Header Ads

ads header

Flash News

Kenapa aku kata Husam Musa bodoh


Pengerusi Pakatan Harapan (PH) negeri, Husam Musa yang barui di lantik jadi SANATOR mendakwa Kerajaan Pas Kelantan membuat pembelian sekurang-kurangnya sebuah kenderaan mewah jenama Mercedes-Benz untuk kegunaan pegawai tertingginya.

“Setakat saya tahu, kenderaan rasmi pegawai tinggi negeri adalah Proton Perdana. Adakah Kelantan negeri yang kaya sehingga Proton Perdana perlu digantikan dengan kereta Mercedes-Benz?
“Adakah ini boleh dikatakan satu perbelanjaan berhemah?” katanya dalam sidang akhbar ketika menghadiri Jamuan Rakyat Sempena Awal Muharam di Kubang Kerian.

Ni orang kata nak tunjuk hebat setelah dilantik jadi Sanator.
Tunjuk cerdik kononnya. Adakah Husam tak tahu ke senarai kereta rasmi negeri-negeri di Malaysia?

Biar aku tunjukkan. Ni pun aku copy daripad PAS melimau

Perlis - Ford Escort
Kedah - Toyota KE20
P.Pinang - Opel Kadet
Perak - Toyota KE30
Selangor - Kancil 660
W.P / Putrajaya - Datsun Kana
N9 - Mazda 120Y
Melaka - Nissan Sunny
Johor - Nissan C20 (gear stering)
Pahang - Ford Cortina
Terengganu - MERCEDES
Kelantan - MERCEDES

Wah sudah pasti Kelantan dan Terengganu negeri di perintah oleh PAS sahaja guna Mercedes. Ini sangat membazir.

Tak faham juga lihat senarai tu. Aku pun tak tahu nak kata apa.

Lim Guan Eng guna kereta Mercedes-Benz S300L beli harga RM298, 263.75 berbanding harga asal RM657, 218.00 dengan penjimatan 55%.

Dulu kerajaan Terengganu (2008) beli 14 kereta Mercedes E200 dengan harga RM 245,000 seunit.

Ni Boboi anak Atuk pun pakai Mercedes.
Melaka tukar Proton Perdana Eksekutif dengan Honda Accord 2.4 VTi-L

Kerana jahat dan bodoh Husam Musa kritik Kelantan kerana beli SATU kereta Mercedes untuk kegunaan kerajaan dengan potongan harga 55%.

Husam lupa masa dia mewah semasa jadi exco Kelantan.
Husam lupa bagaimana dia beri duit kepada Kicdafella RM4 juta untuk buat projek webtv sedangkan PAS dah ada webTV sendiri.
Husam juga lupa bahawa kepada orang guna Mercedes.

Aku nak lihat budak jahat ni kalah lawan Mat Sabu dalam pemilihan AMANAH yang ditangguhkan nanti.

ZULZALLYZUKARNAIN


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

3 ulasan:

  1. Musang Moses ini adalah ibarat tukang karut liberal (dikir barat) mabuk todi daun ketum yang suka bercakap merapu dan merepek untuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam pimpinan ulama Islam semata-mata kerana dia mahu mengampu kepala bapak syiah, kepala bapak liberal dan kepala bapak kafir harbi yang amat bencikan perjuangan Islam.

    Dia sanggup menghina dan menfitnah perjuangan Islam semata-mata untuk mendapatkan sedikit habuan dunia yang fana ini. Dialah pengkhianat @ musang berbulu ayam yang sangat berbahaya kepada Islam dan umat Islam.

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah kepala bapak syiah dan kepala bapak liberal sudah berambus keluar dari parti Islam pimpinan ulama untuk membentuk parti munafik liberal pimpinan syiah sesat hasil kerjasama antara NGO ikelam (NGO musang berbulu ayam) dan parti kafir harbi biaDAP setelah mereka gagal merampas kepimpinan parti Islam.

    Puak munafik syiah dan liberal tidak boleh bertahan lama dalam parti Islam kerana mereka akan menjadi cacing kepanasan dan sifat munafik mereka akan terdedah sedikit demi sedikit.

    Kita amat berharap TGHH dan para pemimpin parti Islam dan perwakilan parti Islam Islam akan berhati-hati memilih pemimpin-pemimpin pelapis parti Islam supaya pisang tidak berbuah dua kali.

    BalasPadam
  3. Nampaknya pemimpin kuali sudah ketandusan idea untuk menfitnah PAS selepas fitnah audio telah gagal memusnahkan PAS. Inilah masalah pemimpin kuali 'meletakkan otak pada lutut' !

    Jika dibandingkan antara kereta Mercedes-Benz dan Proton Perdana , kita akan dapati kualiti kereta Mercedes-Benz adalah jauh lebih baik dan menjimatkan dari kereta Proton Perdana.

    Kereta Mercedes-Benz tersebut adalah untuk kegunaan kerajaan PAS Kelantan bukan untuk kegunaan individu.

    BalasPadam