Header Ads

Header ADS

UMNO Automatik Terbangsat Bila Cadang Anwar Sebagai Perdana Menteri


Benar benar terbangsat amat memalukan, kenapa tidak kalau sebelum ini susuk Anwar dan anak isterinya menjadi modal politik atau bahan untuk dihina dicerca oleh pemimpin dan jentera UMNO. Sampai ada diantara mereka terpaksa diheret ke Mahkamah setelah keterlaluan menyerang keperibadian Anwar dan ahli keluarganya menerusi rakaman video dan lain lain.

Polemik pada waktu itu cukup mengaibkan seperti Anwar seorang peliwat tegar sebab itu tidak layak diangkat sebagai pemimpin apa lagi sebagai seorang Perdana Menteri Malaysia.

Panggilan Bang Non, pemimpin dan penyokong UMNO juga yang perkenal dan memviralkan nya.

Tetapi petang tadi.

Menurut sumber yang boleh dipercayai bahwa petang tadi Najib semasa dalam pertemuan bersama ahli ahli Parlimen UMNO/BN ada mencadangkan agar kepimpinan UMNO menyokong Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri bagi menggantikan Muhyiddin Yassin. Alasannya sebab tuntutan hari ini yang memerlukan keseimbangan dalam jawatan.

Tidak admin faham, apa kaitannya jawatan Perdana Menteri dengan keseimbangan dalam kerajaan. Bukankah Perdana Menteri adalah jawatan tertinggi dalam kerajaan. Apa lagi yang diimbangi?

Namun cadangan Najib itu mendapat tentangan dari majoriti ahli Parlimen UMNO. Itupun alasannya seolah olah mereka tidak pernah membangsatkan kehidupan Anwar Ibrahim.

Iaitu kerana PKR pada hakikatnya berkerjasama dengan DAP dan UMNO tidak boleh menerima kehadiran DAP. Walhal sebelum ini UMNO sendiri ada merisik DAP untuk sama sama membentuk kerajaan. Hahahaha! betul betul terbangsat.

Begitu pendirian UMNO yang sangup bersekongkol dengan DAP dan PKR. Apa pula pendirian PAS selepas ini.

UMNO memang kurang ajar, amaran Yang Dipertuan Agong menerusi titahnya semalam bahawa jangan lagi ada dikalangan ahli Politik mengganggu pentadbiran Perdana Menteri Muhyiddin Yasin ternyata di tongsampahkan. Seolah-olah Agong dan Majlis Raja Raja tidak ada nilai pada UMNO.

Jadi benarlah surat yang ditandatangani oleh Presiden UMNO Zahid Hamidi dan Najib bahawa mereka menyokong Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri bukannya fitnah ya. Hahaha!

Jujur admin katakan ya itu tidak bererti Anwar tidak layak diangkat sebagai Perdana Menteri sampai bila bila. Tetapi kerana apa yang telah dilakukan oleh UMNO terhadap Anwar. Dimana kalau kita memperakui cadangan Najib itu, itu bererti kita sengaja meletakkan diri kita setaraf Dajal. Menjadi orang yang terbangsat tidak ada lagi harga diri.

#Sumber :  https://jalinluin.com

MR : Politik perembutan kuasa semuanya asal daripada rumpun UMNO berpecah demi kuasa dan harta  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


12 ulasan:

  1. Najib Razak memang bangsat pun

    BalasPadam
  2. Ramai betul cytro bunga bangsat sekarang ni.

    BalasPadam
  3. nampak gayanya minda rakyat dah jadi portal parti bunga sekarang ni.

    BalasPadam
  4. Biarlah UMNO terbangsat tapi kami takkan pernah rela bila ada pihak MELAYU yg cuba menipu dan memberi nasihat palsu kepada raja2 melayu demi tamakkkan kuasa dan pentingkan diri sendiri.. Raja2 Melayu ingin dijadikan boneka padahal sebangsa dan seagama.. apa yg dilakukan Bersatu amat melukai hati dan sgt2 memalukan.. ini dirasai oleh sebahagian hati rakyat. pintu rundingan telah lama dibuka tapi Bersatu tetap tamak inginkan kekuasaan sepenuhnya buat pihak mereka.. akhirnya tersungkur tersembam dilopak penuh najis.. lebih baik menyokong Anwar yg masih menghormati raja2 melayu..

    BalasPadam
  5. Kau kenal sgt ke dajal.tulisan mcm org bodoh

    BalasPadam
  6. Tan Sri Muhyuddin Yassin dahulu pun UMNO juga.
    Sama aje.

    BalasPadam
  7. Anwar Ibrahim pun dahulu pun UMNO juga.


    So siapa yang pecahkan UMNO jadi PKR , S46, PPBM dan Pejuang , ha tulah dalangnya.

    BalasPadam
  8. Sekarang rakyat tengok memang betul, 2 parti melayu ini yang paling terbangsat dan meroyan gila kuasa macam anjing lapar. Orang parti aje yang percayakan parti melayu ini berjuang untuk melayu. Pada rakyat lain,dua-dua parti berjuang untuk tempolok sendiri. Integriti konon, porah....berpuloh tahun, melayu tetap macam tu....orang melayu sekarang susah, apa engkau orang buat...untuk rakyat...untuk rakyat.... porah cit...

    BalasPadam
  9. Utk umat melayu Islam...,kerajaan hari ini ada yg terbaik....tdk terlalu dimonipoli umno, tiada kaum rasis spt puak cina, puak india spt mana kerajaan dlm PH dahulu ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kerajaan sekarang TIDAK STABIL. walau macam mana punya ideal pun ianya TIDAK STABIL!

      Padam
    2. Tidak stabil..tapi terbaik...hanya jauhari yg mengenal manikam...buang bn/umno dalam perikatan bawa masuk pkr selesai masalah...

      Padam
    3. Itulah sebabnya, semua parti di Malaysia ni kemaruk kuasa dan harta, bila Islam tak dijadikan panduan. So, marilah kita beri kepercayaan kpd parti PAS, undilah parti PAS. InsyaAllah, Malaysia Aman dan makmur.

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.