Header Ads

ads header

Flash News

JASA Diwujudkan Semula Untuk Bela Nasib Bekas Pekerja kata Timbalan Menteri


Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Zahidi Zainul Abidin memberitahu The Malaysian Insight beliau bertanggungjawab membawa cadangan untuk menubuhkan semula Jasa.

Namun beliau menolak bahawa cadangan itu di luar pengetahuan Saifuddin.

“Ya, saya yang cadang hidupkan Jasa, tapi beliau (Saifuddin) tahu… mungkin sebab beliau menteri jadi banyaklah tugasnya.

“Menteri inikan terlalu aktif, terkenal jadi dia sibuk sampai terlupa benda yang dah disampaikan kepada beliau,” katanya, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno.

Zahidi juga berkata peruntukan besar untuk Jasa dalam Belanjawan 2021 adalah hasil perbincangan bersama.

Beliau juga menjelaskan peruntukan RM85.5 melibatkan kos pengambilan lebih 1,000 bekas pekerja Jasa.

“(Persetujuan untuk) dana RM85.5 juta dibuat setelah Kementerian Kewangan berbincang dengan pihak yang lain termasuk dengan pegawai tertentu yang tubuhkan Jasa dulu.

“Yang terlibat sebenarnya 1,000 lebih kakitangan, bukan 80 orang. Lagipun sebab kita nak tubuh satu agensi baharu jadi semua aset-aset baharu,” katanya.

Zahidi yang juga ahli Parlimen Padang Besar juga menjelaskan Jasa diwujudkan semula kerana mahu membela nasib bekas pekerjanya yang dibuat semasa pentadbiran PH.

“Jadi kita atur hidupkan balik dan adakan peruntukan tapi kita kena terima kasih kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin kerana membela nasib orang Melayu dalam Jasa.

“Kalau kata Muhyiddin tak setuju tak boleh juga sebab takkanlah beliau tidak kesian dan tidak membela nasib pekerja Jasa,” katanya.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. Mengapa pemimpin-pemimpin kafir harbi dan RBA dan khadam munafik liberal mereka berdiam diri seperti syaitan bisu tidak menyalak histeria apabila pemimpin roket dan barua mereka sengaja melanggar prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Bergerakan Bersyarat (PKPB) yang melarang merentas daerah dan negeri ???

    Sebaliknya puak musuh Islam ini sibuk meroyan dan menyalak histeria siang dan malam mengutuk, menfitnah dan memburuk-burukkan menteri parti Islam yang telah disaman RM1000 kerana SOP covid-19 dan beliau telah disahkan negatif covid-19.

    Ini jelas membuktikan musuh Islam adalah kepala bapak hipokrit lidah biawak berhati hitam berkarat yang suka menyebarkan pembohongan dan fitnah untuk menghasut rakyat membenci kerajaan dan memburuk-burukkan menteri parti Islam, parti Islam dan perjuangan Islam yang berjuang menegakkan Islam.

    Sedarlah umat Islam bahawa musuh Islam sentiasa menyerang Islam dan minda umat Islam dari pelbagai sudut. Cukuplah 22 bulan !

    BalasPadam