Header Ads

ads header

Flash News

Surat Untukj Anwar - Darurat utk elak ahli politik bercakaran. Spt yg dikatakan oleh Prof. Shamrahayu



Dari dlu lagi parlimen dan DUN memang tempat yg agak panas krn dlm tu mereka kebal undang², jadi main lepas saja. Jgn kan dlm dewan kat luar pun mereka lebih galak lagi bercakaran sghpun itu akn mendedahkan mereka kpd proses undang².


Alhamdulillah Negara kita aman dan baik² saja.

Klu darurat ni utk elak MP bercakaran, lama dlu jgn kata bercakaran ada juga yg hampir bertumbok...knp PM pd masa itu tak minta YDPA utk istihar DARURAT ?

PKP rasanya da memadai...tgk PKP 1.0 hampir berhasil dan berjaya, Cuma digagalkan oleh kerajaan yg ada skrg ni melalui proksinya cuba merampas kerajaan SABAH melalui pembelian ADUN hingga PRN terjadi. Bkn sy yg cakap tapi memetik kata² ahli politik...boleh rujuk kenyataan ahli politik sblm dan selepas PRN SABAH.

Jadi bila kes COVID ni meningkat pemicunya bertitik tolak dr PRN itu. Siapa yg memulakan semua ini ? Itu belum kira lagi peristiwa yg berlaku feb 2020 di PJ. Siapa yg dpt keuntungan dan laba darinya ? Ramai yg tahu dan setuju cuma tidak dpt berkomentar disini.

PKP sdh terbukti berjaya knp perlu darurat diistiharkan dan apa perlunya parlimen digantung ?

Majoriti suka, bersimpati dan tahu sosok MUHYIDDIN YASSIN. Cuma skrg ramai tidak bersetuju dgn cara dan langkah politik beliau bergelumang dgn org² yg diragui keikhlasannya apalagi sejarah dan jejak mereka dlm politik.

Ramai juga yg akui semua ini adalah nasihat yg salah akibat dipengaruhi oleh mereka yg menggunakan PM utk mencapai cita² serakah mereka. Ketika mengambil tampuk pemerintahan dari PH kita perlu sedar apa perlunya menukar golongan Profesional GLC kpd ahli politik ? Dalam suasana pandemik knp jwtan menteri dan kabinet terlalu byk ? Dan skrg apa fungsi kabinet yg besar itu sdgkan gaji emolumen dan lain² keistimewaan masih berjalan ?

Melalui rentetan ini maka wajar la segelintir pihak mengatakan darurat ini adalah darurat politik yg hanya mengatasnamakan covid19 sebagai alasan...

Malaysia negara demokrasi, biar berjalan tanpa dikekang oleh kekuasaan. Jika tidak setuju baik kita tukar kpd monarki atau sistem pemerintahan ala tentera.

Kenapa ahli politik sangat rakus, tamak dan haloba dgn kuasa ? Apa perlunya kuasa itu perlu dikekalkan jika majoriti sdh terbukti tiada ? Apakah tiada lagi rakyat MALAYSIA yg boleh memimpin dan mentadbir negara ini ?

Sy bukan ahli mana² parti politik dan tidak cenderung dgn mana² parti, jauh sekali PKR UMNO mahupun PAS apalagi DAP. BERSATU juga bukan...mana yg baik dan wajar sy sokong dan akui...cuma sy kurang bersetuju DARURAT...PKP ok.

Sekian...

Affan Moros


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


14 ulasan:

  1. Kalau Tak darurat Dan undi tidak percaya pada PM berjaya maka PM dari puak2 PH pula Akan Naik, Dan puak2 PN pula adakan undi tidak percaya pada PM PH Lalu PM PH dijatuhkan Dan PM PN pula yg Naik. Maka begitulah seterusnya Akan berlaku sehingga PRU15 atau sehingga semua rakyat Malaysia mampus sebab covid Dan yg tinggal hanyalah org2 politic yg rakus. Ha ha ha semuanya bodoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Usah layan tulisan mamat ni brader,apa dia tahu tentang politik? katanya jadi ahli politik atau cenderung kepada parti politik pun tidak, tetapi sembang kari pasal darurat politik. Sembang ala loyar buruk bolehlah kehkehkeh

      Padam
    2. Betul betui2,mamat tu cuba sembang saikn saja.politik ph mamat tu..cuma x ngaku.hahaha
      Abaikan tulisan ala atas pagar mcm tu.kekal darurat negara selamat

      Padam
  2. Mamat tu samalah dengan orang yang sembang kata tak minat bola,juga tidak menjadi penyokong mana mana pasukan bola,tetapi bila pengadil buat keputusan,memandai pula dia komen pengadil tu tak patut buat begitu... kehkehkeh

    BalasPadam
  3. Penulis takde pendirian. Hidup selamanya atas pagar. Akhirnya jatuh pecah macam Humpty Dumpty.

    Orang yang duduk atas pagar ni dia tak buat kajian terperinci. Semua ikut cakap orang. Bodohlah camtu. You have to make a decision

    BalasPadam
  4. Berbagai Cara usaha anuar jadi PM..,tetap tdk berjaya..saolah bintang anuar terus kegelapan...saolah takdir langsung tdk menyebelahinya. .
    Tuhan Maha tahu kenapa sebabnya anuar tetap tdk boleh jadi PM...
    Moga rakyat tdk terpedaya dgn anuar Ibrahim...carilah pemimpin lain yg ramai Dan jauh lebih berkebolehan, beretika, tdk membawa mudarat kpd umàt...,khusus umàt melayu/ Islam.
    N

    BalasPadam
  5. Hai,nak cakap politik tapi tuli politik.siapa yg pegang sabah dulu,musa aman la..oiii,lepas apa tu sapa yg beli sapa..cakap berbelit mcm ular.

    BalasPadam
  6. Tak perlulah kita bergaduh dan juga tak perlu kita layan anwar. Yang penting PN dan MN terus memegang kuasa dan pemerintahan terus didominasi oleh org melayu islam tanpa meminggirkan org bukan islam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan nak bergaduh.. puncanya adalah kenapa PN sibuk nak guna cara tak bermoral rampas kerajaan.. kita memang nak tgk kerajaan kita didominasi oleh oramg melayu Islam tapi kita kena ingat cara kerajaan tu tertubuh pun mesti bermaruah dan beretika supaya semua orang berpuas hati dan tak buat bising.. baru masalah jadi kurang.. dulu masa BN memerintah dah pembangkang kalah takde plak rampasan kuasa.. pemkangkang hormat dan ikut sistem.. tiba2 plak bila PH menang melayu2 ni sanggup guna apa cara utk rampas kembali walaupun tak bermoral.. kononnya demi melayu padahal dalam PH masa tu berlambak melayu Islam.. PM dan TPM pun melayu Islam.. so yg penting bila wujud tak puas hati maka perkara tu perlu dipertimbangkan dan diperhalusi.. bukannya buat tak layan.. kalau buat tak layan itu namanya kuku besi.. kita dgr hujah Anwar dan kita dgr hujah kerajaan.. mana yg kuat kita akui dan kita ikut.. barulah sistem tu bekerja dgn baik..

      Padam
  7. begitu orang kalu dah kemaruk dan gila kuasa, tak bole sabar ke tumggu pru 15, masa ph dulu dia buat apa, kan sama juga tak sabar2 jawatan pm, jatuh ph pun atas sebab- musebab perbuatan dia, semua orang dah tahu seperti nasihat orang "Tak perlulah kita bergaduh dan juga tak perlu kita layan anwar. Yang penting PN dan MN terus memegang kuasa dan pemerintahan terus didominasi oleh org melayu islam tanpa meminggirkan org bukan islam".

    BalasPadam
  8. org politik khusus anuar ibrahim perlu bersabar..,tunggulah PRU ke15 nanti...usahlah buat kecuh dikala musim penyakit covid 19 ini...
    anuar akan tdk dipercayaai rakyat lagi jika masih mahu terus dgn cita2 politik peribadinya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa tak cakap macam ni masa PN rampas kuasa dulu??.. sekarang boleh pulak suruh bersabar bagai.. PN tebuk atap pun masa covid juga.. elok sgt ke cara PN tangani covid ni?? kena kat pembangkang semuanya tak betul.. cara puak2 sendiri buat semuanya betul.. tu pasal jadi semua ni..

      Padam
    2. Rampas kuasa drpd siapa?

      Padam
    3. PN rampas kuasa drpd siapa? Cer citer cer citer..

      Padam