Header Ads

ads header

Flash News

Demi jaga air muka UMNO, PAS dan Bersatu terima Saarani sebagai MB Perak


Umno, Bersatu dan PAS akhirnya bersetuju mencalonkan Pengerusi Umno Perak, Saarani Mohamad sebagai calon menteri besar yang baru.

Perkara itu mengikut sumber adalah demi menjaga air muka UMNO dan kestabilan PN. Kenyataan ini telah dimuat naik oleh SU MN bagi siaran media untuk kenyataan bersama ketiga-tiga parti itu.

Keputusan berkenaan sekaligus menamatkan kemelut krisis Perak serta mengekalkan kerajaan Perikatan Nasional (PN). Harap selepas ini UMNO jangan buat keputusan diluar muafakat samada MN atau PN.

Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi turut memohon maaf atas “kekhilafan” yang berlaku sehingga memaksa timbalan presiden PPBM Ahmad Faisal Azumu meletak jawatan sebagai menteri besar minggu lalu.

Pernyataan maaf Zahid itu dicatat dalam kenyataan bersama Umno-Barisan Nasional, PPBM dan PAS yang ditandatangani oleh setiausaha agung ketiga-tiga parti itu.

Menurut kenyataan itu, Zahid yang juga pengerusi BN, memohon maaf dalam perjumpaan dengan presiden PPBM Muhyiddin Yassin dan presiden PAS Abdul Hadi Awang hari ini.

“Pengerusi BN telah menyampaikan pernyataan maaf bagi pihak ADUN-ADUN Perak atas kekhilafan yang berlaku,” menurut kenyataan itu.

Kenyataan itu berkata, Umno-BN, PPBM dan PAS juga mencapai persetujuan mengenai pelantikan jawatan-jawatan lain dalam pembentukan kerajaan negeri Perikatan Nasional baharu yang diterajui oleh Umno.

“Atas semangat permuafakatan PN, ketiga-tiga parti bersetuju mencadangkan Saarani Mohammad sebagai menteri besar yang baharu untuk diperkenankan oleh Sultan Perak,” menurut kenyataan itu.

“Ketiga-tiga parti turut bersepakat memperkukuhkan lagi kerjasama antara parti dalam kerajaan PN Perak dan juga diperingkat nasional demi kestabilan politik dan kesejahteraan rakyat,” kata kenyataan itu.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


23 ulasan:

  1. Beras sebelum jadi nasi utk dimakan kena mendidih & mengelegak dulu - Allahyarham TGNA... InsyaAllah selepas ini MN & PN jadi nasi yg bermanfaat utkseluruh rakyat M'sia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kate TGNA tu.. sbb tu TGNA istiqamah dgn PH kerana TGNA tahu PH akan jadi nasi juga setelah menggelegak dan mendidih.. tapi pengkhianatan terjadi setelah dia tiada oleh sebahagian pemimpin yg disokong oleh puak2 yg tak sabar dan tak paham kata nasihat TGNA tu.. in sya Allah PH akan kembali dan menjadi nasi yg bermanfaat utk seluruh rakyat Malaysia nanti..

      Padam
    2. PH ker PR bongok...🤑
      Klu x spin memang xlh idup agaknya sekalian macai ph😜

      Padam
    3. PAN jd TISU buat menyapu AirMata HARBI

      Padam
  2. Kita penyokong PN dan MN bersyukur kepada Allah jika krisis antara PAS + Bersatu dan UMNO telah diselesaikan dengan baik kerana kita sangat berharap MN dan PN akan berjuang membela hak agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh musuh Islam yang terdiri dari puak kafir harbi dan khadam liberal dan RBA mereka.

    Ini bererti rancangan jahat musuh Islam untuk memusnahkan MN dan PN dan memecah-belahkan dan melemahkan perpaduan umat Islam telah gagal dan musnah.

    Kita yakin musuh Islam sedang meraung , merintih , menangis dan menyalak histeria kerana rancangan jahat mereka telah gagal 100%. Selepas ini apa pula rancangan jahat musuh Islam supaya mereka boleh memerintah negara kita ?

    Musuh Islam merancang dan Allah juga merancang dan sesungguhnya Allah Maha Berkuasa adalah Perancang yang terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terbaik awanama 5.59 ptg. mcm2 macai2 dan baruwah2 ternakan dap dari kalangan pan,pkr anwar dan pejuwang keling mahathir berusaha menabur fitnah dan mengadu domba pas dan umno terutamanya,,MN dan PN,,tetapi usaha mereka gagal. Alhamdulillah,,berkat kesepajatan mn + pn,kerajaan perak dapat dipertahankan dan mendapat mb baru dari umno,,ini baru ikut lojik sistem berpolitik, selain mengikut demokrasi. Kan berkali2 saya sebut,,pas,umno dan ppbm,,akan berbincang dlm satu keluarga berkaitan penubuhan kerajaan perak,, baruwah2 pee hancing jgn menyibuk ,,hangpa p tolong bersihkan kandang ternakan dap tu....tahniah kpd mb baru,,selamat berkhidmat untuk ugama,bangsa dan negara.TAHNIAH KPD UMNO,PAS dan PPBM kerana berjaya menjadikah ph nampak seperti anjing kurap.

      Padam
    2. Inilah akhir zaman.
      Pengkhianat, tebuk atap @ tikam belakang tak segan silu.
      Bahkan mangsa pun bergelak sangkan terima Ghanimah.

      Padam
  3. Kalau TGNA masih ada dia lebih² lagi tidak akan bersama dgn pengkhianat agama. Kau ingat dia ulamak yg boleh di beli mcm ulamak PAN yg kekenyangan...diam bila agama Islam dikhianati.

    BalasPadam
  4. Fokus kwsp pulak..10k kehkehkeh

    BalasPadam
  5. alhamdulillah, sama2lah bermuafakat, elakkan membelakangankan antara satu sama lain, setiap masalah sama2 atasi atas sifat muafakat dan bertoleransi dan sekarang tumpukan untuk mengatasi masalah negara, rakyat dan covid yang masih membimbangkan, usah hirau dengan puak2 desparado, biarkan mereka saja

    BalasPadam
  6. Hok jung tulis berita pun sedap ayat2 dia.jaga airmuka umnolah.jadi bstu api molek.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju jenis talibarut puak2 kafir... boleh upah buat kerja selalu....

      Padam
  7. Najib masih berusaha pn hancur mn hancur,,,ditipu di tindas d permainkan oleh umno pas dan bersatu masih tetap tunduk dan akur serta kasih pada big brother,,kita tunggu pula big brother claim.kerusi pru prn,,sabah dah mengajar

    BalasPadam
  8. Dah jadi menteri kehakiman ....pas terus lupa dgn Ruu 3*5....Apa dah jadi dgn perjuangan.....agaknya takut dgn DAP Ker....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kah kah...woi barua2 pee hancing,,tidug tak lena la hangpa dua tiga mlm ni,,frust menonggeng..usaha melagakan2 pas, umno dan ppbm tidak berjaya. hangpa dah kena maki dgn babi dua beranak ka belum? jika belum,,elok hangpa pi cuci kandang2 tu,,cepat,,sblm kena maki dgn dua beranak tu.

      Padam
  9. Atau dah jadi lembu yang kekenyangan .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. https://www.sinarharian.com.my/article/94166/BERITA/Nasional/RUU355-Saya-jawab-dalam-sesi-perbahasan-kata-Takiyuddin...9.04/9.06 ORANG yang SAMA jangan cepat melatah meroyan serta BUSUK HATI dan P unah H arapan.

      Padam
  10. Rasanya demi kelangsungan PN dikerajaan pusat terpaksa la sokong umno ... jangan sombong sangat. tak semua org bodoh. Tak sokong umno kat Perak umno juga boleh tak sokong PN dipusat. betul tak? Tolong la jgn bodoh sangat nak di perintah Dap lagi?

    BalasPadam
  11. Penama 904..906 Seperti OTAK LEMBU dan LEMBU DICUCUK HIDUNG..tapi nak merapu seperti LEMBU punya susu SAPI dapat nama...menyalak ulang ruu355 setiap kali komen...macam skrg ramai konon PURA PURA pejuang masjid kerana KOSONG..nak tanya mereka sebelum COVID 19 melanda ADAKAH terus ISTIQAMAH memakmurkan masjid JEMAAH 5 waktu setiap hari??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perangai puak puak kafir, munafiq dan liberal ini bukanlah dorang tanya kerana setuju atau ingin sokong ruu 355...mereka menyalak hanya sekadar olok olok,menyindir atau mencabar seperti mana banyak Allah telah berfirman dalam kitab suci Al Quraan tentang sikap kaum kaum kafir dan munafiq. Satu contoh mudah ialah bila DBKL mengawal penjualan arak,kita dah lihat golongan yang mana satu bising bagai nak rak...itu belum lagi bab pelaksanaan RUU 355 yang lebih banyak perkara teknikal dan perlukan undian para MP.

      Padam
  12. Zahid komedi,perangai x layak jadi presiden umno

    BalasPadam
  13. terlepas juga kuncu2 anjing dapig atas nama( Penama 904..906 )

    BalasPadam
  14. barulah betul demokrasi... parti kerusi banyak yg jadi menteri besar.. bersatu kena sedar sikit, kumpulan bersatu hanya menumpang MUAFAKAT NASIONAL...

    BalasPadam