Header Ads

ads header

Flash News

Menteri Umno ‘dua wajah’ perlu letak jawatan - Kata Bersatu


PETALING JAYA:
Seorang pemimpin kanan PPBM mengkritik beberapa rakan sekerjanya dari Umno dalam Jemaah Menteri, menggambarkan mereka sebagai panglima perang yang “berwajah dua”.

Bagaimanapun, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Redzuan Yusof tidak menamakan menteri berkenaan, mengatakan jelas mereka siapa melalui ucapan pada Perhimpunan Agung Umno semalam.

“Menteri-menteri ini bersikap lain di depan (Perdana Menteri) Muhyiddin Yassin, tetapi ketika mereka berada dalam kalangan ahli parti sendiri, mereka bersikap sangat berbeza.

“Bagi saya, menteri ‘dua wajah’ ini boleh pergi. Sekiranya anda tidak mahu jadi sebahagian daripada kerajaan, jangan jadi,” katanya kepada FMT.

Redzuan berkata mereka yang berada dalam kerajaan mesti tegas dalam pendirian dan pegangan.

“Adakah anda mahukan perpaduan antara ummah supaya negara boleh maju ke depan atau adakah anda mahu meneruskan budaya panglima perang dalam Umno?” soal beliau.

Beliau “lega” apabila perhimpunan itu dilihat menunjukkan “perangai sebenar” panglima perang Umno, termasuk yang dalam Jemaah Menteri.

“Budaya panglima perang masih ada. Kita tahu beberapa personaliti dalam Umno mahu menggunakan parti itu untuk menjaga diri sendiri, untuk melepaskan diri dari keadilan. Ia mengecewakan ada orang lain mahu jadi sebahagian daripada itu.”

Mengenai resolusi yang diluluskan Umno, termasuk menolak kerjasama dengan PPBM pada pilihan raya umum akan datang (PRU15), Redzuan berkata perkembangan itu tidak mengejutkan.

“Kita (PPBM) akan bertemu hari ini atau esok untuk membincangkan pendirian dan respons. Untuk PRU15, Muhyiddin sudah menyatakan dengan jelas kita sedia bersaing dengan Umno.

“Walaupun kita mahu semua parti Melayu bekerjasama, kalau Umno cabar, kita akan sahut.”

Pada Sabtu, Muhyiddin berkata PPBM sedia bertanding di setiap kerusi yang ditandingi Umno.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. Bersatu adalah parti kecil yang bercita2 besar dan tak kurang lagaknya macam umno. Perpaduan ummah dimulut tapi kelingking berkait hinggakan pas diketepikan di Sabah, nak jauhkan rasuah tapi parti sendiri pun berselut, kes tak disiasat.

    BalasPadam