Header Ads

ads header

Flash News

Politik Perak: KJ harap rundingan UMNO dengan Pas, Bersatu disegera


KUALA LUMPUR:
Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin berharap rundingan membabitkan UMNO, Pas dan Bersatu dapat disegerakan bagi merungkai kemelut politik di Perak.

Beliau berkata, rundingan berkenaan penting dalam usaha memastikan kelancaran pentadbiran di negeri itu.

Rundingan itu juga selaras dengan ketetapan Mesyuarat Khas Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO Isnin malam, yang memutuskan agar kerajaan Perikatan Nasional (PN) Perak terus dipertahankan.

Katanya, selaras dengan itu, UMNO hanya akan menubuhkan kerajaan di negeri Perak bersama rakan-rakan dalam PN.

“Kita mengharapkan rundingan Bersatu, Pas bersama UMNO dapat diadakan secepat mungkin bagi memastikan kelancaran pentadbiran di negeri itu.

"Keputusan UMNO itu (bermakna) untuk menolak kerjasama dengan parti-parti lain dan kekal bersama rakan-rakan kita dalam PN... supaya dapat dipersembahkan kepada Tuanku Sultan Perak,” katanya kepada Astro AWANI malam tadi.

Beliau berkata demikian selepas ditanya adakah kemungkinan UMNO bakal mewujudkan kerjasama bersama DAP untuk membentuk kerajaan negeri Perak.

Terdahulu, beliau merasmikan Dasar Sains, Teknologi dan Inovasi Negara (DSTIN) 2021-2030 dan Rangka Kerja 10-10 Sains, Teknologi, Innovasi dan Ekonomi (MySTIE) di Astro AWANI.

Baru-baru ini, kemelut politik di Perak tercetus susulan bekas Menteri Besarnya Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu gagal dalam usul undi percaya terhadapnya pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.

Usul itu tidak mendapat sokongan majoriti Ahli DUN termasuk daripada UMNO, yang menyaksikan beliau hanya mendapat 10 undi menyokong, tidak menyokong (48) dan masing-masing satu undi rosak dan berkecuali.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


10 ulasan:

  1. sangat setuju dengan saranan KJ,,pakatan MN pun dah ada 25 kerusi ( umno 25 + pas 3 ), ditambah dn PN lagi ( ppbm 5 ) dah boleh bentuk kerajaan. Tiada masalah pun sebenarnya,,jika ada keikhlasan,,pas dan ppbm jgn main tarik tali dan lerak syarat kpd umno,,memang dari sudut demokrasi, umno yg jadi mb,,serah pada umno untuk pilih siapa yg layak, ikut rasmi,,ketua perhubungan umno negeri la,,apa masalah ? aku yakin tiada masalah,,yg jadi masalah ialah pihak musuh yg mahu perlagakan2 pas,umno dan ppbm. isu umno khianat kerajaan,,ini semua rekaan phancing dikepalai babi dap kafir harbi ja,,yg mp umno khianat kpd umno dan pindah ke ppbm selepas pru 14 tu menatang apanya? kepada baruwah2 ph pan dan pjr anwar,,hangpa toksah dok sembang isu khianat la,hangpa tu pengkhianat bangsa dan ugama,,22 bulan dicucuk hidung oleh babi dap..hangpa dok dlm kandang babi dap ja lah,,isu perak biar kami selesai sesama kami.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Elok selesaikan pertikaian sebagai satu keluarga,jika masing masing tamak atau keras keng maka kerugian dan mudarat lebih besar kepada rakyat dan parti masing masing.Sekiranya ingin tukar pemandu kenapa kereta yang sama berkonsi membelinya pula turut ingin dijual?.Lagipun PH bukanlah alternatif terbaik kerana mereka tiada kewibawaan langsung, kelebihan ph hanya pandai kencing dan menipu dengan retorik populis yang tidak masuk akal

      Padam
    2. Setelah puak keris telanjang memgkhianati sekutu dan rakan sendiri, barua keris telanjang masih mahu bercakap tentang 'keikhlasan' tanpa merasa malu atau segan. Porrahhhh ...

      Inilah contoh barua keris telanjang lidah biawak yang suka bajet diri sendiri dan tuan kerisnya 'suci' walaupun sanggup keluar dari kolam bersih untuk mandi-manda dalam longkang Pee H yang kotor, busuk dan meloyakan !

      Padam
  2. Memangka kena main tarik tali klu dok biar ja tu yg umno naik tocang...lain kali pikiaq dulu...

    BalasPadam
  3. Dia orang ni bila cakap macam baik jerr... Tapi tak tau ker semua tu sebab siapa!!!! Isssskkkk...

    BalasPadam
  4. Keris telanjang ibarat penyumbang modal serta pemegang saham terbesar dalam pn perak, jadi bukanlah pelik mereka tuntut jawatan eksekutif tertinggi. Itu perkara basic yang semua orang tahu dan hanya cukup guna common sense.Bunga dan lebai sedar perkara ini. Yang tamak sebenarnya pbpm tapi lebai agak lebih rasional

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang x salah....tp cara dn kaedah tu yg sgt tak kena...๐Ÿ˜œ
      Bukan sj x cantik...tp kelihatan sgt hodoh

      Padam
  5. Puak2 kafir pandapigs di atas sedang rancak utk menanam kebencian sesama parti melayu dalam PN dan MN. Tujuannya tak lain, nak memecahbelahkan kesatuan ummah supaya geng2 pandapigs dapat berkuasa semula. Konon2nya menyamar sebagai mewakili parti masing2 tetapi mengutuk rakan parti sendiri.

    BalasPadam
  6. Prinsip Rukun Negara yang ke-5
    Kesopanan dan Kesusilaan. Ilmu yang ada untuk diamal bukan untuk menyusahkan rakyat.

    BalasPadam