Header Ads

Header ADS

Power cara DG jawab MP Bintulu



Pagi tadi ketika sidang parlimen, MP Bintulu (GPS) mempersoalkan Tan Sri Noor Hisyam yang menurutnya tidak turun ke Sabah kerana takut mati berikutan wabak covid-19 yang tinggi di negeri bawah bayu tersebut.

Pada sidang akhbar petang tadi, Tan Sri Dr Noor Hisyam berkata beliau telah turun ke Sabah pada bulan ogos lepas, malah timbalannya pula pada minggu lepas.

Beliau kemudian memetik ayat quran sambil berkata soal 'takut mati' tidak timbul kerana bagi orang Islam, mereka menerima kematian di mana sahaja ia berlaku.


Saya mendapati ayat quran yang dipetik beliau adalah
Surah Al imran 185 : كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ yang bermaksud
"Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati."

dan Surah Al -Baqarah ayat 156 : اِنَّا لِلّٰهِ وَاِنَّـآ اِلَيۡهِ رٰجِعُوۡنَؕ " yang bermaksud "sesungguhnya kami milik Allah dan kepada-Nyalah kami kembali"

Muhamad Harris Nasril

MR : Datuk Dr Hisham ini adalah anak angkat Ustaz Nik Mahyuddin dan juga menantunya dan DG adalah penuntut Kolej Islam Kelang.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


15 ulasan:

  1. Dah kalau macam tu tak payahlah PKP PKPB bagai.. nanti mati jugak.. biarkan je tak buat ape2kan senang.. duit pun tak membazir.. masa tak terbuang.. nak jawab ikut Al-Quran tapi tak kene konteks.. kononnya nak nampak jawapan bagus tapi memperbodohkan diri sendiri.. memalukan bila orang Islam jawab macam tu.. kalau macam tu tak payahlah buat hospital.. nanti mati jugakkan.. biarkan je kete kat lebuhraya pandu laju2 tanpa undang2.. nanti mati jugakkan.. kalau sakit jgn makan ubat.. nanti mati jugakkan.. apedaa.. haha... semua kita akan mati jugak tapi kita kene berusaha dan beriktiar bagaimana nak menyelamatkan nyawa.. kalau kita berusaha Allah akan bantu dan tunjuk jalannya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. alahai... mental disorder la hang nih

      Padam
    2. 647 ko cuba nak nampak pandai kan? cuba nak sarcastic kan? tak jadi la..ko nampak lagi bodoh ada la (atau mmg ko dah jenis bodoh).

      Padam
    3. Syabas kerana jawapan ko ni menunjukkan kecetekan akal ko sendiri.

      Padam
  2. pengarah kesihatan adalah menjaga seluruh negeri dlm malaysia, bukan hanya utk sabah atau mana2 negeri.. . MP bintulu memang keterlaluan...selfish..

    BalasPadam
  3. MP Dap yg back up DG, dihalau keluar dewan. Mana pegi suma anjing2 ternakan Pas???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing ternakan pas bukan sebodoh macam anjing ternakan kamu. Anjing ternakan kamu semua disalaknya termasuklah tuan sendiri

      Padam
    2. Mp pas dlm parlimen xde telor.Nk jd pasu bunga pun x layak.Berani attack Dap je.
      Geng sendiri buat suma angguk mcm burung belatuk tebuk lubang

      Padam
  4. Kita semua buat ulasan ikut iman dan akal la... jangan ikut nafsu...
    Kita MUNGKIN BETUL.. tapi MUNGKIN JUGA SALAH...
    orang lain MUNGKIN SALAH... tapi MUNGKIN JUGA BETUL...
    WALLAAHU'ALAM..

    BalasPadam
  5. Kita kno usaha...pkp 1 usaha....yg ke dua, x kan smua tmpt DG kno turun....itulah konsep empower...kau yg ngok x mahu ikut quran, beralasan luar konteks la,kamu yg x yakin dgn quran

    BalasPadam
  6. Beza orang beriman dengan orang yang kafir ialah..orang beriman percaya kepada mati dan hidup...sementara orang kafir pula hanya percaya kepada hidup dan mati

    BalasPadam
  7. org Islam jangan terikut org kafir tu...jangan pedulikan mereka...

    BalasPadam
  8. Apa ni? Awanama 12 November 2020 6:47 PG. Kamu kata jawapan DG memalukan islam...tak payahlah PKP PKPB bagai.. nanti mati jugak dan tak payahlah buat hospital. Semua kita akan mati tapi kita kena berusaha dan beriktiar bagaimana nak menyelamatkan nyawa.. kalau kita berusaha Allah akan bantu dan tunjuk jalannya. PKPB tu usahalah namanya... nggoookkkk!!!!

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.