Header Ads

ads header

Flash News

Lantik Tajuddin Duta Besar Malaysia ke Indonesia bencana memalukan negara



BANGI,
17 Syawal 1443H, Rabu – Pelantikan Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman sebagai Duta Besar Malaysia ke Indonesia bukan sahaja tidak sesuai, bahkan dianggap satu bencana yang amat memalukan negara.

Ini kerana, seluruh negara masih trauma dengan profesionalisme yang ditunjukkan beliau sebagai Pengerusi Bukan Eksekutif Prasarana Malaysia Bhd dalam menguruskan kes pertembungan tren Transit Aliran Ringan (LRT) pada Mei tahun lepas.

Sebelum ini, Tajuddin dikecam pelbagai pihak kerana didakwa tidak sensitif ketika mengendalikan sidang media berhubung tragadi kemalangan membabitkan dua tren LRT laluan Kelana Jaya.

Atas dasar itu, Setiausaha Agung BERJASA, Ir Ts Muhammad Lukman Al Hakim berpendapat, imej orang tua yang bongkak, berfikiran kolot dan sering melakukan jenaka tidak kelakar amat tidak sesuai untuk menjadi duta di negara jiran yang dijangka bakal menjadi kuasa ekonomi keempat terbesar dunia pada 2040.

Bahkan, pelantikan itu juga menimbulkan pelbagai persoalan, termasuk sama ada Tajuddin mampu memperkukuh hubungan ekonomi kedua-dua negara yang menyumbang sebagai pengeluar 85 peratus minyak sawit global.

Lukman tertanya-tanya sama ada Malaysia dan Indonesia perlu bersaing, atau bekerjasama sebagai satu kuasa dunia terutama bagi menangani persepsi buruk minyak sawit dari negara Kesatuan Eropah (EU) yang menyebabkan pengurangan permintaan yang amat ketara.

“Apakah strategi bagi menambahbaik kerjasama dan perancangan strategik ketenteraan bagi kedua-dua negara untuk mempertahankan kedaulatan dan keselamatan Selat Melaka sebagai selat terpenting dan paling strategik dalam perdagangan dunia yang dilalui oleh hampir 100,000 buah kapal setiap tahun?

“Bagaimana pula dengan isu Pekhimat Domestik Indonesia (PDI) yang terkait pembekalan pembantu rumah dan pekerja asing dari Indonesia yang masih belum selesai? Masalah alam sekitar terutamanya jerebu? Polemik sempadan antarabangsa di Pulau Ambalat?

“Selain menyelesaikan masalah, adakah Tajuddin mampu menjayakan pelbagai perancangan strategik masa depan antara kedua-dua negara seperti kerjasama dalam bidang pendidikan, pelancongan serta sinergi hasil bumi bagi menjana ekonomi bertaraf dunia?,” soalnya.

Terdahulu, sebuah portal berita melaporkan bahawa Tajuddin dijadual melaporkan diri sebagai Duta Besar Malaysia ke Indonesia akhir bulan ini.

Tajuddin, 74, sebelum ini pernah menyertai delegasi rasmi ketika lawatan kerja Perdana Menteri ke Indonesia bertemu Presiden Joko Widodo pada November lalu.

Jawatan Duta Besar Malaysia di Indonesia kini kosong dengan yang terakhir disandang Datuk Zainal Abidin Bakar.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin tahu orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantu saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 5 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan di lapangan. Tetapi pada suatu hari ketika melayari internet, saya terjumpa posting oleh Ahli Besar Illuminati Lord Felix Morgan dan mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang ahli Illuminati yang hebat, anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk memulakan saya dan saya telah dimulakan ke dalam World Order of the Illuminati. Selepas itu, mereka memberikan saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas permulaan ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai sebanyak $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai jadi cuba Lord Morgan. Ini adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubunginya melalui WhatsApp (+2348056051569) atau e-mel: (Illuminatiofficial565@gmail.com)

    BalasPadam
  2. Ini adalah testimoni saya tentang bagaimana saya akhirnya menyertai orde dunia baru, Illuminati setelah saya cuba untuk menyertai selama lebih 2 tahun sekarang tetapi penipu mengambil wang daripada saya beberapa kali. Saya telah mencari untuk menyertai Illuminati sekian lama, tetapi penipu terus mengambil wang saya sehingga awal tahun ini apabila saya bertemu dengan Lord Felix Morgan dalam talian, saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar untuk ahli besar untuk membantu saya bermula dan saya telah dimulakan ke dalam World Order dan saya menerima jumlah $1,000,000 dolar AS selepas permulaan saya dilakukan. Saya sangat gembira! Dan berjanji untuk menyebarkan kerja baik Lord Felix Morgan. Jika anda berminat untuk menyertai Illuminati perintah dunia baharu hari ini, hubungi Lord Felix Morgan hari ini dia adalah peluang terbaik anda untuk mendapatkan keahlian kepada illuminati yang sentiasa anda inginkan. Hubungi Lord Felix Morgan E-mel: Illuminatiofficial565@gmail.com atau WhatsApp +2348055459757

    BalasPadam