Header Ads

ads header

Flash News

Aku ta'jub dengan seni politik membelit seakan ular yang dimainkan oleh UMNO Perak


Cerita UMNO di Perak ni kita boleh nampak perangai membelit UMNO. Wow just Wow...
Jom kita perhatikan bagaimana kronologi MB Perak hilang majoriti

Step 1 : Usulkan undi percaya untuk sokong MB Perak. Ajaib kan? UMNO tak usulkan undi tak percaya kepada MB Perak....TAPI...usulkan undi percaya. No one suspek a thing

Step 2 : Speaker DUN Perak(UMNO) terima usul.

Step 3 : Ketika undi percaya dikemukakan, khianat dengan tak sokong undi. Lepas tu, segala bala tentera UMNO mainkan persepsi bahawa MB Perak hilang majoriti. Mainkan persepsi Kerajaan Perak dah tumbang. PAS yang sokong usul percaya terhadap MB Perak terkedu

Step 4 : Mainkan naratif, Bersatu ego. UMNO abang besar di Perak sebab ada bilangan kerusi terbanyak. MB Perak dari UMNO untuk diambil jadi pilihan

Step 5 : Mainkan naratif Timbalan Bersatu dah kalah untuk tekan PM Malaysia (Bersatu).

UMNO yang khianat, UMNO yang nikmati kejayaan khianat
๐Ÿ˜‚ Well played UMNO well played

Kiff Wazif





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Kiff. Jgn la marah sangat kat UMNO tu. Kau tahu Bersatu cuma ada 5 je kat perak, so buat la cara 5 je. Kau orang, beri je sokongan kpd yg berhak. Kau ada 5 pun dah nak Naik minyak bila kena usik. Cuba jika kau ada 25, tiba2 geng lain yg jadi Ketua kau, lagi mengamuk sakan kau orang.

    BalasPadam
  2. Suatu parti nasionalis pernah mengkhianati parti Islam yang menjadi sekutunya dan sekarang parti nasionalis yang sama telah mengkhianati parti bumiputera yang menjadi sekutunya.

    Oleh sebab itu terdapat kemungkinan parti nasionalis akan kencing parti Islam untuk kali ke-2 maka parti Islam perlu berhati-hati sekarang bimbang pisang berbuah dua kali atau tangan dipatuk oleh ular yang sama dalam lubang ular yg sama.

    Pengkhianatan telah bermula apabila parti nasionalis menjilat puak kafir harbi yang memusuhi Islam dan umat Islam. Bukankan ini menunjukkan sikap puak munafiqun ???

    BalasPadam
  3. Sudah2 lah, rba dapigs punya Komen, lebih kpd nak memecahbelahkan kesatuan ummah. Jgn terpedaya dgn hasutan mrk ni. Kita beri je Ketua kerajaan kpd yg berhak. Kalau kerusi Kita sikit, buat cara sikit. Beri sokongan dari belakang. Itu sifir mudah. Cuba Kita berada di tempat mrk, lagi mengamuk sakan.

    BalasPadam
  4. Sudah2 lah, rba dapigs punya Komen, lebih kpd nak memecahbelahkan kesatuan ummah. Jgn terpedaya dgn hasutan mrk ni. Kita beri je Ketua kerajaan kpd yg berhak. Kalau kerusi Kita sikit, buat cara sikit. Beri sokongan dari belakang. Itu sifir mudah. Cuba Kita berada di tempat mrk, lagi mengamuk sakan.

    BalasPadam