Header Ads

Header ADS

Perdana Menteri Harus Junjung Titah Tuanku Dan Berunding Segera Dengan Pembangkang Berkenaan Belanjawan 2021


Majlis Presiden Pakatan Harapan menjunjung kasih terhadap DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja di atas penolakan berprinsip terhadap permohonan Perdana Menteri untuk mengisytihar darurat. Kenyataan Majlis Raja-Raja bertarikh 25 Oktober menjelaskan pertimbangan yang telah diambil kira oleh Raja-Raja Melayu dalam isu yang amat serius ini. Duli-Duli Tuanku amat sedar tentang hak dan budi bicara serta peranan seperti yang termaktub di dalam Perkara 150 Perlembagaan Persekutuan dalam mengimbangi pelbagai tuntutan demi menjamin berlakunya keadilan dan membatasi sebarang unsur penyalahgunaan kuasa, dan telah membuat keputusan berdasarkan perkara tersebut.

Majlis Presiden juga mengambil maklum kenyataan Istana Negara bertarikh 28 Oktober 2020 yang menyampaikan titah DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah.

Dalam kenyataan tersebut, Tuanku telah menasihatkan semua Ahli Parlimen untuk memberi sokongan kepada Belanjawan 2021 demi kelangsungan kesejahteraan rakyat dan pemulihan ekonomi negara yang cukup terkesan akibat pandemik Covid-19.

Belanjawan 2021 perlu memberi fokus kepada keperluan petugas barisan hadapan yang menjadi benteng rakyat Malaysia dari wabak Covid-19. Ia juga perlu menetapkan halatuju yang mampu memastikan Malaysia akan terus maju sewaktu dan selepas pandemik - termasuk dengan mengenalpasti strategi-strategi pembangunan baharu untuk ekonomi serta membantu jutaan rakyat Malaysia yang terkesan sama ada akibat kehilangan pekerjaan mahupun pendapatan pada tahun 2020 ini.

Berjuta-juta rakyat Malaysia yang berada pada atau di bawah paras kemiskinan amat mengharapkan bantuan melalui belanjawan ini. Golongan yang tidak harus ketinggalan juga adalah yang mengharapkan moratorium pinjaman dilanjutkan.

Atas sebab-sebab ini Majlis Presiden Pakatan Harapan amat bersetuju dengan DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong bahawa amatlah penting dan serius untuk Belanjawan 2021 ini dirundingkan dengan Pembangkang sebelum dibentang di Parlimen.

Maka Perdana Menteri harus menjunjung titah DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dengan mengadakan perbincangan dan rundingan segera dengan pihak Pembangkang berkenaan isi kandungan Belanjawan 2021 sebelum ia dibentangkan di Parlimen pada 6hb November, supaya ia dapat mencapai objektif-objektif yang diingini Tuanku.

Majlis Presiden yakin bahawa semua Ahli Parlimen akan terlibat di dalam sesi perbahasan yang sihat untuk memastikan Belanjawan 2021 mengutamakan kepentingan negara dan rakyat, serta menepati aspirasi seperti yang telah dititah Tuanku.

YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim
Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN)

YB Lim Guan Eng
Parti Tindakan Demokratik (DAP)

YB Hj Mohamad Sabu
Parti Amanah Negara (AMANAH)

MR :  Kena mereka sangat beriya-iya nak bersama dalam belanjawan? 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


16 ulasan:

  1. Majlis Presiden Kepala Lutut. Kami yg bukan tahap presiden boleh faham maksud sebenar titah YDPA. Otak kat kepala lutut semuanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak tambah sikit,,majlis kepala lutut + majlis presiden tebuk pungkuq,,kah kah..

      Padam
  2. Belum berkuasa berlagak macam dah berkuasa.
    Nilah manusia angkuh.

    BalasPadam
  3. Ko nak aku sokong budget ko, ko kena bincang dgn aku la. Ko nk aku terima buta2, yg tu ko suruh lembu2 ternakan Pas la sokong. Lembu2 ni walak mcm hamba firaun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah mula meroyan dah sakitnya hati tak semena2, begitu bila bercakap nafsu menjadi pembantunya. dinasihat bacalah bismillah dulu supaya setan tak turut serta

      Padam
    2. Biasalah puak RBA mengidap penyakit mental yang kronik setiap hari menyalak histeria kerana mereka sakit hati melihat semakin ramai umat Islam menyokong parti Islam.

      Hati puak RBA hitam berkarat kerana makan dedak haram cap roket.

      Padam
  4. Awanama....
    Woi babi ternakan dap,,,x cukop tulangkah...
    Menyalak je lebih....
    Sial ko awanama rba babi bodoh setan anjing jin ifrit iblis bodoh,,,,
    Mk ko setan bapak ko iblis atok ko jin nenek ko mambang mayang ko polong.....
    Ko ank setan bodoh babi sial pukimak anak haram jadah....
    Sial ko penjilat punkoq nuar,,,
    Puak peminom air kencing sepet
    Bodoh setan ko
    Ke ko melayu bando sial liberal mk ko anjing??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Nabi Muhammad masih hidup dan ada kat sebelah kau masa kau buat komen ni ni, rasa2 Nabi buat camane kat kau? Jawab je dgn hati tulus dan jujur kau tu. aku rasa mungkin nabi akan kata kat kau yg dia tak mengaku kau ni umat dia kot.

      Padam
    2. Fuuu..betol punya marah la si babonn ni. Tp btl la awanama 9.07 tu bgtau.
      Kalo x salah, nk sentap pehal???

      Padam
  5. Sbb mereka juga mewakili rakyat.. sbb itu beriya2.. jgn ingat dalam Bersatu dan UMNO tu dah bersih sgt sampai takde pemimpin yg ingin kelepet wang rakyat.. kadang2 kita yg diluar tak nampak ape yg didalam.. dan kadang2 kita yg didalam tak nampak apa yg diluar.. sbb tu kita kena bawa berbincang dgn orang dari luar dan dari dalam supaya kita dapat buat keputusan yg terbaik utk semua.. ketika Najib PM kita nampak idea2 dia tak bagus.. tapi bila dah tak jadi PM nampak bagus pulak idea2 dia.. Mahathir ketika sebelum PM pun idea2 dia bagus2.. tapi bila dah jadi PM kelaut.. so jgn ingat kerajaan dah sempurna sgt sampai tak perlukan nasihat pembangkang... walaupun mungkin idea2 pembangkang nanti tak bagus dan tak diterima, tapi dijemput berbincang pun dah menampakkan kerajaan tidak sombong, berlapang dada dan mahu belanjawan ini meliputi semua pihak seperrti yg dikehendaki YDPA.. jgn ingat selamanya kita kat atas.. kadang2 nanti kita akan ade kat bawah.. masa tu kita pun tak dapat nak terima bila yg diatas buat sama macam kita buat dulu..

    BalasPadam
  6. sejak bila ni sop belanjawan mesti bincang dulu dengan pembangkang sebelum ditablekan, masa ph jadi memerentah ada ke bincang dengan pembangkang masa tu, tahap ornag gila kuasa tak sedar diri, sedarlah diri bdgitulah perangainya hidung tak mancung pipi terserong2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo xnk bincang, x payah la melalak suruh pembangkang sokong.! Si mudin ni ada majoriti ke tidak?

      Padam
    2. betul ke takut tersilap baca berita terlompat satu baris

      Padam
  7. Soalan:

    Apakah jenis puak manusia yang mendakwa diri mereka beragama Islam tetapi mereka suka bersekongkol dengan puak kafir harbi roket menghina dan memfitnah Islam, ulama Islam dan jemaah Islam dan menafikan hak umat Islam dan menjilat pemimpin kafir harbi pada tahap dewa ??

    Jawapan:

    Puak Munafiqun talam dua muka lidah biawak yang suka menikam umat Islam dari belakang dan suka melihat kehancuran Islam dan umat Islam !!! Contoh : Puak RBA.

    Jika Dajjal wujud pada waktu ini, puak munafiqun inilah yang keluar beramai-ramai seperti tikus longkang mengikut Dajjal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mereka akan ikut walaupun disuruh ke lobang cacing

      Padam
  8. Karisma anuar memustahilkan utk dia jadi PM...tiada sebab utk anuar jadi PM...jika dan nak jadi pun..,disaat akhir akan ada saja utk menghalang anuar dari jadi PM...itulah takdir anuar ibrahim...dah tersurat dan tersirat...

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.