Header Ads

Header ADS

Kemelut Perak: UMNO/BN mula kendur dengan ketegasan penderian PN


Sebarang keputusan berkaitan isu pemilihan Menteri Besar Perak yang baru kini bergantung kepada pemimpin setiap parti politik, menurut Bendahari Agung Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Hishammuddin berkata Mesyuarat Dewan Tertinggi BN yang dipengerusikan Pengerusi BN Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi malam ini ada menyentuh mengenai pemilihan menteri besar baru negeri itu.

“Isu Perak berjalan mengikut landasannya.. soal itu anda kena tunggu dan lihat apa yang diputuskan oleh kepimpinan setiap party yang terlibat.

“…namun perkara itu tidak dibincangkan dengan terperinci dalam mesyuarat hari ini,” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat yang bermula pukul 8.30 malam itu berakhir kira-kira dua jam kemudian, di Menara Dato’ Onn di Kuala Lumpur.X

Antara yang terawal hadir ialah Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) Tan Sri Joseph Kurup, Timbalan Presiden PBRS Arthur Joseph Kurup dan Presiden MIC Tan Sri SA Vigneswaran.

Turut hadir Ketua Pemuda BN Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki, Timbalan Presiden MCA Datuk Dr Mah Hang Soon dan Setiausaha Agung MCA Chong Sin Woon.

Jawatan Menteri Besar Perak kini kosong selepas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Chenderiang Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu meletak jawatan Sabtu lepas apabila beliau gagal mendapat sokongan dalam usul undi kepercayaan Ahli Dewan terhadap Menteri Besar semasa Persidangan Dewan Undangan Negeri sehari sebelumnya.

Semalam, Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno memutuskan kerajaan Perikatan Nasional Negeri Perak melibatkan Adun daripada Umno, PAS dan Bersatu perlu terus dipertahankan.

Mesyuarat parti itu juga bersetuju sebulat suara untuk mencalonkan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perak Datuk Saarani Mohamad sebagai Menteri Besar Perak yang baru bagi menggantikan Ahmad Faizal.

- Bernama


MR : Agakanya UMNO boleh baiki serangan cybertropper mereka terhadap PAS dan BERSATU? Apa kesan balas daripada Cybertropper PAS dan BERSATU menguntungkan UMNO? Atas kebodohan UMNO, PH yang kini hampir berkubur boleh bangkit semula!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


12 ulasan:

  1. presiden umno yg ade skrg terlalu bengap dan xde hala tuju.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sapa kata dia Tak de hala tuju. Hala tuju president UMNO skrg ialah membatalkan kes mahkamah yg dia hadapi skrg. Soap kepentingan ahli2 UMNO Tak penting pun bagi dia. Jadi next pemilihan please let him out from any position.

      Padam
  2. Umno rqmai dibarisi pemimpin jahat, korup, tdk juur, angkuh dan sombong..,maka itu lah mereka saling menjatuhkan dan nenikam dari belakang kawan nya sendiri...
    Walau umno berjaya jatuhkan MB perak. ,Tapi moral nereka terselah sangat jahat dan buruk dimata rakayat, langdung tiada setia kawan....,tak mungkin pas akan terima nasib yg sama bila2 masa saja nanti.....itulah umno. ,Yg terkenal rakus, korup lagi tamak haloba...

    BalasPadam
  3. Parti Islam PAS dan parti Bersatu ikhlas melepaskan anjing tersepit yang merintih siang dan malam mohon diselamatkan.

    Malangnya sebaik sahaja anjing itu dilepaskan, anjing itu terus menggigit kaki PAS dan tangan Bersatu.

    Sekarang baharulah kita semua tahu bahawa anjing yang dibantu itu adalah anjing gila tahap kronik yang membawa virus pengkhianatan yang sangat berbahaya. Virus itu lebih berbahaya dari virus covid-19.

    BalasPadam
  4. Semasa Tok Mat mengemudi umno, rakyat nampak lancar dan lebih rasional tanpa masaalah,bila kembali sahaja Zahid ke dalam umno, rakyat melihat umno berbalik dengan tabiat buruk lama, tidak pernah insaf dan nama umno kembali nampak buruk kerana tamak haloba dan tidak hargai setiakawan. Zahid langsung tiada karisma,kredebiliti dan integriti untuk di pilih sebagai orang nombor 1 negara malah DSN,Tok Mat atau Hishamudin di lihat lebih baik dari Zahid di kalangan umno dan rakyat

    BalasPadam
  5. Mudah sungguh kerja Dap skrg... sesama melayu islam berentap menuju kehancuran tanpa belas kasihan demi kuasa. Nanti yang menang boleh berpakat pakat dgn gang kafir ye.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mudah sungguh kerja puak kafir harbi roket skrg kerana ditolong oleh segelintir munafiqun melayu liberal dan tindakan puak keris telanjang mengkhianati sekutu dan rakan sendiri.

      Padam
    2. Yang ada pengalaman dgn Dap kalau tk silap Pas dan Bunga...pkr dan Pan. Hanya Pan dan pkr yg masih bersama. tunggu dan lihat siapa rujuk dap semula.

      Padam
  6. Jom kita kuburkan umno..
    Ramai2 kita masuk pas dan bersatu.
    Kuat kan MN.pertahan kan PN

    BalasPadam
  7. Jom kita sokong adun DAP islam jadi MB perak.allah akan persoalkan siapa pemimpin dan apa pemimpin lakukan untuk rakyat tapi tidak menyebut parti yang disertainya.

    BalasPadam
  8. Yang pasti dan jelas ialah puak ultra rasis kafir harbi roket dan khadam munafiqun liberal mereka adalah musuh Allah yang sangat jelas kerana mereka telah menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam seperti Hudud dll dan perjuangan menegakkan agama Islam dan menghasut orang ramai menentang usaha parti Islam untuk memperkasa dan memartabatkan syariah Islam seperti pindaan RUU355 dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam dan kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu.

    Maka puak roket dan sekutu mereka tidak layak menjadi pemimpin negeri dan negara kerana mereka adalah puak munafiqun atau puak kafir harbi yang akan menggunakan kuasa politik untuk menindas Islam dan umat Islam.

    Cukuplah 22 bulan.

    BalasPadam
  9. Selalu bila parti dipimpin oleh pemimpin yang telornya dipicit, maka tunggang langgang la parti itu. Akar umbi nak tunjuk taring, last-last telor akar umbi pun kena picit. Kah..kah.. parti pun dah sama taraf dgn parti tupperware. Dia buat benda bodoh kat perak, tersepit, lepas tu nak semua orang nampak bodoh macam dia. Satu aje tanggapan rakyat bukan ahli umno, "umno bukan parti betul2 cerdik, tamak kuasa, gila jawatan fan akhirnya menjadi kaki songlap.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.