Header Ads

ads header

Flash News

Tiada Dendam.. Anwar Sudah Maafkan Mahathir Dan Najib, Tapi... berapa ramai rakyat jadi mangsa


Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim pada hari pembebasannya mengumumkan sudah memaafkan Datuk Seri Najib Tun Razak yang dikatakan menyalahgunakan kuasa berhubung kes Sodomi 2.0

Kata Anwar, beliau tidak menyimpan dendam terhadap Najib disamping menolak gesaan untuk membawa bekas Perdana Menteri itu ke muka pengadilan berikutan Najib pasti tidak akan berdepan tuduhan menjadi dalang," katanya dalam sidang media sebelum ini.

"Berhubung isu peribadi saya, saya sudah maafkan dia. Saya sudah bersedia untuk melihat kehadapan. Saya tiada dendam kepada Najib atau sesiapa lagi.

"Seperti saya katakan semasa tuduhan liwat kedua saya sebelum ini, jelas Datuk Seri Najib terlibat. Tetapi saya tiada dendam peribadi kepadanya. Saya tidak mahu pendakwaan Anwar menjadi isu terhadapnya.

Kata Anwar, ia adalah perkara lama dan kini masa untuk melihat kehadapan dan memulakan pentadbiran kerajaan baru dibawah pimpinan Dr Mahathir selaku Perdana Menteri dibantuk Presiden Pakatan Harapan yang juga isteri Anwar, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail selaku Timbalan Perdana Menteri.

"Saya sudah memaafkan dia (Mahathir) dan dia telah buktikan dirinya. Dia telah berkorban. Dia diherdik oleh media.

"Bagi saya, ianya seperti deja vu. Tetapi beliau berjuang dan bekerja dengan kuat bersama (PH). Malah beliau menyokong agenda reformasi," ujarnya lagi.

....

Kamu berperang dengan Mahathir 18 tahun. Rakyat jadi mangsa. Berapa banyak harta rosak kerana reformasi. Berapa ramai rakyat dibelasah, dipenjara, ditukar dan ditindas.

Tapi kini kamu akan ganti Mahathir jadi PM... kamu kata luka sedikit aje. perjuangan lebih penting.

Yang pali lucu PAS bantu kamu, didik anak kamu Nurul Izzah yang hanya mampu berucap PAPA SAYA... PAPA SAYA... PAPA SAYA terus menangis... Tapi bila besar kamu kata PAK LEBAI MAKAN DUIT UMNO.. itu lah baiknya budi perkerti kamu sekeluarga.



......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
https://telegram.me/mindarakyat
https://www.facebook.com/Mindarakyat

4 ulasan:

  1. Diberi kete besor, diberi jet beso, diberi jawatan "top top", dicalonkan sebagai jawatan tertinggi, Fuh mewah.

    Kalau itulah keistimewaannya, waima usia melebihi sekurun pun akan termotivasi untuk menerima tawaran dan syarat terkandung, lebih-lebih lagi kalau2 ada yang tersirat.

    BalasPadam
  2. Kalau nak suh tok todak selamatkan negeri dari angkara todak tak perlulah hadiahkan kesemua negeri. Apa kata beri kad ucapan TQ dan sijil penghargaan. Itupun sudah libih lor.

    BalasPadam
  3. Kata PAS ni politik matang dan sejahtera, saya cadangkan PAS ni jangan terlalu banyak mengikut cara PH dan BN. Sekarang ni PH disukai sampai Malaysia Kini pun dah xde negatif komen ttg PH.

    Saya cadangkan ahli PAS jgn byk spekulasi atau persepsi negatif, tenang dulu. Kita lawan bila tiba masanya.

    BalasPadam
  4. Saya lupa laa ari tuu ada org habag yg pm4 manyak salah guna wang negara, how many i terforget laa, laani org yg habag pasai benda ni dah halaikan duit2 yg terambek tuu.. lagi pon dia dah senang laa ni.. kita? Pandai2 laa..

    BalasPadam