...

      Padam
  12. Allah panjangkan Usia Atok supaya Atok boleh tengok kemusnahan yang Atok lakukan

    BalasPadam
  13. sakit hati, dengki, dendam , tak boleh buat pun sekarang nie, hilang kuasa, hilang, sokongan, hilang penghargaan.
    Ingat ini pepatah "BERAPA BANYAKPUN KEBAIKAN YG KAMU LAKUKAN KEBURUKAN JUGA DIPANDANG ORANG"

    BalasPadam
  14. Kalau tun m ambik calon di Langkawi pru15 nanti, confirm boleh jd pm9.

    BalasPadam
  15. Kita lihat semua org salah adakah kita betul walaupun kita bukan org politik kita sibuk mencari dosa

    BalasPadam
  16. Bossku tahap degawan dimata atuk n fren.. Mana2 p npk DEGAWAN.. Hahahaa power bossku

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.