Header Ads

Header ADS

Jangan termakan hasutan jahat pembangkang - fokus kepentingan pulih ekonomi rakyat


Sebaik selesai pembentangan Belanjawan 2021, pembangkang tidak tunggu lama untuk mengeluarkan hasutan jahat. Ahli parlimen DAP telah mengeluarlan hasutan jahat bersifat perkauman. DAP menghasut kaum Cina menolak belanjawan hanya kerana tidak ada peruntukan khusus untuk "Chinese Independent High School" . Harus difahami Independent High School bermaksud sekolah tinggi swasta.


Media pro DAP giat memberikan laporan mengenai hasutan jahat DAP ini khususnya beberapa media berbahasa Cina.

DAP memperjuangkan peruntukan kerajaan untuk sekolah swasta dan kenapa pula hanya sekolah swasta untuk kaum Cina sahaja ?

Itulah yang berlaku 22bulan negara dibawah Menteri Kewangan DAP. Perbagai peruntukan disalurkan bersifat perkauman. Sekolah swasta malah NGO Cina pro DAP mendapat perbagai bantuan dan peruntukan.

Adakah Malaysia masih ada tempat untuk politik sempit dengan hasutan jahat perkauman seperti ini ?
Nota : ini bukan salah kaum cina atau tionghua...percaya majoriti kawan kawan kita sendiri benci permainan perkauman melampau DAP.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


6 ulasan:

  1. Balasan
    1. Rakyat tak perlu pembangkang rasis macam dapig..rakyat perlukan pembangkang yang konstruktif,semak dan imbang.Belanjawan adalah untuk pendidikan yang adil kepada semua rakyat bukannya hanya untuk pendidikan kaum cina sahaja...pembangkang macam dapig inilah menjadi pujaan kluster arif muluk sedangkan bagi jumhur rakyat pembangkang seperti ini adalah jenis babi yang buta

      Padam
  2. jangan kata kat DAP, nanti PAN bangkit melawan.DAP buat apapun selama 22 bulan itu sangat baik.PM MY pula asyik agih peruntukan kepada rakyat.Acap benar beri duit.tidakla pulak bagi RM30 ringgit seperti DAP beri haritu.Terima kasih DAP kerana berjaya mewujudkan rasa meluat rakyat.Dont Kencing again

    BalasPadam
  3. Memanglah diorang marah.. belanjawan tu pun sebahagiannya pakai duit cina2 ni dari kutipan cukai.. melayu kenelah paham.. jgn ingat tekak sendiri je.. cukai pendapatan.. cukai perniagaaan.. cukai import.. cukai korporat..semua tu kebanyakan dtg dari peniaga2 cina ni.. nak harap melayu punya cukai berapa sen sgt.. so masuk akallah kalau diorang tak puas hati.. bayangkan kalau duit tu melayu punya lepas tu bagi utk bantu sekolah cina mesti melayu marah.. samalah dgn diaorang.. at least bagilah ckit utk bantu komuniti kaum diaorang.. ini ke perangai orang melayu sedut duit orang cina lepas tu sedap2 nak guna duit tu nak bantu melayu.. tu namanya melayu takde maruah dan tak tau malu.. ucap terima kasih pun tak.. lepas tu sibuk cakap cina tindas melayu.. padahal dalam kes ni melayu yg tindas cina.. bagilah ckit kat cina tanda terima kasih kerajaan atas sumbangan mereka.. dulu kata DAP tindas melayu.. sekarang ni melayu pun perangai sama.. baik jadi DAP je melayu2 ni..

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.